شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۱۴
کد مطلب : ۷۹۰۶
plusresetminus
دنیا هنوز هیچ‌کسی را با سرمایه تریلیون دلار به خود ندیده، یک پلتفرم مالی با بررسی و تحلیل داده‌های مختلف سعی کرده به این سوال پاسخ دهد که چه کسی در این زمینه اولین خواهد بود؟
اولین تریلیونر تاریخ کیست؟
دنیا هنوز برمبنای دلار، هیچ تریلیونری را به خود ندیده است اما با روند فعلی احتمالا مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید تا فردی به میزان ثروتی دست یابد که تبدیل به اولین تریلیونر شود. فعلاً با توجه به این که دارایی خالص ثروتمندترین افراد جهان دایم در حال نوسان است، تعیین زمان قطعی برای این موضوع دشوار است. پلتفرم مالیApprove  با بررسی داده‌های ۳۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان وضعیت ثروتمندترین نخبگان جهان را تجزیه و تحلیل کرده است. این پلتفرم مالی با بررسی دارایی خالص این افراد از ژانویه ۲۰۲۲ میلادی تشخیص داده بود که اولین تریلیونر می‌تواند در سال ۲۰۲۴ میلادی نام خود را ثبت کند، اگرچه بسته به وضعیت اقتصاد جهان این اتفاق ممکن است چند سال با تاخیر همراه شود.

 
ایلان ماسک اولین نامزد
ایلان ماسک فعال حوزه های فناوری، موشک و خودرو که این روزها مدیرعامل توئیتر هم هست اولین گزینه است. طبق گزارش نشریه «فوربس» سرمایه این غول بحث برانگیز عرصه فناوری هم اکنون 174.5 میلیارد دلار ارزش دارد. او دومین فرد ثروتمند در جهان است و به تازگی جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از دست داده است. در عین حال برای مدت زمانی طولانی به نظر می‌رسید که ماسک گزینه مورد اجماع نظر برای تبدیل شدن به اولین فردی باشد که ارزش خالص دارایی‌هایش به یک تریلیون دلار می‌رسد.
با وجود این، به تازگی ارزش دارایی خالص ماسک به شدت کاهش یافته که بخشی از آن به دلیل سقوط ارزش سهام تسلا و تعدادی از تصمیمات بحث برانگیز دیگر او درباره خرید ۴۴ میلیارد دلاری سهام توئیتر است، اما اگر ماسک در نهایت اولین تریلیونر جهان نشود، چه فرد دیگری می تواند اولین تریلیونر جهان باشد؟
مالک جنجالی آمازون
به گزارش فرارو نام بعدی که می‌تواند مطرح شود «جف بزوس» بنیان‌گذار آمازون است که سال‌ها پیش از غصب شدن جایگا‌هش توسط ماسک به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته شده بود. طبق گزارش نشریه «فوربس» بزوس با دارایی خالص به ارزش 114.4 میلیارد دلار همچنان چهارمین فرد ثروتمند روی سیاره زمین است و به راحتی قادر است در رتبه بندی‌ها چند پله جهش کند.
نفر سوم یک پژوهشگر ژنوم
«اینوستوپدیا» که دانشنامه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، درباره یکی دیگر از نامزد‌های احتمالی تبدیل شدن به یک تریلیونر، نامی را مطرح کرده است که چندان شناخته شده نیست؛ یعنی «کریگ ونتر» پژوهشگر ژنوم. این نشریه خاطرنشان کرده که پژوهش‌های «کریگ» می‌تواند او را بسیار ثروتمند سازد به خصوص اگر او قصد داشته باشد برای یافتن درمان سرطان پژوهشی گسترده را انجام دهد اگرچه احتمال کمتری وجود دارد که با شرایط فعلی ارزش دارایی‌های او به مرز تریلیون دلار برسد.
یک تریلیون دلار چه میزان پول است؟
«اینوستوپدیا» در این باره اشاره کرده است: «اساسا یک تریلیون دلار برابر با ۱۰۰۰ میلیارد دلار است که خود معادل 1000 میلیون دلار است. به زبان ساده «مبلغ فوق العاده زیادی» محسوب می‌شود». یک تریلیون دلار به قدری زیاد است که تلاش برای تصور آن اغلب ممکن است دشوار باشد. طبق گزارش بانک جهانی، آغاز درک ابعاد و حجم یک تریلیون دلار تقریبا مشابه تولید ناخالص داخلی بسیاری از کشور‌هاست و استرالیا با تولید ناخالص داخلی 1.5 تریلیون دلار، برزیل با تولید ناخالص داخلی 1.6 تریلیون دلار و اندونزی با تولید ناخالص داخلی 1.1 تریلیون دلار را شامل می‌شود.
با یک تریلیون دلار می توان چه کار کرد؟
رسانه آمریکایی «یو اس‌ای تودی» فهرستی از برخی کار‌هایی که یک فرد می‌تواند با یک تریلیون دلار انجام دهد، گردآوری کرده است. برای مثال، شما با یک تریلیون دلار می‌توانید برای هر فرد یک آپارتمان در سانفرانسیسکو بخرید شهری که متوسط اجاره آن ۳۶۰۰ دلار و قیمت خانه به طور متوسط 1.35 میلیون دلار است. یک طرفدار ورزش می‌تواند هزار برابر تیم فوتبال دلفین میامی را خریداری کند. در واقع، طبق گفته شبکه خبری مالی «فاکس بیزینس» شما همچنین می‌توانید با یک تریلیون دلار سهام اکسون موبیل، مک دونالد و کوکاکولا را بخرید و همچنان پول باقی مانده‌ای داشته باشید.
فراتر از جنبه‌های مالی یک تریلیون دلار درک این که یک تریلیون بیشتر از یک میلیارد است می‌تواند دشوار باشد. برای مثال، «یو اس‌ای تودی» اشاره می‌کند که اگر بخواهید یک میلیارد ثانیه به عقب سفر کنید در سال ۱۹۸۷ خواهید بود که نسبت به تاریخ جهان مدت زمان طولانی نیست. با وجود این، اگر یک تریلیون ثانیه به عقب سفر کنید کمی دورتر از خط زمانی تقریبا ۳۰ هزار سال پیش از میلاد مسیح قرار خواهید داشت.
https://sobhshod.ir/vdcd.z052yt0n9a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما