دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : ۷۱۵۵
plusresetminus
برخلاف اوایل خرداد که در بیشتر شهرهای کشور شاهد بارندگی و هوای مطبوع بودیم، این روزها در اکثر شهرها و استان ها شاهد شکسته شدن رکورد گرما در خرداد هستیم.
گرمای شدید در راه تهران؟
برخلاف اوایل خرداد که در بیشتر شهرهای کشور شاهد بارندگی و هوای مطبوع بودیم، این روزها در اکثر شهرها و استان ها شاهد شکسته شدن رکورد گرما در خرداد هستیم. روز گذشته آبادان، امیدیه، اهواز و صفی آباد دزفول در بین گرم ترین شهرهای جهان قرار گرفتند و دما در این شهرها تا 50 درجه هم رسید! این اتفاق در حالی رخ می دهد که چند روز پیش رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفته بود کشور در خرداد دمایی بیش از حد نرمال را تجربه خواهد کرد.
دما در خرداد چقدر افزایش پیدا می کند؟
صادق ضیاییان درباره شرایط جوی و میزان افزایش دما در خرداد به خبر آنلاین گفته که تغییر دما در نواحی مختلف، متفاوت است. او با بیان این که در دو هفته پایانی خرداد این افزایش تا 5 درجه بیش از حد نرمال خواهد بود، اظهار کرد: «افزایش دما بین ۳ تا ۵ درجه سانتی گراد بیش از حد نرمال در دامنه‌های شمالی رشته‌کوه البرز و رشته‌کوه زاگرس و نواحی غربی دور از انتظار نیست.» او افزود: «در نیمه شرقی کشور به جز سواحل دریای عمان و شمال شرق، دمای هوا از یک تا ۳ درجه سانتی گراد کمتر از حد نرمال خواهد بود.» البته او گفته بود که در نواحی جنوب شرقی کشور دما در حد نرمال خواهد بود.
دما در تیر و مرداد چقدر خواهد بود؟
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره دمای هوا در تیر و مرداد اظهار کرد: «از نیمه تیر تا نیمه مرداد میانگین دمای هوا در شمال غرب،دامنه جنوبی رشته کوه البرز و رشته کوه زاگرس بین یک تا ۲ درجه بیشتر از نرمال و در مناطق شمالی دریای عمان تقریبا شرایط دمایی نرمال و یک درجه کمتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.» او ادامه داد: «از نیمه مرداد تا شهریور میانگین دما در مناطق شمال و شمال غرب بین یک تا ۳ درجه بیش از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود و در نواحی ساحلی دریای عمان که در سیستان و بلوچستان قرار دارد، دمایی نرمال و مقداری بیش از حد نرمال انتظار می‌رود.» به گفته ضیاییان، به طور کلی در بیشتر نقاط کشور به خصوص نواحی غربی دمایی بین یک تا ۲ درجه سانتی گراد بیش از حد نرمال مورد انتظار است.
کدام مناطق منتظر بارندگی باشند؟
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره میزان بارندگی در روزهای آینده هم تصریح کرد: «طی روزهای آینده در مناطق شمال غرب کشور شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود و در جنوب استان سیستان و بلوچستان احتمال وقوع رگبار باران وجود دارد.»
https://sobhshod.ir/vdcj.ieafuqevisfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما