کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احمدی نژاد از مجمع می‌رود؟

11 خرداد 1401 ساعت 1:44

ظاهرا محمود احمدي‌نژاد حضور فعالي در مجمع تشخيص مصلحت دارد چنانکه ديروز برخي سايت‌هاي خبري نوشتند: «محمود احمدي‌نژاد در جلسه مجمع تشخيص مصلحت با رئيس‌جمهور ديدار داشته و تاکيد کرده است که از هيچ کمکي به دولت او دريغ نمي‌کند.»


ظاهرا محمود احمدي‌نژاد حضور فعالي در مجمع تشخيص مصلحت دارد چنانکه ديروز برخي سايت‌هاي خبري نوشتند: «محمود احمدي‌نژاد در جلسه مجمع تشخيص مصلحت با رئيس‌جمهور ديدار داشته و تاکيد کرده است که از هيچ کمکي به دولت او دريغ نمي‌کند.» پيش از آن هم عضو کميسيون امور داخلي کشور و شوراها در مجلس گفته بود : احمدي‌نژاد هيچگونه سهمي در دولت رئيسي ندارد بلکه حضور برخي وزراي دولت او به دليل صلاحديد شخص رئيس‌جمهور است. «احمدي‌نژاد در ديدار خود با رئيسي در جلسه مجمع تشخيص تاکيد کرد که از هيچ کمکي به دولت وي دريغ نمي‌کند.» اين خبر از جهاتي مورد توجه است‌.

چرا بايد حذف شود؟

در اذهان همگان هست که احمدي‌نژاد پس از ردصلاحيتش در انتخابات رياست‌جمهوري 1400 چه واکنشي داشت و پس از آن بارها سياست‌ها و تصميمات دولت رئيسي را زير سوال برد. به عنوان نمونه در سفر به بوشهر خطاب به دولت سيزدهم گفت: «شما نمي‌توانيد بگوييد چون ما رئيسيم هرکاري دلمان بخواهد مي‌کنيم!» او همچنين در زمان رئيس‌جمهور سابق ايران رفتارهايي از خود بروز داد که قابل درک نبود. مانند زماني که او خواهان اتحاد با آنجلينا جولي، بازيگر هاليوودي و همسر سابق برد پيت شده بود. او در توئيتي اين بازيگر هاليوود را خطاب قرار داد و نوشت: «با صحبت صريح شما درباره‌ تبعيض در جهان موافقم. تبعيض، جنگ، فقر و ناامني محصول مديريت فعلي است که بر قدرت‌طلبي و سلطه‌جويي استوار است.» در اکسپوي دوبي شرکت کرد و رفتاري از خود نشان داد که حتي همراهان قديمي‌اش را به انتقاد واداشت. ايسنا درباره آن سفر نوشت: «به آن يک لاخ موي بلوند هم که بر سر معجزه هزاره سوم لميده و همسر رئيس‌جمهوري پيشين را مجبور به تذکر کرده کاري نداريم. ما به قديم‌ترها کار داريم. به روزهاي شعارهاي مستضعف‌پسند، به روزهاي دولت عدالت‌ورز، به روزهاي کف‌خوابي رئيس‌جمهور نان و پنيرخور کاپشن‌پوش، به روزهاي «از ساعت چند اينجاييد؟»، به روزهاي سکونت در محله گوجه‌هاي ارزان، به روزهاي پاره‌شدن قطعنامه‌دان از فرط صدور قطعنامه، به روزهاي ريختن آب در محل سوزش و به روزهاي «بوي رجايي آمد» ديگر ظاهرا نان و پنير جواب نمي‌دهد. انگار دوره کاپشن گذشته يا شايد هم هوا خيلي گرم است. الان بليت هواپيماي دوبي خيلي گران است؛ خيلي خيلي گران‌تر از گوجه‌هاي محله احمدي‌نژاد اينها در دهه 80. ديگر نه مردم از ساعت «هشت؟ هفت؟ شش؟ پنج؟» در استاديوم فلان شهر از فلان استان محروم منتظر ايستاده‌اند تا بوي رجايي با رايحه بهاري مشايي و بقايي و ثمره هاشمي و تمدن بيايد، نه خبري از نان و پنير و کف‌خوابي است.»

بايد از مجمع برود

همه اين موارد سبب شد تا احتمال حضور احمدي‌نژاد در دوره بعد مجمع تشخيص با ابهام و شانس کمي مواجه شود و گمانه‌زني‌ها درباره خداحافظي او با مجمع بارها مطرح شد نارضايتي‌ها از حضور احمدي‌نژاد از سال 96 آغاز شد که ايسنا به نقل از عبدا... گنجي نوشت: «خبرهاي متواتر حاکي از آن است که سران سه قوه در سه جلسه پي‌درپي مجمع تشخيص مصلحت نظام حضور نيافته‌اند. هم از تحليل‌ها و هم از اخبار چنين برمي‌آيد که عدم حضور آنان در جلسات مجمع در اعتراض به حضور احمدي‌نژاد است.» پس از آن هم بر شدت نارضايتي‌ها افزوده شد مانند 15 آذر سال 1400 که دبير شوراي حزب ا...، اسفندماه را زمان آغاز تسويه حساب با محمود احمدي‌نژاد خواند. حسين ا...کرم گفت: دوره پنج ساله عضويت احمدي‌نژاد در مجمع تشخيص مصلحت نظام، در اسفند ماه امسال به پايان مي‌رسد و از اينجا به بعد تصفيه (تسويه) حساب ما با وي شروع مي‌شود! 9 بهمن هم عبدالرضا داوري که مشاور احمدي‌نژاد بود چنين گفت: مدت‌هاست دسترسي‌آقاي احمدي‌نژاد به اطلاعات و اخبار محدود شده و به دليل فاصله‌اي که از کانون قدرت دارند، او از مرداد 1401 ديگر در مجمع تشخيص مصلحت نظام حضور نخواهد داشت. خبرگزاري فارس در مطلبي نوشته بود چطور کسي که انتخابات را تحريم مي‌کند و شرکت در آن را گناهي بزرگ مي‌شمارد، صلاحيت تصميم‌گيري براي مصلحت اين نظام و کشور را دارد. احمدي‌نژاد بايد از عضويت مجمع تشخيص مصلحت نظام کنار گذاشته شود.

احمدي‌نژاد مي‌خواهد بماند

اما ظاهرا احمدي‌نژاد درصدد است تا آخرين پايگاه رسمي که درآن حضور داشت را حفظ کند و نمي‌خواهد بدون سنگر و سمت دولتي شود پس تلاش مي‌کند شرايط را تغيير دهد و آنچه کرده و گفته بود را از اذهان پاک کند تا به عنوان شخصيت مورد وثوقي اعتمادها را به سمت خود جلب کند که نمونه بارز آن همان خبر اعلام آمادگي‌اش براي همکاري با رئيسي بود. نشانه ديگر تمايل احمدي‌نژاد براي بقا در مجمع تشخيص به گفت‌وگوي او با «مجله گرچک حيات ترکيه» باز مي‌گردد که در پاسخ به اين سؤال که «آيا فکر مي‌کنيد دوره شما در مجمع تشخيص مصلحت نظام تمديد خواهد شد؟» گفته بود: «به نظرم خيلي اهميتي ندارد، بايد صبر کنيم.» همراهان او اندک هستند مانند احمد عليرضابيگي نماينده مجلس که در واکنش به اظهاراتي مبني بر احتمال حذف محمود احمدي‌نژاد از مجمع تشخيص، گفت: «در اين خصوص اظهارات متفاوتي شده است. آقاي ا...کرم موعد را اسفند ماه تعيين کرده بود. اين‌ها اظهارات دقيقي نيست ولي حاکي از آن است که جماعتي مشتاق هستند تا چنين اتفاقي بيفتد. بايد ديد چرا علاقه‌مند به حذف ايشان هستند؟ چه احساس خطري دارند که مشتاقند دوره عضويت آقاي احمدي‌نژاد در مجمع تشخيص به پايان برسد.»


کد مطلب: 7122

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/7122/احمدی-نژاد-مجمع-می-رود

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir