سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۷۷۹۲
plusresetminus
افزایش 3 میلیون نفری یارانه بگیران، واریز یارانه نقدی 2 ماه در آبان و...
رقم یارانه نقدی سال 1402 اعلام شد
در  روزی که اجاره دهندگان کارت ملی برای دریافت سهمیه 2هزار دلاری ارز مسافرتی به تغییر دهک یارانه ای تهدید شدند،افزایش 3 میلیون نفری به فهرست یارانه بگیران و واریز یارانه نقدی دو ماه در آبان از خبرهای داغ یارانه ای بود.
روز گذشته در پی ارسال پیامک قوه قضاییه درباره هشدار به کسانی که کارت ملی خود را برای خرید سهمیه 2 هزار دلاری اجاره می‌دهند، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که این مسئله جزو فعالیت‌های اقتصادی مردم به حساب می‌آید که اتفاقا برحسب این فعالیت‌ها، دهک‌بندی‌های مختلف برای برقراری یارانه انجام می‌شود.
 طیبه حسینی ، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها  در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهارکرد: مسلما خرید ارز آن هم به میزان 2 هزار دلار جزو فعالیت‌های اقتصادی خانوار به شمار می‌رود و اطلاعات آن برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: خرید ارز از سویی تراکنش مالی به حساب می‌آید و از سوی دیگر فعالیت اقتصادی محسوب می‌شود و این مسئله برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت رفاه در پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار و پایگاه رفاه ایرانیان ثبت خواهد شد.
در همین حال روز گذشته اعلام  شد که براساس اطلاعات سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از مجموع پنج میلیون و ۹۳۰هزار نفری که یارانه آن ها در اردیبهشت قطع شده بود، سه میلیون نفر مجدد مشمول یارانه شدند.
همچنین یک میلیون نفر در دهک ۱۰ درآمدی قرار گرفته‌اند و مشمول دریافت یارانه تشخیص داده نشده‌اند.
آن طور که تسنیم نوشته کل افراد حذف شده اردیبهشت 1401، 5.930.000 نفر بودند که از این تعداد 4.300.000 نفر در سامانه حمایت درخواست بازبینی ثبت کردند. از این تعداد 3.000.000  نفر در دهک‌های درآمدی یک تا٩‌ شناخته شدند و مجدد یارانه ایشان برقرار و معوقات یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز شد.
واریز 2 یارانه در آبان
بر اساس برنامه‌های موجود، پیش ‌بینی می‌شود که یارانه آبان‌ماه هم بیستم همین ماه به حساب سرپرست خانوارها واریز شود. چندی پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا آبان ماه خبری از تغییر یارانه نقدی نیست. یارانه نقدی آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار به زودی واریز خواهد شد و مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل می شود.
در اردیبهشت امسال با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یارانه معیشتی حذف و یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به ۹ دهک درآمدی جامعه پرداخت شد.
جاماندگان یارانه پس از ثبت درخواست، اگر مشمول دریافت یارانه باشند، یارانه آبان‌ماه را دریافت می‌کنند.ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند از طریق سایت
 https://my.gov.ir  امکان‌ پذیر است. علاوه بر این، متقاضیان بازبینی دهک‌بندی و افرادی که یارانه آن ها از اردیبهشت‌۱۴۰۱ قطع شده است، همچنان می‌توانند برای ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس
 https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
به گفته سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها هر ماه عده‌ای از جاماندگان یارانه در سامانه my.gov.ir ثبت‌نام می‌کنند و مشمول یارانه جدید می‌شوند. اکنون افرادی که مشمول یارانه نشده‌اند می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام و یارانه جدید را دریافت کنند.سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده که هر ماه درخواست افراد جدید بازبینی می‌شود و چنان چه این افراد جزو دهک اول تا نهم شناخته شوند به جمع یارانه‌بگیران اضافه می‌شوند و معوقات یارانه به حساب آن ها واریز می‌شود. اما از میان افرادی که یارانه‌بگیر هستند فردی حذف نمی‌شود.
همه افرادی که تا ابتدای سال ۱۴۰۱ یارانه دریافت نمی‌کرده‌اند یا به هر دلیلی یارانه آن ها قطع شده بود باید به سامانه my.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند؛ پس از ثبت‌نام آزمون وُسع و دهک‌بندی برای آن ها انجام می‌شود و چنان چه در دهک یک تا ۹ قرار بگیرند به آن ها یارانه نقدی تعلق می‌گیرد، اما افرادی که از اردیبهشت ۱۴۰۱ به آن ها یارانه داده نشده باید به سامانه حمایت وزارت رفاه مراجعه و درخواست بازبینی کنند. در شهریور امسال ۷۰هزار سرپرست خانواری که قبلا درخواست بازبینی داشتند این ماه به جمع یارانه‌بگیران افزوده شدند.
رقم یارانه نقدی سال 1402 اعلام شد
دو روز پیش هم میرکاظمی ، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: همین میزان یارانه ۴۰۰ هزار تومانی سال آینده نیز پرداخت می‌شود.
میرکاظمی درباره این که احتمال ایجاد سامانه برای پرداخت یارانه غیرنقدی در سال ۱۴۰۲ وجود دارد یا نه، تصریح کرد: اگر روی سامانه کار شود و این سامانه آمادگی پیدا کند و مثلا به عنوان نمونه در شهر یا استانی اجرا شود و اجرای آن موفقیت آمیز باشد، احتمال استفاده از پرداخت یارانه غیرنقدی در سال ۱۴۰۲ وجود دارد.رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این که آیا کار قابل توجهی در دولت سیزدهم انجام شده است، گفت: کارهای خوب و فراوانی انجام شده و همین که دولت را با آن وضعیت تحویل گرفت و متوقف نشد و کار را ادامه داد کار بزرگی است.

 
https://sobhshod.ir/vdcg.y9urak9uxpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما