چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۴
کد مطلب : ۷۱۱۶
plusresetminus
صمت در اعلام نتایج قرعه کشی ثبت‌نام‌کنندگان خودرو بدقولی کرد .
بدقولی خودرویی وزارت صمت!
 قرار بود  با تجمیع سایت های ثبت نام قرعه کشی خودرو   این موضوع به اصطلاح سامان دهی شود اما  آن چه در عمل اتفاق افتاده، نشانی از سامان دهی ندارد .قرار بود اسامی برندگان قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو ساعت ۹ صبح دیروز سه‌شنبه ۱۰ خرداد ماه اعلام شود اما بنابر اعلام حسین‌زاده قشمی رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت، به‌دلیل زمان‌بر بودن استعلام اطلاعات متقاضیان خرید خودرو و احراز هویت آن ها اعلام اسامی به چهارشنبه 11 خرداد ماه موکول شده است. این در حالی است که 3 خرداد آخرین مهلت ثبت نام خودرو بود و قرار بود تا قبل از قرعه کشی همه استعلامات انجام شود. حتی روز دوشنبه 9 خرداد اعلام شد که قرعه کشی انجام شده است اما انگار وزارت صمت به نوعی برنامه ریزی می کند تا اعتماد عمومی به وعده های این وزارتخانه کم رنگ و کم رنگ تر شود. در ادامه ضمن بررسی آمار ثبت نام کننده ها در این قرعه کشی ، به چند وعده دیگری که مسئولان وزارت صمت در خصوص خودرو داده و عملی نکرده اند اشاره می کنیم.
ثبت نام 43 نفر به ازای هر خودرو
در اولین دوره فروش خودرو در سامانه یکپارچه که در روزهای ابتدایی با مشکلاتی هم همراه بود، در مجموع چهار میلیون و 157 هزار و 352 متقاضی خرید خودرو ثبت‌نام کردند که از این تعداد سه میلیون و 878 هزار و 301 نفر در طرح عادی و 297 هزار و 51 نفر در طرح حمایت از خانواده و جوانی ثبت‌نام کردند.‌ اما تمام این ثبت نام ها برای 176 هزار و 911 خودرو بود. البته طبق گفته معاون وزیر صمت 50 درصد از این خودروها به طرح حمایت از خانواده و جوانی اختصاص دارد و تنها 88 هزار و 455 خودرو می ماند و سه میلیون و 878 هزار و 301 نفر!
وعده های محقق نشده
1. شهریور ۱۴۰۰، هنگامی که فاطمی امین به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شد در مجلس گفت: «در حوزه خودرو یک برنامه شش ماهه گذاشته ایم و در اختیار همه قرار گرفته است. اگر وزیر صنعت بشوم اصلا مایل نیستم مدیران عامل‌ شرکت‌های خودروسازی را تعیین کنم. در یک دوره گذار آن‌ها را به سهامداران واگذار خواهم کرد. همین امسال در سبد خودرو‌های تولیدی مصرف سوخت آن‌ها را به کمتر از ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهیم رساند.»  اما حالا با گذشت 9 ماه قیمت خودرو نسبت به شهریور بیش از 30 درصد افزایش داشته است همچنین تجارت نیوز به نقل از سازمان محیط زیست در گزارشی نوشت که مصرف سوخت در کشورما 10 لیتر در 100 کیلومتر است!
2. مهر 1400، در حالی که خودروسازها هر هفته اقدام به قرعه کشی و تقسیم رانت می کردند، وزیر صمت در حاشیه نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی وعده داد که قرعه کشی از سال 1401 حذف می شود اما این اتفاق نیفتاد و خود وزارت صمت برای قرعه کشی خودرو اردیبهشت امسال سامانه ای را راه اندازی کرد که در اعلام نتایج هم بدقولی کرد!
3. آبان 1400، در روزی که وزیر صمت از خط تولید خودروی تارا اتوماتیک بازدید می‌کرد، وعده داد که خودروسازها در کوتاه‌ترین زمان، کیفیت خودروهای تولیدی خود را افزایش می دهند تا رضایت مشتریان را به دست آورند. همین چند روز پیش بود که اعلام شد خودروهای خانواده سمند و تیبا استاندارد نیستند!
4. آبان 1400، وزیر صمت وعده داد موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته دیگر شروع خواهد شد و مردم آن را می‌بینند!
5. اسفند 1400 وزیر صمت دوباره در برنامه ثریا اظهار کرد: «قیمت‌ خودروها واقعی نیست و تا پایان سال آینده باید ۱۵ درصد قیمت تمام شده پایین بیاید.» البته فاطمی امین چند روز پیش اعلام کرد منظورش از این صحبت این بوده که قیمت تمام‌شده تولید خودرو ۱۵ درصد کمتر از افزایش نرخ تورم خواهد بود!
6. وعده های دیگری هم در حوزه خودروسازی از جمله افزایش تولید،  آزادسازی واردات و بهبود کیفیت داده شده که متاسفانه تا کنون هیچ کدام عملی نشده و تنها باعث بی اعتمادی مردم به وعده های مسئولان شده است.
https://sobhshod.ir/vdcg.q9urak9q3pr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما