پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب : ۷۱۲۵
plusresetminus
فرهنگ هلاکویی می‌گوید برخلاف تصور عمومی او روانشناس نیست و دکتری جامعه شناسی دارد.
واکنش هلاکویی به لیست سازمان روانشناسی
صبح‌شد-شمیم رضوانی: انتشار لیست افرادی که مدرک سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور را ندارند، در روزهای اخیر سروصدای زیادی به راه انداخته است.

در این لیست که توسط سازمان نظام روانشناسی اعلام شده، افراد مشهوری مانند دکتر فرهنگ هلاکویی نیز به چشم می‌خورند.

فرهنگ هلاکویی در واکنش به انتشار این لیست می‌گوید: من روانشناس نیستم.

 هلاکویی ادامه می‌دهد:  در آمریکا افرادی را روانشناس می‌دانند که دکتری روانشناسی داشته و علاوه بر این دارای مجوز  روانشناس بالینی باشند.


به گزارش صبح‌شد، این جامعه شناس می‌افزاید: وقتی فردی مدعی روانشناس بودن است باید در حقیقت از سوی هییت‌ مدیره روانشناسی به عنوان دکتر شناخته شده باشد.

این چهره شناخته شده ادامه می‌دهد: بنابراین هیچ کس دیگری دکتر نیست، ممکن است در رشته های دیگر دکتری داشته باشد اما حق استفاده از این عنوان را در رشته روانشناسی ندارد.

هلاکویی بیان کرد: از جمله این افراد که روانشناس نیستند من هستم، من در ابتدا از دانشگاه تهران مدرک کارشناسی اقتصاد را اخذ کردم و سپس در مقطع کارشناسی در همان دانشگاه به تحصیل روانشناسی پرداختم.

براساس گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صبح‌شد، وی افزود: مدرک سوم کارشناسی‌ام را در رشته مشاوره فرزند، خانواده و  ازدواج از دانشگاهی در آمریکا اخذ کردم و مدرک دکترای من جامعه شناسی از دانشگاهی در آمریکا است و دکتری روانشناسی ندارم، بنابراین من روانشناس نیستم و جامعه شناس هستم، در ایران هم در بخش جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به عنوان استاد بخش جامعه شناسی فعالیت می‌کردم.
 
 
https://sobhshod.ir/vdcg.x9urak9qnpr4a.html
نظرات منتشر شده : ۴  | 
در صف انتظار : ۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهدی
دمش گرم که خودش میگه
عجب
دکتر نیما افشار
اینم تعطیله