يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۱۴
کد مطلب : ۷۷۷۷
plusresetminus
بهرام رادان، بازیگر سینما و تلویزیون اعلام می‌کند که قصد سفر به یک کشور خارجی را دارد، اما دقایقی قبل از پرواز، دو جوان در مقابل او قرار می‌گیرند و به بهانه ممنوع‌الخروجی، پاسپورت او را ضبط می‌کنند و از این بازیگر می‌خواهند که به مراجع قانونی مراجعه کند.
چهره‌های ممنوع‌الخروج
بهرام رادان، بازیگر سینما و تلویزیون اعلام می‌کند که قصد سفر به یک کشور خارجی را دارد، اما دقایقی قبل از پرواز، دو جوان در مقابل او قرار می‌گیرند و به بهانه ممنوع‌الخروجی، پاسپورت او را ضبط می‌کنند و از این بازیگر می‌خواهند که به مراجع قانونی مراجعه کند. به گزارش خبرگزاری دانشجو او در ویدئویی چنددقیقه‌ای که منتشر کرده، گفت: «جمعه‌شب مأمورنماها در فرودگاه گفتند ممنوع‌الخروج هستم. آنها نه کارت شناسایی داشتند نه حکم قضائی به من نشان دادند».

پلیس من

بهرام رادان پس از خروج از فرودگاه به سامانه ثنا مراجعه می‌کند که متوجه می‌شود ممنوع‌الخروج نیست و حال سؤال بزرگی برای این بازیگر مطرح کشورمان به وجود آمده است که آن دو جوان با چه اهدافی این اقدام را انجام دادند؟

البته دو هفته پیش سردار علی ذوالقدری، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا، در گفت‌و‌گو با تسنیم گفت: «افرادی که قصد دارند به خارج از کشور سفر کنند، می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن «پلیس‌ من» با واردکردن کد‌ملی و مشخصات خود از ممنوع‌الخروج‌‌بودنشان اطلاع پیدا کنند و اقدامات لازم را برای پیگیری آن انجام دهند». وی تأکید کرد پیامکی مبنی‌بر ممنوع‌الخروج‌بودن برای کسی ارسال نمی‌شود و افزود: «هر فرد صرفا با مراجعه به سامانه «پلیس‌ من» می‌تواند از ممنوع‌الخروج‌بودن خود مطلع شود و به اطلاعات دیگران دسترسی ندارد». ممنوع‌الخروجی از‌جمله قرارهای نظارت قضائی تکمیل‌کننده، قرار تأمین یا مجازات تکمیلی است که مقام قضائی می‌تواند با استفاده از آن مانع خروج متهم از کشور شود. همچنین ممنوع‌الخروجی فقط تا شش ماه اعتبار دارد و بعد از آن کان‌ لم ‌یکن تلقی می‌شود. با این وجود قاضی می‌تواند در صورت لزوم این حکم را تمدید کند.

قطعه جدید همایون

روند ممانعت از خروج بازیگران، ورزشکاران، خواننده‌ها و خبرنگاران از ایران در 50 روز گذشته که از آغاز اعتراضات می‌گذرد، رو به افزایش است؛ چراکه پیش‌تر هم چند بازیگر و خواننده از ممنوع‌الخروجی خود گفته بودند. علی دایی و مهران مدیری اولین کسانی بودند که پس از ورود به کشور اعلام کردند پاسپورت آنها ضبط شده؛ همین‌طور ضبط گذرنامه همایون شجریان و سحر دولتشاهی از پرحاشیه‌ترین موارد بود. البته اعلام شد که برای برخی این مسئله برطرف شده است؛ از‌جمله اعلام شد «همایون شجریان» پاسپورت خود را دریافت کرده، اما او تمام کنسرت‌هایش در اروپا را لغو کرد و جمعه‌شب نیز قطعه موسیقی به نام «خون از رخم بشوی» منتشر کرده و آن را به مردم ایران تقدیم کرده است. این قطعه بر اساس سروده فریدون مشیری است. همچنین چندی پیش مانی حقیقی که برای شرکت در جشنواره لندن در حال خروج از کشور بود این امکان را پیدا نکرد و با ارسال فیلمی به این جشنواره درباره «تفریق»، آخرین ساخته‌اش سخن گفت. حمید فرخ‌نژاد و مریم بوبانی، از بازیگران شناخته‌شده نیز هر دو در اینستاگرام از ممنوع‌الخروجی خود خبر دادند.
https://sobhshod.ir/vdcj.aeafuqeaasfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما