سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۲۵
کد مطلب : ۷۳۰۴
plusresetminus
برای دریافت سهام لازم نیست در سایت یا جایی ثبت‌نام کنید، پس مراقب کلاهبردارها باشید!
سهام عدالت جدید به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
بر اساس اعلام مسئولان قرار است از تیر امسال، اختصاص سهام عدالت به جاماندگان آغاز شود. در این دوره نیازی به ثبت‌نام نیست پس مراقب باشید که گول کلاهبردارانی را  که از این طریق می‌خواهند از شما کلاهبرداری کنند،  نخورید. اما سهام عدالت جدید به کدام جاماندگان  تعلق خواهد گرفت و هم اکنون چقدر ارزش دارد.
20 میلیون جامانده
طبق گفته‌های علی اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، به طور کلی جاماندگان سهام عدالت حدود 20 میلیون نفرند که به سه گروه تقسیم می‌شوند.
1- افرادی که اقدام به ثبت نام در دور اول این نام نویسی کرده‌اند اما به هر دلیلی مانند خرابی زیرساخت‌های سیستمی موفق به انجام این کار و دریافت آن نشده‌اند.
2- افرادی که بعد از اجرایی شدن طرح ثبت نام سهام عدالت عضو کمیته مستضعفان یا دیگر سازمان‌های حمایتی شده‌اند یا قبل از این دوران عضو خانواده نبوده و بعدا وارد آن شده‌اند.
3- افرادی که جزو شش دهک اول و ضعیف جامعه هستند که دولت موظف به حمایت از آن هاست.
سهام عدالت جدید به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
هر چند 20 میلیون جامانده سهام عدالت وجود دارد و احتمالا با گرانی‌های اخیر تعداد واجدان شرایط بیشتر شده اما امسال تنها افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در اولویت ثبت‌نام و دریافت سهام عدالت قرار دارند. یعنی اگر افرادی عضو این دو نهاد بوده‌اند اما قبلا مشمول سهام نشده‌اند یا افرادی که به تازگی تحت پوشش این سازمان قرار گرفته‌اند، امسال باید منتظر دریافت سهام عدالت جدید باشند.
مراقب کلاهبردارها باشید
آن گونه که معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اعلام کرده مشمولان جدید قرار نیست برای ثبت‌نام به جایی مراجعه و مدارکی را فراهم کنند. لیست این افراد در سازمان بهزیستی کل کشور وجود دارد. قرار است این سازمان لیست همه افرادی را که جزو مشمولان جدید هستند در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهد. به محض این که سازمان خصوصی‌سازی کارهای قانونی و اداری را انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده، سهام عدالت برقرار می‌شود. این روند درباره افراد تحت پوشش کمیته امداد هم اعمال می‌شود و این افراد هم نباید برای ثبت‌نام به جایی مراجعه کنند.
ارزش سهام عدالت چقدر است؟
ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان روز کاری 30 خرداد، به 12 میلیون و 440 هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی قیمت ۱۴ میلیون و 789 هزار تومان قرار داشت. ارزش سبد یک میلیونی سهام عدالت نیز در پایان روز 30خرداد روی رقم 23 میلیون و 383 هزار تومان ایستاد. این سبد در هفته گذشته ۲۷ میلیون و 864 هزار تومان ارزش داشت. همچنین ارزش سبد ۴۹۲ هزار تومانی طی روز چهارشنبه با 11 میلیون و 504 هزار تومان برابر شد. این ارزش در هفته قبل معادل ۱۳ میلیون و 712 هزار تومان بود.
https://sobhshod.ir/vdcf.xdeiw6dmjgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما