دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب : ۷۲۴۱
plusresetminus
حتما در چند وقت اخیر شما هم با پیام‌های متعدد پلیس فتا که می‌خواهد به پیام‌های جعلی با عناوینی چون ثنا، مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته و... توجه نکنید و روی لینک‌های ارسالی از شماره‌های شخصی خودداری کنید.
چند شیوه‌ جدید کلاهبرداری
 حتما در چند وقت اخیر شما هم با پیام‌های متعدد پلیس فتا که می‌خواهد به پیام‌های جعلی با عناوینی چون ثنا، مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته و... توجه نکنید و روی لینک‌های ارسالی از شماره‌های شخصی خودداری کنید، مواجه شده‌اید با این حال طبق گزارش‌ها روزانه تعداد زیادی از این طریق به دام کلاهبرداران می‌افتند و حساب‌های بانکی شان خالی می‌شود. با وجود این کلاهبرداران برای این که بتوانند طعمه‌های بیشتری را به دام بیندازند شیوه‌های شان را دایم تغییر می‌دهند. در ادامه به ترفندهای جدیدی که کلاهبرداران برای خالی کردن حساب یا کلاه گذاشتن سر شما در پیش گرفته‌اند اشاره می‌کنیم.
لینک‌های دردسر ساز
همان طور که گفتیم پلیس فتا بارها در خصوص سامانه‌هایی مثل ثنا به مردم هشدار داده اما کلاهبرداران این بار با پیام جعلی با نام شرکت پست شروع به کلاهبرداری می‌کنند. به این صورت که مشاهده شده است عده‌ای با سرشماره‌های شخصی و با عنوان ماموران پست و به بهانه دارا بودن مرسوله ابلاغ قضایی؛ به ارسال لینک‌هایی جهت مشاهده ابلاغیه اقدام می‌کنند. روابط عمومی پست از مردم خواسته تا فریب پیام‌هایی را که تحت عنوان مرسولات حاوی ابلاغ قضایی است نخورند چون با کلیک کردن روی لینک نرم افزاری روی گوشی آن‌ها نصب می‌شود که کلاهبرداران می‌توانند به پیامک‌های گوشی شما و از این طریق به رمز دوم شما دسترسی داشته باشند و حساب‌تان را خالی کنند. بهتر است توصیه کارشناسان امنیتی در این خصوص را جدی بگیرید و در صورت مواجه شدن با این پیام‌ها از شماره‌های شخصی،  به هیچ عنوان روی لینک‌ها کلیک نکنید چرا که با بدافزارهای جاسوسی روبه رو خواهید شد.
فروش گنجشک به جای قناری
اگر نزدیکان، اطرافیان یا خودتان قصد خرید خودرو دارید حتما این بخش را بخوانید چون کار به جایی رسیده است که خودروهای «دور‌رنگ» را به‌عنوان ماشینی بدون خط‌و‌خش به خریداران قالب می‌کنند. در روزهای اخیر در فضای مجازی شاهد شیوه‌ای جدید در کلاهبرداری فروش خودرو هستیم به این صورت که خودروی تمام رنگ را به اسم خودروی بدون خط و خش به آن‌ها فروخته‌اند. طبق گفته مال باختگان آن‌ها با فردی که خودرواش را برای فروش کمی کمتر از قیمت بازار آگهی کرده قرار می‌گذارند تا خودرو را ببینند. در حالی که مالک خودرو ادعا می‌کند خودرو بدون رنگ است ناگهان یک خریدار دیگر هم سر می‌رسد. او به یک شرکت کارشناسی خودرو زنگ می‌زند و از آن شرکت می‌خواهد کارشناس را به محل اعزام کند، متقاضی اول هم خوشحال از این‌ که دیگر نیازی نیست پول کارشناس بدهد، منتظر می‌ماند تا کارشناس در محل حاضر شود،  نیم ساعت بعد کارشناس به خودرو می‌رسد و در نهایت تایید می‌کند که خودرو بدون رنگ است. متقاضی دوم که در ظاهر یک فرد غریبه است، شروع به چانه زدن با فروشنده می‌کند و این جاست که متقاضی اول، برای آن‌که از خرید ماشین جا نماند، شروع به اعتراض می‌کند که او مشتری اول است، فروشنده منتی بر سر خریدار اول می‌گذارد و مشتری دوم را رد می‌کند. خریدار اول هم که پولی بابت کارشناسی ارائه نکرده، بادی به غبغب می‌اندازد که بدون هیچ هزینه‌ای، کارشناس را به صحنه آورده به سمت دفتر اسناد رسمی می‌رود و خودرو را می‌خرد اما پس از خرید خودرو، متوجه می‌شود تمامی اتفاقات آن روز، یک صحنه‌سازی بوده و خودرویی که حالا صاحبش شده بسیار کم‌ارزش‌تر از بهایی است که پرداخته است.
https://sobhshod.ir/vdcf.jdeiw6d0ygiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما