شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۷۹۴۷
plusresetminus
معرفی بهترین خودروی سال ۲۰۲۳
چندی قبل برندگان جایزه بهترین خودروی سال جهان در نمایشگاه نیویورک معرفی شدند و تویوتا برنامه جدیدش برای تولید محصولات الکتریکی بیشتر را اعلام کرد
رقابت بهترین خودروی سال جهان از سال ۲۰۰۳ برگزار می‌شود و داوران خودروها را در هفت بخش از جمله بهترین خودرو‌های لوکس، الکتریکی، شهری و اسپرت انتخاب می‌کنند. برای حضور در این رقابت باید حداقل 10 هزار دستگاه از مدل آن خودرو تولید شده باشد و آن خودرو در دو بازار اصلی خودرو در دو قاره فروخته شود. چندی قبل برندگان این جایزه در نمایشگاه خودروی نیویورک اعلام شدند.
 
لوکس‌ترین خودروی سال ۲۰۲۳
لوسید ایر یکی از محبوب‌ترین خودرو‌ها در رای‌گیری امسال بود و در کنار هیوندای آیونیک ۶ در بخش‌های زیادی نامزد دریافت جایزه شد. اولین محصول لوسید موتورز، خودروساز آمریکایی، رای بیشتری از جنسیس G 90 و ب‌ام‌و سری ۷ گرفت و بهترین خودروی لوکس سال شد.
 
 
بهترین اسپرت سال
در بخش بهترین ماشین اسپرت کیا EV6، نیسان Z و تویوتا GR کرولا سه خودرویی بودند که با شکست ب‌ام‌وM 4 و پورشه ۹۱۱ به مرحله پایانی رای‌گیری رسیدند. در نهایت کیا بیشترین رای را از داوران گرفت و به عنوان بهترین خودروی اسپرت سال معرفی شد.
 
 
بهترین خودروی شهری
سیتروئن تنها برنده اروپایی در رقابت امسال بود. این کارخانه یک مدل از C 3 برای بازار هند، آسیا و آمریکای جنوبی طراحی کرده است که در برزیل و هند تولید می‌شود و با مدل C 3 که در اروپا فروخته می‌شود کاملا متفاوت است. این خودرو در بخش بهترین خودروی شهری دو رقیب داشت؛ او را فانکی که یک خودروی الکتریکی چینی است و فولکس‌واگن نیووس که برای بازار آمریکای جنوبی ساخته شده است.
 
 
هت تریک هیوندای
در نهایت هیوندای آیونیک۶ با رای100 خبرنگار خودرو از ۳۲ کشور به عنوان بهترین خودروی سال ۲۰۲۳ انتخاب شد. آیونیک۶ برای کسب این عنوان با کیا نیرو و ب‌ام‌و X 1 رقابت می‌کرد که به ترتیب دوم و سوم شدند. امسال هیوندای آیونیک ۶ علاوه بر جایزه بهترین خودروی سال، جایزه بهترین طراحی و بهترین خودروی الکتریکی را هم برد. این خودرو در بخش طراحی با لوسید ایر و رنج‌روور و در بخش خودروی الکتریکی با لوسید ایر و ب‌ام‌و رقابت کرد. هیوندای پارسال هم با مدل آیونیک ۵ جایزه بهترین خودرو، بهترین طراحی و بهترین خودروی الکتریکی سال را از آن خود کرده بود.

 
https://sobhshod.ir/vdci.5ayct1a3ybc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما