دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۷۷۰۱
plusresetminus
در روزهای گذشته تصاویری از هیات دیپلماتیک ایران در نیویورک منتشر شد که در آن یک کامیونت در حال بارگیری است. طبق این تصاویر، کارکنان هتل «ملنیوم هیلتون» نیویورک کارتن‌های اجناس که کاملا بسته‌بندی شده و آماده سفر هستند را به وسیله چرخ‌های حمل‌و‌نقل بار هتل، به کنار کامیونت می‌آورند و یک نفر هم مشغول جادهی آنها در قسمت بار کامیونت است.
خرید‌های جنجالی رئیسی از آمریکا
در روزهای  گذشته تصاویری از هیات دیپلماتیک ایران در نیویورک منتشر شد که در آن یک کامیونت در حال بارگیری است. طبق این تصاویر، کارکنان هتل «ملنیوم هیلتون» نیویورک کارتن‌های اجناس که کاملا بسته‌بندی شده و آماده سفر هستند را به وسیله چرخ‌های حمل‌و‌نقل بار هتل، به کنار کامیونت می‌آورند و یک نفر هم مشغول جادهی آنها در قسمت بار کامیونت است. طبق این تصاویر پس از چندین دقیقه که وسایل را در کامیونت جا دادند، قسمت بار کامیونت به صورت کامل پر شد. یکی از کارتن‌ها برند GNC است که یکی از برندهای مولتی‌ویتامین و مکمل غذایی است. برندی که روی یکی دیگر از کارتن‌ها، دیده می‌شود ACUVUE MAX است که مربوط به لنز‌های روزانه‌ مراقبت از چشم است و برای کسانی که در طول روز زمانی طولانی به مانیتورها و صفحات گوشی نگاه می‌کنند، مفید است و از آسیب به چشم جلوگیری می‌کند.
اینکه کاروان رییس‌جمهوری در بازگشت از نیویورک یک کامیونت را پر از سوغات و سایر اجناس آمریکایی کرده‌اند و با خود به ایران می‌آورند، تناقضی عجیب در دل خود دارد. این اقدام از سوی کسانی صورت می‌گیرد که شعار سیاسی‌شان علیه آمریکا و دنیای غرب است. این افراد همان‌هایی هستند که همواره در رسانه‌هایشان و هر تریبونی که به دست می‌آورند، سعی دارند غرب را مضمحل و در حال فروپاشی و نابودی جلوه دهند و خود حالا از همان غربی که در حال فروپاشی است با یک کامیونت خرید و سوغاتی راهی ایران شده‌اند. این حرکات، همانند خارج‌نشینی فرزندان انسیه خزعلی و کبری خزعلی است؛ افرادی که خود از مخالفان سرسخت فرهنگ و سیاست غرب هستند و هر آنچه در آن سرزمین‌ها می‌گذرد را مذموم می‌دانند؛ اما فرزندانشان راهی همان کشورهایی شده‌اند که والدین‌شان از آن سرزمین‌ها ابراز تنفر می‌کنند. تناقض‌هایی که بسیار توی ذوق می‌زنند.
نکته جالب توجه اینکه کاروان رییسی کمتر از سه روز در نیویورک حضور داشت؛ آنها دوشنبه شب رسیدند و پنجشنبه در حال ترک نیویورک بودند. با توجه به مدت کوتاهی که کاروان رییسی در نیویورک حاضر بودند و همچنین طبق محدودیتی که برای هیات‌ها وجود دارد که بیشتر از یک فاصله‌ای نسبت به مقر سازمان ملل حق خروج ندارند، این حجم از خرید نتیجه تلاش‌های فراوانی است!
این خریدهای پرحجم که یک کامیونت شده‌اند، یادآور سفر محمود احمدی‌نژاد و هیات همراهش به نیویورک در سال ۱۳۹۰ است. در آن سفر غیراز خانواده‌اش، جمعی از دوستان و آشنایان احمدی‌نژاد او را همراهی می‌کردند. پسر، عروس، همسرش، همسر اسفندیار رحیم‌مشایی و همسر بقایی افرادی بودند که در قالب هیات همراه به نیویورک رفته بودند.
طبق اخباری که همان زمان منتشر شد، هیات ریاست‌جمهوری حدود ۱۲۰ نفر بودند؛ آن هم به این خاطر بود که ابتدا ۱۶۰ ویزا درخواست شده بود که آمریکا ۱۲۰ ویزا صادر کرد. به عبارت دیگر اگر آمریکا به آن ۴۰ نفر هم ویزا می‌داد، تعداد مسافران نیویورک بیش از آن می‌شد. این سفر در حالی با این جمعیت انجام شد که محمود احمدی‌نژاد در طول ۸ سال ریاست دولت، سخت‌ترین و تندترین حملات را متوجه آمریکا و غرب کرد ولی در هنگام سفر، مشتاق صدور ویزا بودند تا راهی سرزمین فساد و بی‌عدالتی و اضمحلال و… شوند! مانند همین کاروان رییسی که بسیار علیه غرب و آمریکا صحبت می‌کنند اما خود مشتاقانه به خرید از همان سرزمین پرداخته‌اند. رییسی که در خاک آمریکا علیه آمریکا صحبت می‌کند، باید معلوم کند که این میزان از خرید و سوغات آوردن به تهران از سوی کاروان همراه او، چه توجیه و دلیلی دارد؟ مردم آن همه شعار را باور کنند یا کارتن‌های پشت کامیونت را؟!
https://sobhshod.ir/vdcg.z9urak9uqpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما