چهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۷۶۵۹
plusresetminus
ميرشاد ماجدي قرار نبود در انتخابات فدراسيون فوتبال شركت كند. او قراري با مهدي تاج گذاشته بود و هر دو به اين نتيجه رسيده بودند كه مقابل هم قرار نگيرند.
پشت پرده ثبت نام لحظه‌ آخري ميرشاد ماجدي
ميرشاد ماجدي قرار نبود در انتخابات فدراسيون فوتبال شركت كند. او قراري با مهدي تاج گذاشته بود و هر دو به اين نتيجه رسيده بودند كه مقابل هم قرار نگيرند. با اين حال ورود يكي از مقامات ارشد ورزش در اين پروسه همه‌چيز را تغيير داد.

ثبت نام لحظه آخري ميرشاد ماجدي سرپرست فعلي فدراسيون فوتبال و عضو هيات رييسه در انتخابات، يكي از ابهام‌هايي است كه هنوز برطرف نشده است. به اين دليل كه تا صبح روزي كه صادق درودگر نايب‌رييس دوم ميرشاد ماجدي اعلام كرد كه سرپرست فعلي فدراسيون ثبت نام كرده هيچ كس نمي‌دانست چنين اتفاقي افتاده و حتي ساعاتي قبل از رسانه‌اي شدن اين خير، فدراسيون فوتبال به صورت رسمي اعلام كرده بود كه ميرشاد ماجدي قصدي براي ورود به انتخابات ندارد. 
حضور ميرشاد ماجدي در جمع نامزدها كم حاشيه‌ هم نبوده. ابهامات قانوني درباره اينكه آيا سرپرست يا به عبارت دقيق‌تر كسي كه انتخابات را برگزار مي‌كند، خودش مي‌تواند نامزد هم شود از جمله اين ابهامات بوده است.
حال خبرنگار روزنامه اعتماد به اطلاعات جالبي در مورد نامزدي لحظه آخري ميرشاد ماجدي دست پيدا كرده است كه اول از همه نشان مي‌دهد چه معامله‌اي بين او و مهدي تاج انجام شده و بعد به سفارش چه كسي اين قرار به هم خورده.  يك فرد مطلع كه نخواست نامي از او برده شود به روزنامه اعتماد گفت ميرشاد ماجدي اصلا قصدي براي حضور در انتخابات نداشت و آن بيانيه فدراسيون هم كه اعلام كرده بود سرپرست فدراسيون قرار نيست نامزد شود به درستي و با نظر خود ماجدي نوشته شده بود. اين فرد مطلع ادامه داد ماجدي با تاج قرار گذاشته بود كه در صورت مهيا شدن دو شرط در انتخابات شركت نمي‌كند اما اين دو شرط برخلاف تصور اصلا چيز بزرگي نبوده و شايد حتي كمي هم خنده‌دار به نظر برسد. ماجدي در حال حاضر به عنوان سرپرست فدراسيون ماهانه ۲۵ ميليون تومان حقوق مي‌گيرد و يك ماشين هم زير پايش است. مفاد توافق او با تاج هم به همين دو مساله برمي‌گردد. ماجدي به تاج گفته بود اگر وقتي رييس شدي حقوق ۲۵ ميليون توماني من سر جايش مي‌ماند و ماشين را هم از من نمي‌گيري، در انتخابات شركت نخواهم كرد! اين مساله مورد قبول مهدي تاج واقع شد و به همين دليل ماجدي رسما اعلام كرد نامزد نخواهد شد.
اما اينكه چه شد ميرشاد ماجدي به يك باره توافق عجيبش با تاج را ناديده گرفت و پا به عرصه انتخابات گذاشت برمي‌گردد به نظر يكي از مديران ارشد ورزش در كشور. آن طور كه فرد مطلع به «اعتماد» گفت سيد رضا صالحي اميري رييس كميته ملي المپيك در تماسي لحظه آخري با ميرشاد ماجدي از او خواست در انتخابات شركت كند.
ثبت نام ميرشاد ماجدي از لحاظ حقوقي كم حاشيه نداشته است. يك بار اعلام شد او به دليل اينكه سرپرست فدراسيون است نمي‌تواند نامزد شود و يك بار ديگر گفته شد به دليل حضور در هيات رييسه چنين امكاني را ندارد چرا كه بحث تعارض منافع پيش مي‌آيد. البته فعلا اينكه مسائل حقوقي روي نامزدي ماجدي اثر بگذارد يا خير يا اينكه او از عضويت در هيات رييسه و سرپرستي فدراسيون در چند روز مانده به انتخابات استعفا دهد مشخص نيست. 
ميرشاد ماجدي به عنوان سرپرست فدراسيون از چند ماه پيش شروع به جابه‌جايي افراد در مجمع انتخاباتي فدراسيون فوتبال كرد تا از راي برخي افراد اطمينان حاصل كند. منتها او ابتدا اين كار را براي راي آوردن شخص ديگري انجام مي‌‌داد و بعد تلاش كرد چيدمان را به نفع خودش تغيير دهد. تعداد زياد جابه‌جايي در كادر مربيان تيم‌هاي، قول و قرار به مديران باشگاه‌ها و حضور در هيات‌هاي استاني از جمله اين اقدامات است. شايعاتي جدي در اين زمينه به گوش رسيده كه در صورت صحت مي‌تواند عواقب جبران‌ناپذيري براي فوتبال ايران داشته باشد. 
ماجدي در شرايطي مي‌خواهد به صورت رسمي رييس فدراسيون فوتبال شود كه در مدت زمان مديريتش بر اين نهاد از اسفند سال گذشته نه تنها هيچ دستاورد خاصي نداشته كه نشان داده در مديريت فوتبال ناتوان است. فاجعه مشهد كه در زمان رياست او رخ داد، بيانيه‌هاي بازيكنان عليه يكديگر و عليه سرمربي، بركناري و ابقاي چندباره دراگان اسكوچيچ كه جايگاه او را به‌طور كامل نابود كرد، چند پاره شدن تيم ملي، نابودي تيم ملي اميد به شكلي كه مهدوي‌كيا گفت با اين وضعيت حتي تا فرودگاه امام هم نمي‌توانيم برويم چه برسد به المپيك، حضور گسترده نمايندگان مجلس در روند انتخابات كه فيفا و اي‌اف‌سي را حسابي مشكوك كرده، شكست در جذب منابع مالي تنها گوشه‌اي از شكل مديريت ميرشاد ماجدي به همراه دوستانش در هيات رييسه است كه در دو هفته اخير بيشتر از اقداماتش براي فوتبال، ويدئوي نذري دادنش كنار صادق درودگر و امير مقاره خواننده گروه ماكان بند در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده.
اينكه چنين فردي با روزمه ۶ ماهه رياستش و سطح توقعاتش كه با ۲۵ ميليون تومان حقوق و يك ماشين زير پا برآورده مي‌شود مي‌تواند فدراسيون فوتبال را اداره كند سوالي است كه مجمع عمومي بايد در تاريخ ۸ شهريور به آن پاسخ دهد. چند روز پيش استوري مشترك بازيكنان تيم ملي در حمايت از يك نامزد خاص نشان داد حداقل بزرگ‌ترهاي تيم ملي علاقه‌اي به ادامه كار ميرشاد ماجدي ندارند. اقدامي كه باعث شد ماجدي از كوره در برود و از استيلي مدير تيم ملي بخواهد حجت را بر بازيكنان تمام كند. همين شد كه استيلي روي آنتن زنده تلويزيون رسما ستاره‌هاي تيم ملي را تهديد كرد و حتي از درآوردن شماره‌هايي كه با بازيكنان تماس گرفته‌اند خبر داد! 
https://sobhshod.ir/vdci.wayct1aq3bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما