شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۷۸۴۹
plusresetminus
۲۶ شهریور بود که در پی فوت مهسا امینی اعتراضاتی در کشور شکل گرفت؛ امروز چهارم آذر است و بیش از ۲ ماه از اعتراضات می‌گذرد، گشتی در سطح پایتخت زدم تا وضعیت تهران را پس از گذشت این اتفاقات روایت کنم.
حجاب بی سروصدا اختیاری شد؟

۲۶ شهریور بود که در پی فوت مهسا امینی اعتراضاتی در کشور شکل گرفت؛ امروز چهارم آذر است و بیش از ۲ ماه از اعتراضات می‌گذرد، گشتی در سطح پایتخت زدم تا وضعیت تهران را پس از گذشت این اتفاقات روایت کنم.

قبل از این خواندن این روایت ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که گزارش‌های میدانی صرفا بر مشاهدات گزارشگر تکیه دارند و ممکن است برخی روایت‌ها با آنچه دیگران با آن‌مواجه شدند متفاوت باشد پس نگارش این گزارش به معنای سند قطعی و بی چون و چرا، پیرامون آنچه در سطح شهر وجود دارد قابل استناد نیست.

نکته اول اینکه هرچند در تهران اعتراضات فروکش کرده اما همچنان دسترسی به دو اپلیکیشن اینستاگرام و واتس اپ با فیلترشکن آن هم به سختی ممکن است.

در دیوارهای خیابان‌ها جای شعارهایی که نوشته شده اما با اسپری مخدوش شده باقی مانده و شهرداری اقدامی در جهت رنگ آمیزی آن نکرده است.

در هر بخشی از شهر که تردد کنید حتما چندین مورد از زنان بی روسری مشاهده خواهید کرد.

وضعیت پوشش در فروشگاهها و کافه‌های سطح شهر باز هم متفاوت تر از سطح شهر است و زنانی با پوششی مانند زنان ترکیه[ لباس شلوار] مشاهده می‌کنید.

هرچند در روزهای اول این اتفاقات درگیری‌‌ای هایی میان افراد با حجاب و بی حجاب دیده می‌شد اما الان لااقل در مراکز خرید افراد توجهی به این اختلافات دیده نمی‌شود.

گشت ارشاد در سطح شهر دیده نمی‌شود و ماموران انتظامی در سطح شهر هم تذکری بابت حجاب به زنان نمی‌دهند.

پیش‌تر برخی اصناف بنا به دلایل مختلف از جمله برخوردهای صنفی به زنان بد[بی]حجاب تذکر می‌دادند اما هم اکنون خبری از تذکر و یا عدم ارائه خدمات نیست.

در سطح شهر هرچند شاید التهاباتی وجود داشته باشد اما تقریبا جز برخی دانشگاه‌ها خبری از اعتراض نیست.

برخی از کافه های تهران که پیش‌تر فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی متوقف کرده بودند مجددا فعالیت‌شان از سر گرفتند و با وجود محدودیت‌های اینترنتی تقریبا اوضاع صفحات اجتماعی رستوران‌ها و کافه‌های تهران به حالت قبل بازگشته است.

یکی از شعب دانشگاه آزاد که در روزهای پیش آبستن درگیری‌هایی بود خدمات اداری به صورت محدود ارائه می‌شود و ساعت فعالیت آنها محدودتر از قبل شده است، از یکی از آنها که دلیل این تصمیم پرسیده می‌شود به روزهای پر التهاب اشاره می‌کند، حال اینکه این تصمیم توسط کارمندان گرفته شده یا از ستاد مرکزی ابلاغ شده مشخص نیست.
https://sobhshod.ir/vdcj.xeafuqeohsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما