يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۷۷۱۹
plusresetminus
در نیم سال اول سال 1401 چهار سریال‌ کمدی «راز بقا»، «ساخت ایران 3»، «جادوگر» و «آفتاب پرست» منتشر شد و از اواخر شهریور نیز مجموعه «آنتن» به پخش رسید.
نقدی تند بر سریال «آنتن»!
 در نیم سال اول سال 1401 چهار سریال‌ کمدی «راز بقا»، «ساخت ایران 3»، «جادوگر» و «آفتاب پرست» منتشر شد و از اواخر شهریور نیز مجموعه «آنتن» به پخش رسید. سریال «راز بقا» کم وبیش توانست رضایت مخاطبان را جلب کند، اما سه مجموعه کمدی دیگر به توفیق ویژه‌ای دست پیدا نکردند و مجموعه «آنتن» که تا به حال دو قسمت آن منتشر شده است نیز شروع امیدوار کننده‌ای نداشت. این سریال را ابراهیم عامریان کارگردانی کرده است و رویا افشار و پژمان جمشیدی شخصیت‌های اصلی آن هستند. «آنتن» چهارشنبه هر هفته در پلتفرم نماوا منتشر می‌شود.
شروع ناامیدکننده
سریال «آنتن» درباره زن مسنی به نام «گوهر» با بازی رویا افشار است که پس از فوت همسر خود، تصمیم می‌گیرد که ادامه تحصیل بدهد و به دانشگاه برود، اما فرزند او «خلیل» با بازی پژمان جمشیدی، به شدت با دانشگاه رفتن مادرش در این سن و سال مخالف است و تلاش می‌کند تا او را به شهر خودشان برگرداند. موازی با این موضوع، شاهد حضور پرماجرای «گوهر» در خوابگاه دانشگاه هستیم. مدیر خوابگاه او زنی سخت‌گیر، بداخلاق و جدی است، اما «گوهر» با دانشجویان جوان همراه است و در مقابل زورگویی‌های این مدیر می‌ایستد. اجزای قصه «آنتن» پیوند منطقی و درستی با یکدیگر پیدا نکرده‌اند، به همین دلیل برای مخاطب قابل پذیرش نیست. به عنوان مثال همکاران «خلیل» که مانند او گاراژدار هستند، ادامه تحصیل مادر این شخصیت را نمی‌پذیرند و به دلیل ناتوانی «خلیل» در مقابله با مادرش او را تهدید می‌کنند که برای سمت ریاست اتحادیه‌شان، شخص دیگری را انتخاب می‌کنند و به این ترتیب موقعیت او به خطر می‌افتد. یکی دیگر از ضعف‌های سریال «آنتن» نیز نمایش تصویری غیرمنطقی و اغراق شده از فضای خوابگاه و دانشگاه است. تکیه سریال برای خنده گرفتن از مخاطب نیز بیشتر روی دیالوگ‌ها و تعدادی موقعیت‌‌ کمدی کلیشه‌ای است.
عملکرد بازیگران
بازی بازیگران سریال «آنتن» نیز برگ برنده یا امتیاز ویژه‌ای برای سریال محسوب نمی‌شود. رویا افشار بازیگر پیش کسوت سینما و تلویزیون، به عنوان اولین سریال نمایش خانگی خود در «آنتن» نقش شخصیت اصلی قصه را ایفا می‌کند. او نقش مادری قاطع، با روحیه و سرزنده را برعهده دارد و در نقش این شخصیت نیز بازی خوبی دارد. بازی پژمان جمشیدی که به تازگی بسیار پرکار بوده، ترکیبی از بازی او در مجموعه «زیرخاکی» ساخته جلیل سامان و «آفتاب پرست» کاری از برزو نیک‌نژاد است. جمشیدی در «آفتاب پرست» عملکرد قابل قبولی داشته و بازی‌ او شباهت زیادی با کاراکترهای قبلی‌اش ندارد، اما بازی پژمان جمشیدی در «آنتن» بی‌شباهت با کار او در سریال نیک‌نژاد نیست. بازی مرجانه گلچین در نقش مدیر عبوس و سخت‌گیر خوابگاه که مدام در حال جر و بحث با دانشجویان است نیز کمی اغراق شده است. نمونه مشابه شخصیت او را پیش از این‌ها در فیلم محبوب «ورود آقایان ممنوع» دیده بودیم، اما شخصیت خانم «دارابی» در این فیلم بسیار جذاب‌تر است و ویشکا آسایش هم عملکرد موفقیت‌آمیزتری داشته است. دیگر بازیگران «آنتن» مانند هادی کاظمی، الیکا عبدالرزاقی، بهنام تشکر و نعیمه نظام‌دوست هم بازی متوسطی داشته‌اند.

 
https://sobhshod.ir/vdcf.ydeiw6de1giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما