شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۷۵۳۱
plusresetminus
  رئیس‌جمهوری که آخر هفته گذشته را در سفر به استان کرمان سپری کرد، از زخم‌زبان برخی افراد در خصوص برگزاری سفرهای استانی گلایه کرد.
حواشی سفرهای استانی رئیسی
  رئیس‌جمهوری که آخر هفته گذشته را در سفر به استان کرمان سپری کرد، از زخم‌زبان برخی افراد در خصوص برگزاری سفرهای استانی گلایه کرد و گفت: «متأسفانه برخی لذتِ با مردم بودن و با مردم سخن گفتن را در این سفرها موردتوجه و عنایت قرار نداده‌اند.» او همچنین تأکید کرد که دولت خود را درگیر حاشیه‌ها نمی‌کند و تنها مشغله دولت خدمت به مردم است و مأموریتی جز تحقق عدالت در دولت نداریم. رئیسی همچنین در این سفر از طرح استان شدن جنوب کرمان نیز خبر داد و عنوان کرد که این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد. سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم کرمان در مصلای بزرگ امام علی (ع) این شهر اظهار کرد: «مقام معظم رهبری در شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمودند حاج قاسم یک مکتب بود و نباید حاج قاسم و راه و هدف حاج قاسم، گم شود. شهید سلیمانی به‌عنوان یک شخص، فرمانده، دیپلمات و شخصیت برجسته نظامی موردتکریم و احترام بود. او یک مکتب را به همراه دارد که در تداوم مکتب رهبر معظم رهبری انقلاب و حضرت امام (ره) بوده و این مکتب در تداوم مکتب ثارالله است، یعنی تبیین‌کننده خط سرخ شهادت، ایثار، ایستادگی در راه خدا و مقاومت در راه هدف است.» وی افزود: «امروز خون شهید سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را بر بشریت برملا می‌کند و نقاب را از چهره نفاق کنار می‌زند و این‌قدر این خون برکت دارد که مجاهدان بسیاری را به مقاومت و پایداری دعوت می‌کند.»
وی افزود: «ان‌شاءالله مصوبات این سفر، در جهتِ به سامان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف باشد. متأسفانه برخی لذتِ با مردم بودن و با مردم سخن گفتن را در این سفرها موردتوجه و عنایت قرار نداده‌اند و گاهی زخم‌زبان می‌زنند. در میان مردم بودن، نعمت الهی است و لذت با مردم بودن را با هیچ‌چیز نمی‌توان عوض کرد و دولت مردمی باید «از مردم و با مردم» باشد.» رئیسی در ادامه درباره برخی از این حاشیه‌ها عنوان کرد: «دولت خود را گرفتار حاشیه‌ها نمی‌کند و به خدمت‌رسانی به مردم مشغول است و در این سفرها نیز به دنبال گره‌گشایی از مشکلات مردم، کاهش بیکاری، افزایش اشتغال، راه‌اندازی و فعال واحدهای تولیدی در سراسر کشور هستیم. برای پروژه‌های نیمه‌تمام در سفرهای استانی تصمیماتی گرفته‌شده است. دور اول سفرهای استانی، در استان کرمان تمام می‌شود و دور دوم این سفرها برای پیگیری اجرای مصوبات و رفع مشکلات خواهد بود.»
همچنین ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از سفر خود به استان کرمان، درباره استان شدن جنوب کرمان گفت: «مسئله استان شدن جنوب استان کرمان در دستور کار دولت است و ان‌شاءالله این موضوع پیگیری خواهد شد. اجرای آن با تأخیری مواجه شده، اما در مجموع استان جنوبی کرمان حتماً تشکیل خواهد شد.» رئیس‌جمهور در ادامه سفر خود از انجام مراحل مقدماتی شهرستان شدن جازموریان در استان خبر داد و گفت: «کارشناسان با شهرستان شدن این منطقه موافق هستند و در استانداری کرمان با این موضوع موافقت شده و در وزارت کشور این موضوع پیگیری و قطعی شده است و ما نیز در کمیسیون تقسیمات کشوری تصویب کرده‌ایم و دولت کار را به‌سرعت پیگیری خواهد کرد.» رئیس‌جمهور بابیان اینکه برای مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان بعد از 15سال هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته است، افزود: «وجود این منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند تولید و اشتغال را در این خطه رونق دهد و بیکاری منطقه جازموریان که خیلی‌ها را رنج می‌دهد، رفع کند.» رئیسی با اشاره به وضعیت محورهای مواصلاتی جنوب استان و موقعیت استراتژیک و ترانزیتی این منطقه نیز گفت: «جاده‌های مواصلاتی در جنوب استان از نکاتی است که بسیار اهمیت دارد و باید جاده‌ها امن باشد و این موضوع نیز مورد تأکید قرار خواهد گرفت و در مصوبات سفر نیز دیده‌شده است.»
https://sobhshod.ir/vdch.xnqt23nmzftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما