کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زنگ بزنید، نهال رایگان بگیرید

15 اسفند 1401 ساعت 10:13

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از توزیع رایگان نهال در روزهای 15 تا 25اسفندماه خبر داد


رسم است که هر سال پیش از آغاز سال جدید، درست در زمانی که اسفندماه به نیمه می‌رسد، با کاشت نهال و درختچه‌های نوپا به استقبال بهار برویم. 15اسفندماه در تقویم به نام روز درختکاری ثبت شده و در این روز سعی شده با مشارکت همگانی مردم در نقاط مختلف، قدمی برای سبز ماندن طبیعت برداشته شود. رهبر معظم انقلاب نیز هرساله در جهت اجرای این سنت حسنه پیشگام هستند و به نوعی مردم را در جهت تحقق این اقدام ارزشمند سوق می‌دهند. در همین راستا، ایشان امروز نهالی را غرس خواهند کرد.
به گزارش همشهری، با آغاز روز و هفته درختکاری شهرداری تهران آمادگی لازم را پیدا کرده تا این روز، با قوت برگزار شده و کاشت درختان بیشتری صورت گیرد چراکه با توجه به شرایط خاص پایتخت، توسعه فضای سبز و افزایش هرچه بیشتر آن موضوع حائز اهمیتی محسوب می‌شود. امسال نیز به رسم هرساله، مدیریت شهری این امکان را برای شهروندان تهرانی فراهم کرده تا در جای‌جای شهر قدم‌های سبزی برای طبیعت خود بردارند.
توزیع نهال و کاشت آن در محل مورد نظر شهروندان توسط نیروهای شهرداری تهران، یکی از برنامه‌هایی است که مدیریت شهری پایتخت برای سال‌جاری درنظر گرفته و قرار است به درخواست هر شهروند در نقطه تعیین‌شده توسط خودشان، شهرداری تهران اقدام به کاشت نهال کند.
در همین رابطه روز گذشته حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران برای استقبال از بهار، اعلام کرد: بخش اول برنامه‌های شهرداری تهران مربوط به روز درختکاری است. طی برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته اهدای درخت به شهروندان خواهیم داشت و مردم می‌توانند از ۱۵ تا ۲۵اسفندماه از طرق مختلف درخواست کاشت نهال داشته باشند و نهال نیز به آنها تقدیم خواهد شد.
او ادامه داد: یکی از راه‌های دریافت نهال از طریق سامانه137 میسر شده و شهروندان طی تماس با این سامانه می‌توانند درخواست خود را اعلام کرده و همکاران ما در اسرع وقت نهال را تقدیم‌شان خواهند کرد. در همین راستا از طریق سامانه۱۳۷ فعالان این عرصه رصد خواهند شد و ۴۴نفر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. از روز شنبه نهال‌های مربوط به روز درختکاری وارد تهران شده و قرار است از روز دوشنبه 15اسفندماه (امروز) توزیع توسط نیروهای شهرداری تهران صورت گیرد.


کد مطلب: 7945

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/7945/زنگ-بزنید-نهال-رایگان-بگیرید

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir