دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۷۶۳۱
plusresetminus
معاون وزیر اقتصاد وعده داد وام ازدواج تمام زوج ها، در هفته دولت پرداخت می‌شود؛ تسهیلات ازدواج کدام عروس و دامادها تا هفته آینده به دست شان می‌رسد؟
کدام تازه عروس و دامادها تا هفته آینده وام می‌گیرند؟
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرد به ۵۹۵ هزار متقاضی از ابتدای سال گفت: تسهیلات ازدواج تمام کسانی که ثبت نام وام در بانک‌های دولتی انجام داده‌اند و پرونده آن‌ها تکمیل شده، در هفته دولت پرداخت خواهد شد. حسینی در نشست خبری که در وزارت اقتصاد برگزار شد هرچند که آمار تلخی از رشد نقدینگی در کشورمان اعلام کرد اما گفت: نقدینگی در پایان خرداد ماه به ۵۱۰۰ هزار هزار میلیارد  تومان رسیده است اما خبر خوشی برای عروس و دامادهایی داد که چندماهی در صف وام ازدواج هستند.وی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور در خصوص تسهیل پرداخت وام‌های خرد کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان به مردم، گفت: تا پایان مرداد حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان وام خرد به حدود ۵۹۵ هزار نفر پرداخت شده است. همچنین سرانه پرداخت این تسهیلات خرد ۳۱ میلیون تومان بوده است. در بهمن و اسفند نیز حدود ۶ هزار میلیارد تومان پرداخت شده بود. همچنین تسهیلات ازدواج تمام کسانی که ثبت نام وام در بانک‌های دولتی انجام داده‌اند و پرونده آن‌ها تکمیل شده، در هفته دولت پرداخت خواهد شد.
کدام تازه عروس و دامادها تا هفته آینده وام می‌گیرند؟
پس از اعلام خبر خوش معاون وزیر اقتصاد، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان هم از پرداخت وام ازدواج زوج‌هایی که پرونده‌های آن‌ها تا ۲۹ مرداد امسال در بانک‌های دولتی تکمیل شده، تا هفته آینده خبر داد. وحید یامین پور در حساب توئیتر خود با زدن هشتگ "هفته دولت"، نوشت: ‏بنا بر اعلام وزارت اقتصاد، زوج‌هایی که در بانک‌های دولتی درخواست وام ازدواج داده‌اند و پرونده‌های آن‌ها تا روز ۲۹ مردادماه تکمیل شده است تا هفته آینده تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.  شاید بپرسید مبلغ، شرایط و جزئیات چگونگی بهره‌مندی متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۱ و تاریخ پرداخت وام ازدواج ۱۴۰۱ چگونه است؟ آن طور که ایمنا نوشته، این تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومان است و بخشنامه اعطای آن، روز دهم فروردین‌ماه جاری توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شده است و بانک‌ها با دریافت این ابلاغ و ثبت نام متقاضیان در سامانه اقدام می‌کنند.
رئیس دایره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی درخصوص تأمین اعتبار پرداخت وام ازدواج توسط بانک‌ها گفته: صددرصد منابع لازم در پرداخت تسهیلات ازدواج از طریق منابع قرض‌الحسنه مشتریان بانک‌ها و ۵۰ درصد نیز از منابع حساب‌های جاری بانک‌ها تأمین می‌شود.
برای وام بیشتر چه کنیم؟
وام ازدواج برای هر یک از زوج‌ها مطابق با ضوابط اعلامی از سوی بانک مرکزی، ۱۲۰میلیون تومان است؛ اما اگر زودتر ازدواج کنید، حتما می‌توانید ۳۰ میلیون تومان بیشتر از بقیه وام بگیرید، چراکه بر اساس دستورالعمل اخذ تسهیلات قرض الحسنه و مطابق با بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، اگر سن ازدواج متقاضیان در زمان ازدواج برای مردان کمتر از ۲۵ سال و برای زنان کمتر از ۲۳ سال باشد، آن‌ها می‌توانند ۱۵۰ میلیون تومان وام ازدواج بگیرند.
وام ازدواج به ازدواج دومی‌ها هم پرداخت می‌شود؟
 برخی متقاضیان هم همیشه این سوال را از نظام بانکی دارند که اگر بار دوم یا چندمی باشد که ازدواج می‌کنند، آیا باز هم مشمول دریافت این تسهیلات خواهند شد که در پاسخ به آن‌ها باید گفت که اگر تا پیش از این وام ازدواج دریافت نکرده باشند، حتما می‌توانند از این تسهیلات فارغ از این که ازدواج چندمشان باشد، بهره مند شوند، چراکه بانک مرکزی اعلام کرده که امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی فراهم است مشروط بر این که پیش از این از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد؛ حتی اگر ازدواج دوم یا بیشتر او باشد.
https://sobhshod.ir/vdci.payct1aqzbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما