دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب : ۷۸۳۹
plusresetminus
حواشی ایلان ماسک موجب شده است بخشی از کاربران، سراغ جایگزین توئیتر بروند
رقیب توئیتر وارد می شود؟
پس از این که توئیتر به مالکیت ایلان ماسک درآمد، برخی از کاربران به دنبال پلتفرم‌های جایگزین هستند.آن طور که برخی سایت ها نوشته اند هشتگ «RIPTwitter» (روحت شاد توئیتر) در روزهای اخیر پر‌کاربرد شده است و بسیاری از کاربران تلاش می کنند اطلاعات خود در این شبکه را دانلود کنند و برخی کاربران، انواع شبکه های اجتماعی جانشین برای آن پیشنهاد می‌کنند.
ماسک پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری توئیتر در ماه گذشته قصد بازسازی آن را داشت، اما با حواشی‌ای که در این مدت به‌ وجود آمده است، بسیاری از طرفداران این شبکه بزرگ اجتماعی، احتمال نابودی آن را می‌دهند. استعفای دسته‌جمعی بیشتر از ۱۲۰۰ نفر از نیروهای باتجربه این شبکه‌ اجتماعی از جمله تعداد زیادی از نیروهای فنی اکنون باعث افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال مشکلات شدید آن شده است.
میلیاردر اول دنیا در مدت حضورش بی‌وقفه تلاش کرده است تا نقش خود را در سرویس رسانه‌های اجتماعی پررنگ جلوه دهد، اما از آن جایی که برای خرید توئیتر هزینه زیادی پرداخته بود، در ابتدا ۵۰ درصد از نیروی کار خود را کاهش داد، مخالفان را اخراج کرد و برخی محصولات اشتراکی مانند تیک آبی را به فروش گذاشت، اما او با این کارها پیام نگران کننده‌ای به همه داد: درصورت مشخص نشدن وضعیت توئیتر، این شرکت با ورشکستگی روبه‌رو خواهد شد و کاربران در گمانه هایی از یک شبکه اجتماعی دیگر صحبت می کنند.
ماستودون چیست؟
ماستودون یک نرم افزار رایگان با منبع باز برای ساخت شبکه اجتماعی است که این امکان را به هر شخص می‌دهد تا گره سرور خود را در شبکه میزبانی کند و پایگاه‌های مختلف از کاربران آن در میان سرورهای متفاوتی پخش هستند.
 
معاون اجرایی کمیسیون اروپا در این باره به خبرنگاران گفت: برایم جالب است که حواشی رویدادهای مربوط به توئیتر سبب شده است افراد بیشتری درباره این موضوع کنجکاو شوند که از چه پلتفرم‌های دیگری می‌توان استفاده کرد. بسیاری از مردم درباره ماستودون به عنوان جایگزین سخن می‌گویند که یک سرویس توسعه یافته در آلمان است. تصور می‌کنم هر دو پلتفرم ویژگی‌های مشابهی دارند.
 ماستودون در ظاهر شبیه توئیتر است ،کاربران پست‌هایی می‌نویسند که به آن ها توت (toot) گفته می‌شود و می‌توان به آن ها پاسخ داد، آن‌ها را لایک کرد و دوباره پست کرد و کاربران می‌توانند یکدیگر را دنبال کنند.
این پلتفرم شش ساله است، اما فعالیت فعلی آن بی‌سابقه است و زیر بار کاربران جدیدی که به آن می‌پیوندند به زحمت افتاده است.
https://sobhshod.ir/vdci.payct1av3bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما