چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۷۵۱۰
plusresetminus
همزمان با شروع مسابقات فوتبال باشگاهي اروپا انتظار مي‌رفت صداوسيما مثل هميشه با پخش بازي‌ها به صورت مستقيم مخاطبان را پاي تلويزيون بنشاند.
چرا بازي‌هاي ليگ برتر انگليس پخش نشد؟
همزمان با شروع مسابقات فوتبال باشگاهي اروپا انتظار مي‌رفت صداوسيما مثل هميشه با پخش بازي‌ها به صورت مستقيم مخاطبان را پاي تلويزيون بنشاند. صداوسيمايي كه بسياري از مخاطبانش را از دست داده و خيلي‌ها در موردش مي‌گويند اگر همين فوتبال از تلويزيون گرفته شود ديگر چيزي براي عرضه ندارد. 
برخلاف تصور هنگامي كه هفته اول ليگ برتر انگليس،پرمخاطب‌ترين ليگ دنيا آغاز شد، صداوسيما بي‌تفاوت به اين مساله سراغ بوندسليگا رفت و اعلام كرد كه بازي‌هاي ليگ برتر انگليس از شبكه اينترنتي تلوبيون كه وابسته به صداوسيماست پخش خواهد شد! همچنين شبكه اينترنتي آنتن كه متعلق به مجموعه فراكاو است و از مديران صداوسيمايي بهره مي‌برد در زماني كه تلويزيون ليگ جزيره را ايگنور كرده بود مثل هميشه اقدام به پخش بازي‌ها كرد. اقدامي كه باعث شد مخاطبان اين شبكه اينترنتي به شكل وحشتناكي بالا برود.
مديران صداوسيما در اين چند روز واكنشي به عدم پخش بازي‌هاي ليگ برتر نشان ندادند و حتي شنيده شد رقابت‌هاي لاليگا و سري‌آ نيز قرار نيست از تلويزيون پخش شود. برخي رسانه‌ها و كاربران فعال در حوزه فوتبال و پخش مسابقات ورزشي مدعي شدند صداوسيما نتوانسته امسال حق پخش سنگين مسابقات ليگ برتر انگليس را پرداخت كند و علاوه بر آن كانال‌هايي كه تا پيش از آن به صورت رايگان مي‌توانست بازي‌ها را دريافت كند مسدود شده است. اين ادعا در شرايطي مطرح شده كه تا سال‌هاي پيش هم خبر مشخصي از پرداخت حق پخش بازي‌ها از سوي صداوسيما منتشر نمي‌شد و باور عمومي بر اين بود كه اين نهاد بازي‌ها را به شكل ديگري دريافت مي‌كند. از طرف ديگر تحليل فعلي اين پرسش را به وجود آورده كه چطور شبكه اينترنتي آنتن و تلوبيون مي‌توانند بازي‌ها را دريافت كنند اما صداوسيما نمي‌تواند؟
وضعيت جايي مبهم‌تر مي‌شود كه عده‌اي با يادآوري روزهاي ابتدايي شروع به كار تلويزيون اينترنتي آنتن به اين نكته اشاره مي‌كنند كه در آن مقطع صداوسيما حسابي هواي شبكه‌اي كه به نوعي متعلق به خودش بود و بعد با رويه‌اي عجيب به بخش خصوصي واگذار شد را دارد. به عنوان مثال تلويزيون از ۲۴ ساعت قبل زيرنويس مي‌كرد كه فلان بازي حساس از تلويزيون پخش مي‌شود اما در فاصله دو ساعت مانده به سوت آغاز اعلام مي‌كرد به دليل مشكلات فني از پخش بازي معذور است و همزمان شبكه نوپاي آنتن با تبليغاتي وسيع از پخش مستقيم بازي خبر مي‌داد. 
اين بار هم همين اتفاق رخ داده. چرا كه پخش بازي‌هاي هفته اول ليگ برتر انگليس در كنداكتور صداوسيما قرار داشت اما به يك‌باره مخاطبان متوجه شدند خبري از پخش بازي نيست و در عوض مي‌توانند براي تماشاي بازي سراغ شبكه‌هاي اينترنتي بروند.
اگر از هفته دوم و سوم ليگ برتر انگليس پخش بازي‌ها از سر گرفته شود نشان مي‌دهد سياست دوپينگ براي تلويزيون‌هاي اينترنتي آنتن و تلوبيون در روزگاري كه رقباي زيادي براي اين دو شبكه وابسته پيدا شده چندان هم دور از واقعيت نيست ولي اگر تا پايان فصل صداوسيما از خير درآمدهاي هنگفت ناشي از تبليغات بين پخش بازي‌هاي مطرح فوتبال اروپا بگذرد شايد بتوان باور كرد كه اين بار واقعا مشكل بودجه براي خريد حق پخش بازي‌ها در ميان بوده يا مسدود شدن كانال‌هايي كه به صورت رايگان بازي‌هاي را پخش مي‌كرد، صحت دارد. 
https://sobhshod.ir/vdce.z8fbjh8n79bij.html
نظرات منتشر شده : ۱  | 
در صف انتظار : ۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آرام
واقعا دیگه عصاب آدم با این چیزا نمیکشه مگه تلویزیون ایران جز فوتبال چیز دیگه‌ای هم داره