يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۷۸۳۵
plusresetminus
سرانجام انتظارها به سر رسید و عصر امروز شاهد آغاز رسمی و افتتاحیه جام جهانی قطر خواهیم بود، جام جهانی 2022 که داستان عجیبی دارد.
نبض فوتبال در «ال بیت»
سرانجام انتظارها به سر رسید و عصر امروز شاهد آغاز رسمی و افتتاحیه جام جهانی قطر خواهیم بود، جام جهانی 2022 که داستان عجیبی دارد. شاید بتوان گفت در تاریخ ادوار جام جهانی، جام بیست و دوم به میزبانی قطر خاص ترین و پرحاشیه ترین جام بوده است، البته تا پیش از آغاز و شاید اعجاب آن در دوره برگزاری هم ادامه داشته باشد. آذر سال 89 یعنی 12 سال پیش بود که لابی ها و رایزنی های سران قطر جواب داد و این کشور کوچک مسلمان خاورمیانه، توانست میزبانی جام جهانی 2022 را از آن خود کند. از آن زمان تا امروز که آغاز اولین جام جهانی پاییزی و همچنین نخستین جام جهانی به میزبانی یک کشور مسلمان است، قطری ها با هجمه و حواشی بسیاری مواجه بوده   و خیلی ها دادن میزبانی به قطر از سوی فیفا را اشتباه بزرگی توصیف کرده اند اما این مسئله خللی در عزم راسخ آن ها برای میزبانی شایسته جام جهانی در خاورمیانه وارد نکرد و این کشور کوچک دارای منابع غنی گاز و نفت، با هزینه چند ده میلیارد دلاری از امروز به مدت یک ماه کانون توجهات رسانه ها و مردم جهان به ویژه ورزش دوستان خواهد بود. در واقع امروز قطر به فوتبال و جام جهانی سلام می کند و دنیا و مردمش به خاورمیانه که همواره نامش با نفت، جنگ و خون گره خورده است، نگاه دیگری خواهند داشت و سلامی متفاوت به این ژئوپلیتیک ترین جغرافیای کره زمین خواهند کرد. مراسم ساعت ۱۸:۳۰ (به وقت ایران) آغاز خواهد شد و به مدت یک ساعت تا زمان شروع بازی افتتاحیه بین تیم های قطر و اکوادور طول خواهد کشید. قطری ها برای افتتاحیه این مراسم مهمانان سرشناس زیادی از گوشه و کنار دنیا دعوت کرده اند و حتی قرار بود علی دایی، مهدوی کیا و نکونام هم از ایران در این مراسم حاضر باشند که از حضور در جام جهانی انصراف دادند. مراسم افتتاحیه در ورزشگاه ۶۰ هزار نفری ال‌بیت واقع در ۴۰ کیلومتری شمال دوحه برگزار می شود. ورزشگاه ال‌بیت که با الهام از چادرهای استفاده شده توسط عشایر نام گذاری و طراحی شده است، دورترین ورزشگاه از مرکز دوحه است و سقفی جمع شونده دارد.
تیم ملی قطر به دنبال تاریخ سازی برای آسیایی ها
تیم ملی قطر که به عنوان قهرمان دوره قبلی جام ملت‌های آسیا حسابی برای خودش اسم و رسمی پیدا کرده، با حفظ سانچس مربی اسپانیایی و در اختیار داشتن ستاره هایی چون الهیدوس، اکرم عفیف و المعز علی پا به جام جهانی گذاشته است. تیم پنجاه و پنجم رنکینگ فیفا که در گروه A با تیم های هلند، سنگال و اکوادور هم گروه است، ساعت 19:30 امروز به وقت تهران به مصاف اکوادور می رود. تیم ملی قطر دومین تیم آسیایی است که اولین مسابقه جام جهانی را در دوره جدید برگزار می‌کند. قبل از قطری‌ها این افتخار نصیب تیم ملی عربستان در جام جهانی 2018 شد، البته که آن مسابقه با نتیجه‌ای عجیب و غیرمنتظره به پایان رسید و سبزپوشان عربستانی در اولین بازی جام جهانی 2018 در ورزشگاه لوژنیکی مسکو مهمان روسیه بودند که میزبان جام جهانی توانست با یک نمایش توفانی با 5 گل حریف خود را در هم بکوبد. حالا قطری‌ها امیدوارند در خانه بتوانند به نوعی شکست عربستان را جبران کنند و اولین برد یک تیم آسیایی در افتتاحیه جام جهانی را رقم بزنند.
 اکوادور هم با حاشیه و استرس زیاد به افتتاحیه جام جهانی رسید. این تیم از سوی پرو و شیلی متهم بود که از یک بازیکن غیرمجاز استفاده کرده است و آن ها معتقد بودند اکوادور باید حذف شود و تیم دیگری به جام جهانی برود. اکوادور تیم چهل‌و‌چهارم رده‌بندی فیفا، یکی از پنج نماینده منطقه آمریکای جنوبی در جام جهانی 2022 قطر است که پیش از این سه بار حضور در جام جهانی را تجربه کرده و امسال برای چهارمین بار به مهم‌ترین ضیافت فوتبالی جهان دعوت شده است. گوستاوو آلفارو اهل اروگوئه هدایت این تیم را بر عهده دارد و فیلیپه کایسدو ستاره تیم ملی اکوادور در جام جهانی 2022 قطر است که سابقه حضور در تیم هایی مانند لاتزیو و اینتر میلان را نیز دارد. دانیله اورساتوی ایتالیایی، داور بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ بین تیم های ملی قطر و اکوادور خواهد بود.
https://sobhshod.ir/vdce.x8fbjh8vn9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما