سه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۷۶۴۲
plusresetminus
يكشنبه شب مهدي تاج يكي از نامزدهاي انتخابات فدراسيون فوتبال با حضور در يك برنامه تلويزيوني اعلام كرد اگر به عنوان رييس انتخاب شود روي بازگشت كارلوس كي‌روش كار خواهد كرد.
درخواست عجیب تاج از كي‌روش
يكشنبه شب مهدي تاج يكي از نامزدهاي انتخابات فدراسيون فوتبال با حضور در يك برنامه تلويزيوني اعلام كرد اگر به عنوان رييس انتخاب شود روي بازگشت كارلوس كي‌روش كار خواهد كرد. دقايقي بعد از اين مصاحبه، مربي پرتغالي با انتشار پستي معنادار در اينستاگرام از رختكن تيم ملي در بازي دوستانه مقابل ازبكستان پيش از جام جهاني 2018 به اظهارات تاج پاسخ داد. خيلي‌ها واكنش كي‌روش را لبيك به دعوت مهدي تاج دانستند. 

تصور مي‌شود اين يك بده بستان از پيش تعيين‌نشده بوده، يعني تاج آمده و اتفاقي با سوال مجري مواجه شده و بعد از كي‌روش حرف زده و سرمربي سابق تيم ملي هم وقتي چنين چيزي را ديده، خاطرات برايش زنده شده و تصميم گرفته پستي در اين رابطه به اشتراك بگذارد. با اين حال خبرنگار روزنامه اعتماد به اطلاعاتي دست پيدا كرده كه نشان مي‌دهد اين خود مهدي تاج و تيم رسانه‌اي‌اش بودند كه از قبل همه برنامه‌ها را چيده بودند و بعد از وايرال شدن اظهارنظر رييس سابق فدراسيون مبني بر بازگرداندن كي‌روش از سرمربي پرتغالي خواستند پستي در اين رابطه به اشتراك بگذارد تا فضاي عمومي كاملا مهيا شود. يك فرد مطلع در اين زمينه به روزنامه اعتماد اطلاع داد كه رييس سابق فدراسيون فوتبال و كارلوس كي‌روش براي چنين همكاري‌هايي برنامه‌ريزي انجام دادند. 
مهدي تاج به خوبي مي‌داند چقدر بابت پرونده ويلموتس در نزد افكار عمومي با انتقاد مواجه است. او مي‌داند بابت ضرر بيش از 200 ميليارد توماني به فوتبال ايران و بيت‌المال جزو ناموفق‌ترين مديران تاريخ اين ورزش به حساب مي‌آيد و هر چقدر هم خودش اصرار كند فدراسيون 5 ستاره داشته به درد نمي‌خورد. او به تازگي با پرونده جديدي در ماجراي تحقيق و تفحص از كارخانه فولاد مباركه مواجه شده كه نشان مي‌دهد مهدي تاج نه فقط در فوتبال كه هر جا بوده دسته گل به آب داده. در اسناد منتشر شده از سوي مجلس در مورد پرونده فساد در شركت فولاد مباركه از مهدي تاج به عنوان يك بازنشسته نام برده شده كه بعد از استعفا از فدراسيون فوتبال بر خلاف قانون به عنوان مشاور اعاده به خدمت شده و آن طور كه نمايندگان مجلس گزارش داده‌اند بدون انجام كاري خاص تا شهريور ۱۴۰۰ بيش از ۹۵۰ ميليون تومان دريافتي داشته است. در گزارش مجلس آمده در حالي مهدي تاج با استفاده از قانون ايثارگري اعاده به كار شده كه اولا طبق قانون نمي‌توانسته از اين فرصت استفاده كند و در ثاني علاوه بر او ۴۰۰ نفر ديگر از جانبازان چنين درخواستي داشته‌اند كه با همه آنها مخالفت شده و فقط درخواست تاج مورد پذيرش مديرعامل سابق كارخانه فولاد مباركه قرار گرفته است. 
مهدي تاج با علم به اينها در برنامه زنده تلويزيوني نام كي‌روش را بر زبان آورد تا افكار عمومي كه بخشي از آنها، درست يا غلط طرفدار بازگشت سرمربي پرتغالي هستند تحريك شوند؛ چه موافقان چه مخالفان. در واقع يك روز بعد از مصاحبه تاج و حتي امروز بحث‌ها پيرامون فردي كه دو پرونده در جريان دارد، يكي مربوط به قرارداد ويلموتس و يكي مربوط به كارخانه فولاد مباركه بيشتر با كليدواژه كي‌روش صورت مي‌گيرد. رسانه‌ها كه خيلي‌هاشان از نزديكان مهدي تاج هستند بحث‌ها را از پيگيري فسادهاي احتمالي به سمت معايب و مزاياي بازگشت سرمربي پرتغالي برده‌اند. 
در اين شرايط است كه تيم رسانه‌اي مهدي تاج به او مي‌گويد به يك برنامه تلويزيوني برو و با فردي كه در حال حاضر جزو نزديكان عادل فردوسي‌پور است يك مصاحبه به ظاهر چالشي انجام بده و همان حرف‌هاي تكراري در مورد قرارداد ويلموتس را كه در چندين برنامه قبل بر زبان آوردي به عنوان توضيح جديد ارايه بده و فقط حواست باشد كه حتما در انتهاي برنامه، آن‌هم با سوال مصاحبه‌كننده جوري كه انگار اصلا در جريان نبودي، بگويي قصد بازگرداندن كارلوس كي‌روش را داري. بعد هم از كي‌روش بخواه كه يك پست در مورد تيم ملي ايران در صفحه اينستاگرامش منتشر كند. 
اينكه چرا كي‌روش پذيرفته بخشي از بازي مهدي تاج باشد هم كاملا مشخص است. سرمربي شكست‌خورده كلمبيا و مصر كه نتوانسته امسال با هيچ تيمي در جام جهاني حاضر شود، دلش پر مي‌كشد كه يك تيم حاضر و آماده و صعود كرده به جام جهاني را در اختيار بگيرد و دوباره با قراردادي چند ميليون دلاري به كشوري پا بگذارد كه از شكست‌هايش حماسه مي‌سازند و مي‌تواند بدون توضيح به هيچ فردي هر كاري دلش مي‌خواهد را انجام دهد. 
اينكه عده‌اي از علاقه‌مندان به فوتبال دوستدار بازگشت كارلوس كي‌روش به تيم ملي هستند هيچ اشكالي ندارد و بحثي كاملا فوتبالي است اما اينكه مهدي تاج مي‌تواند با اسم كي‌روش با افكار عمومي بازي كند تاسف‌آور است. عجيب است كه طرفداران كي‌روش حاضرند از ضرر چند صد ميلياردي مهدي تاج به فوتبال ايران چشم‌پوشي كنند و بي خيال مطرح شدن نام او در پرونده كارخانه فولاد مباركه شوند و فقط آرزو كنند تاج رييس فدراسيون شود تا فوتبال ايران برگردد به سه سال قبل. 
مهدي تاج براي رياست فدراسيون فوتبال تا به امروز همه راه‌ها را امتحان كرده است. راه انداختن كارزار تعليق احتمالي فدراسيون فوتبال بابت دخالت مجلس، بازي با كارت كارلوس كي‌روش، بازگرداندن استقلال و پرسپوليس به ليگ قهرمانان آسيا و بازكردن در ورزشگاه‌ها به روي زنان حربه‌هاي مردي است كه مي‌گويد براي نجات فوتبال آمده اما بيشتر به نظر مي‌رسد شهوت رياست بر فدراسيون را دارد. 
انتخابات فدراسيون فوتبال در تاريخ 8 شهريور برگزار خواهد شد و دو نامزد اصلي يعني ميرشاد ماجدي و مهدي تاج در حال زورآزمايي در فضاي رسانه‌اي و ياركشي در بين اعضاي مجمع هستند و از هر راهي كه بتوانند براي بالا بردن شانس خود در مجمع استفاده مي‌كنند. تغيير در كادرهاي فني تيم‌هاي ملي براي به دست آوردن راي سرمربيان و كمك‌هاي عجيب به مديران برخي تيم‌ها از جمله اقدامات ماجدي است.
https://sobhshod.ir/vdca.yn0k49niu5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما