کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصور عجیب آمریکایی‌ها از ایران

28 خرداد 1401 ساعت 1:53

شاید برای شما هم جالب باشد که مردم جهان درباره ایران و ما ایرانی‌ها چطور فکر می‌کنند.


 شاید برای شما هم جالب باشد که مردم جهان درباره ایران و ما ایرانی‌ها چطور فکر می‌کنند. طبق خاطرات هنرمندان و ورزشکاران ما که به خارج از کشور رفته‌اند و آن چه گردشگرهای خارجی بعد از حضورشان در ایران گفته‌اند،خارجی‌ها اغلب قبل از سفر به ایران تصور می‌کنند ایران کشوری پرجمعیت، بیابانی و تا حدودی پر خطر است. پیش از این هم حامد حدادی ملی پوش سابق تیم بسکتبال کشورمان در برنامه شب آهنگی به آن اشاره کرده بود. البته این ذهنیت به دلیل تبلیغات منفی برخی کشورها درباره ایران است.  در این گزارش به ذهنیت خارجی‌ها بر اساس گفته‌های حامد حدادی و برخی گردشگرها درباره ایران پرداخته ایم.
تصور عجیب آمریکایی‌ها از ایران
حامد حدادی در برنامه شب آهنگی درباره تصورات آمریکایی‌ها راجع به ایران خاطره‌ای را تعریف کرد که بسیار عجیب بود. حدادی در این برنامه درباره ذهنیت بسکتبالیست‌های آمریکا راجع به ایران در سال 2008 (1387) گفت: «آن‌ها فکر می‌کردند ما چیزی به اسم ماشین نداریم و سوار شتر می‌شویم. آن‌ها حتی فکر می‌کنند مانمی دانیم آپارتمان چیست و کفش نمی‌پوشیم!» او در ادامه این خاطره افزود: «زمانی که کت پوشیده بودم گفتند خوشحالی کت پوشیدی، فکر می‌کردند کت هم ندیدیم تا حالا!» حدادی درباره زمانی که قصد داشته گواهی نامه بگیرد، گفت: «می خواستم گواهی نامه بگیرم، از من می‌پرسیدند می‌دونی گاز کدومه، ترمز کدومه؟» او گفت: برای این که تصور هم تیمی هایش را درباره کشورمان عوض کند، فیلمی از ایران تهیه و در باشگاه پخش کرده است. به اعتقاد او تصویری که از ایران و ایرانی‌ها در آمریکا ارائه می‌شود، بسیار متفاوت از واقعیت هاست!
کلیشه‌های ناخوشایند درباره ایران
۱۷ نماینده درسال 1398 از  کشورهای مختلف در تور آشناسازی چندملیتی به ایران آمدند. به گزارش ایسنا، آن‌ها موقع حضورشان در ایران باور نمی‌کردند که در کشورمان هتل و رستوران وجود داشته باشد. آن‌ها بعد از این که ایران را ترک کرده بودند نظر بسیار متفاوتی درباره ایران پیدا کردند و همه آن‌ها ایران را بسیار مدرن تر، تمیزتر و حتی آرام‌تر از آن‌چیزی توصیف کردند که رسانه‌ها نشان می‌دهند.  با این حال،  سایت بین‌المللی گردشگری «کالچرال تریپ» برخی از کلیشه‌های غلط راجع به ایران را که گردشگران قبل از سفر درباره آن‌ها توضیح خواسته‌اند،  آورده که به آن‌ها می‌پردازیم.
1. مردم ایران عرب و عرب زبان هستند.
2. مردم ایران از غربی‌ها متنفرند.
3. جای دیدنی زیادی در ایران وجود ندارد.
4. مردم سوار خر و شتر می‌شوند.
5. زنان در پستوها زندگی می‌کنند و باید همیشه سیاه بپوشند.
6. ایرانی‌ها تحصیل کرده نیستند.
نظر کاربران
کاربران شبکه‌های اجتماعی هم به این ذهنیت خارجی‌ها درباره ایران واکنش نشان دادند. برخی معتقدند رسانه‌ها در معرفی کشورها به مردم نقش زیادی دارند و برای بهتر شدن نگاه مردم جهان به ایران باید فعالیت در پیام رسان‌های جهانی توسط ایرانی‌ها بیشتر شود. البته برخی هم بر این باورند که این باورهای غلط به دلیل تنبلی خارجی‌ها ایجاد شده و الا با یک جست و جو می‌توان کلی درباره ایران، پیشرفت‌ها و جاهای دیدنی‌اش اطلاعات کسب کرد.


کد مطلب: 7275

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/7275/تصور-عجیب-آمریکایی-ها-ایران

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir