يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب : ۷۶۸۶
plusresetminus
حتما شما هم تا به حال از ضعیف بودن سیستم امنیتی خودروهای تولید داخل شنیده اید و ویدئوهایی را دیده اید که نشان می دهد سارقان در چند ثانیه و به راحتی قفل در خودروها را باز می کنند.
راز سرقت راحت خودروهای ملی
حتما شما هم تا به حال از ضعیف بودن سیستم امنیتی خودروهای تولید داخل شنیده اید و ویدئوهایی را دیده اید که نشان می دهد سارقان در چند ثانیه و به راحتی قفل در خودروها را باز می کنند. اصلا محال است خودرویی بخرید و همان ابتدا به فکر تقویت سیستم امنیت و نصب دزدگیر روی آن نباشید. متاسفانه در خودروهایی مثل پراید، پژو ۲۰۶ و به طور کلی خودرو‌های ایرانی، سطح امنیت بسیار پایین است و آن ها را می توان از جمله بی دفاع ترینِ خودروها در مقابل سارقان دانست. روز گذشته هم ویدئویی منتشر شد که در آن فردی که کارش تقویت ایمنی خودروهاست، با نشان دادن حفره های ایمنی خودرو 206 مدعی می شود که برخی خودروسازها از سرقت شدن لوازم داخل خودرو از جمله کامپیوتر قفل سود می برند. در این گزارش به تعدادی از این حفره ها پرداخته ایم که باعث سرقت خودرو یا لوازم آن می شوند و سال هاست روی برخی خودروهای داخلی وجود دارند.
ضعف در قفل ها
حتما تا به حال ویدئوهای زیادی دیده اید که سارق با یک سیم مفتولی اقدام به بازکردن در خودرو می کند. سیم مفتولی را از بغل شیشه خودرو عبور می دهد و در کسری از ثانیه در خودرو را باز می کند؛ یا در برخی خودروها مثل 206 از بغل در سیم مفتولی را وارد روزنه ای می کند که روی در قرار دارد و با یک حرکت ساده در باز می شود.
دسترسی راحت به کاپوت
یکی دیگر از ضعف هایی که در برخی خودروهای داخلی از جمله پژو 206 شاهد آن هستیم، دسترسی راحت سارق به قفل کاپوت و باز کردن آن است. این ضعف ایمنی باعث شده سارقان با استفاده از یک پیچ گوشتی اقدام به باز کردن کاپوت و متاسفانه سرقت آی سی یو، باتری یا سایر لوازم خودرو کنند.
ضعف کلاف های در
یکی دیگر از شیوه های سرقت که احتمالا تا به حال دیده اید خم کردن کلاف در برخی خودروها از جمله پژو 206 است. شاید برخی فکر کنند افرادی که با این شیوه خودرو یا لوازم داخل خودرو را سرقت می کنند، زور زیادی دارند اما این طور نیست بلکه این اتفاق به دلیل ضعف کلاف های در خودرو اتفاق می افتد و با اندک زوری هم در خودرو کج می شود. اتفاقی که باعث شده بسیاری به محض خرید پژو 206 به فکر تقویت کلاف در خودرو بیفتند.
خودروهای داخلی ۲۰ سال بدون تغییر
بد نیست بدانید که پراید، پژو ۲۰۶، پژو پارس و چند خودروی تولید داخل دیگر از محبوب ترین خودروها برای سارقان هستند که به راحتی قفل درهای آن ها باز می شود. باشگاه خبرنگاران به نقل از یک افسر مجرب پلیس آگاهی در حوزه سرقت خودرو نوشته است که ایمنی انواع مدل‌های پژو از سال ۱۳۸۰ تاکنون تغییری نداشته و این یعنی بیش از ۲۰ سال است که سیستم ایمنی خودروها به روزرسانی نشده است.
حالا این سوال هم مطرح می شود که چرا با وجود شناسایی ضعف های سیستم ایمنی خودرو و راه های رفع آن، باز هم در خط تولید خودروسازی ها برای بهبود آن اقدامی صورت نمی گیرد و مردم باید برای تقویت ضعف های ایمنی از جیب شان هزینه کنند یا منتظر سرقت خودرو یا لوازم خودروی شان بمانند.
https://sobhshod.ir/vdci.vayct1aqqbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما