يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۸۰۸۶
plusresetminus
با توجه به قیمت بالای گوشی‌ها، خیلی مهم است که قبل از خرید گوشی، بررسی‌های لازم را انجام دهیم تا گوشی بخریم که حداکثر کارایی مدنظر ما را با بهترین قیمت داشته باشد
تا 10 میلیون گوشی چی بخریم؟
قیمت گوشی‌ها طی چند وقت اخیر به‌ طرز سرسام‌آوری بالا رفت و برای همین خیلی مهم است قبل از خرید یک گوشی، از جوانب مختلف بررسی لازم را داشته باشیم تا متناسب با بودجه‌ای که داریم، گوشی بخریم که کارمان را راه بیندازد و از طرفی هزینه زیادی هم نداشته باشد. چند وقتی است با ثبات نسبی بازار ارز و واردات بیشتر گوشی، اوضاع به میزان بسیار کمی بهتر شده؛ اما باز هم قیمت‌ها چنان بالاست که نمی‌شود بدون بررسی قبلی، اقدام به خرید گوشی کرد. برای همین با ما باشید تا بگوییم با چه هزینه‌ای چه گوشی می‌توانید بخرید.

 
اگر اهل فضای مجازی نیستید
اگر داشتن یک دوربین گوشی خوب و با کیفیت، بازی، نرم‌افزار و به‌خصوص فضای مجازی جزو ملاک‌های شما نیست می‌توانید با کمتر از یک میلیون‌تومان گوشی‌های خوب و پرکاری بخرید. به ‌طور مثال گوشی تولید داخل جی‌ال ایکس مدل  R2403 فقط 515 هزار تومان قیمت دارد؛ یک ‌سال گارانتی و پشتیبانی از کارت حافظه تا 8 گیگابایت هم از دیگر مشخصات این گوشی است. اگر بخواهید کمی بیشتر هزینه کنید نوکیا مدل 105 که از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند فقط حدود 700 هزار تومان قیمت دارد. حتی سامسونگ هم گوشی‌های زیر یک میلیونی دارد مثل Sm_B315E. البته گوشی‌های غیرهوشمند تا 2 میلیون‌ تومان هم وجود دارد. با این تفاوت که پردازنده‌های بهتر، داشتن یک دوربین حداقلی و البته مهم‌تر از همه بدنه قوی باعث تمایز آن‌ها می‌شود.
گوشی هوشمند زیر 4 میلیون تومان
اگر بیش از 3 میلیون ‌تومان هزینه کنید کم کم می‌توانید وارد دنیای گوشی‌های هوشمند ساده شوید. در این محدوده قیمتی هم می‌توان انتخاب‌های خوبی داشت. با کمترین بودجه‌ ممکن می‌توان گوشی «آنر X5» را خریداری کرد که در بین سایر مدل‌های هم‌قیمت، بیشترین قدرت پردازشی را دارد. تراشه هلیو G25 مدیاتک، نمایشگر ۶٫۵ اینچی HD، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل و باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعت از مشخصات کلیدی این گوشی محسوب می‌شود که حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. اگر بخواهید با این هزینه از برند شیائومی بخرید «ردمی A1 پلاس»، اقتصادی‌ترین گوشی شیائومی موجود در بازار است که با قیمت حدود 3 میلیون و 725 هزار تومان به‌فروش می‌رسد. این گوشی از تراشه A22 مدیاتک و صفحه‌ نمایش باکیفیت‌تر IPS LCD با وضوح HD و اندازه ۶٫۵۲ اینچ بهره می‌برد. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به دوربین ۸ مگاپیکسلی و باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعت  اشاره کرد. ضمنا این گوشی از حسگر اثرانگشت هم برخوردار است.
حدود 5 میلیون تومان
تا 4 میلیون و 700 هزار‌تومان می‌توان گوشی گلکسی A04e از برند سامسونگ را تهیه کرد که در بین سایر گزینه‌های موجود، پردازنده قوی‌تری دارد. نمایشگر ۶٫۵ اینچی PLS LCD با وضوح HD، دوربین اصلی ۱۳ و سلفی ۵ مگاپیکسلی و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت از ویژگی‌های اقتصادی‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ است. البته در این محدوده قیمتی انتخاب‌‌های دیگری هم هست. مثل  «موتو E32s  » که یک گوشی خوش‌ساخت، زیبا و با طراحی امروزی اما ارزان‌قیمت از سوی موتورولاست و ارزان‌ترین گوشی موجود در بازار است که از صفحه‌نمایش IPS LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح HD بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی ۱۶ مگاپیکسلی است و باتری آن ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد. این گوشی را می‌توانید با قیمتی بین 5 تا 5 میلیون و 200 هزار تومان خریداری کنید.
زیر 6 میلیون تومان
اگر بخواهید بیشتر از 6 میلیون تومان هزینه نکنید یک انتخاب خوب از برند سامسونگ پیش‌روی شماست یعنی گلکسی A04s»  که هم‌خانواده‌اش را پیش از این بررسی کردیم. این گوشی درمقایسه با نسخه پایه خود از تراشه قدرتمندتری استفاده می‌کند. نمایشگر آن ۹۰ هرتزی است و افزون ‌بر دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی،‌ یک دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی هم دارد. همچنین، حسگر اثرانگشت  روی فریم کناری گوشی به‌ صورت ادغام‌ شده با دکمه پاور گنجانده شده است. برای خرید این گوشی هم اکنون می‌توان کمتر از 5 میلیون و 700 هزار تومان هزینه کرد.
بین 6 تا 7 میلیون تومان
در این بازه انتخاب‌های متنوع‌تر و بهتری دارید. به ‌طور مثال «گلکسی A14 سامسونگ» که به ‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ عرضه می‌شود و اگر دنبال به‌روزترین گوشی ممکن تا این بازه قیمتی می‌گردید، گلکسی A14 می‌تواند انتخاب خوبی باشد. از سایر مشخصات این گوشی می‌توان به نمایشگر PLS LCD با وضوح +FHD، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی و باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعت اشاره کرد.هم اکنون این گوشی زیر 6 میلیون و 200 هزار تومان است. اما اگر می‌خواهید با قیمت این گوشی سامسونگ، امکانات بیشتری را تجربه کنید سراغ برند شیائومی بروید. گوشی ردمی 10C شیائومی قدرتمندترین گوشی زیر 7 میلیون تومانی بین برندهای شناخته شده است.   نمایشگر بزرگ ۶٫۷۱ اینچ HD، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژ سریع ۱۸ وات، امکانات گوشی شیائومی «ردمی 10C» را تشکیل می‌دهد که با وجود تراشه قوی با اختلاف سریع‌تر از رقبا، یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. این گوشی را می‌توانید با حدود 6 میلیون و 300 هزار تومان بخرید.
 تا 8 میلیون تومان
در این بازه می‌توانید باز هم سراغ گوشی‌های میان‌رده سامسونگ بروید. «گلکسی M32» با داشتن امکاناتی مانند نمایشگر 6.4 اینچی فول اچ دی، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل،‌ باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و تراشه‌ Helio G80 مدیاتک و قیمت 7 میلیون و 300 هزار تومانی از ارزش خرید بالایی برخوردار است. اما پیشنهاد ما این است که اگر می‌خواهید تا 8 میلیون تومان هزینه کنید سراغ گلکسی A23 سامسونگ بروید. این گوشی که حدود 8 میلیون تومان قیمت دارد از طراحی مدرنی در قاب پشتی خود برخوردار است؛ ولی قاب جلویی و نحوه‌ قرار گرفتن دوربین سلفی روی نمایشگر یادآور طراحی گوشی‌های چندین سال قبل است. دوربین اصلی این گوشی که مجهز به سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است، از فوکوس خودکار تشخیص فازی و لرزش گیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد که در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی کمتر مشابهش پیدا و باعث می‌شود با یک گوشی مناسب برای عکاسی مواجه باشید.
زیر 10 میلیون تومان
اگر می‌خواهید زیر 10 میلیون تومان هزینه کنید و گوشی‌تان هم امکانات خوبی داشته باشد سراغ برند شیائومی بروید. به‌طور مثال یکی از اعضای این برند« ردمی نوت 11SE » نام دارد. این گوشی 9 میلیون تومانی از تراشه Dimensity 700 قدرت می‌گیرد که گرافیک آن از نسخه پایه ردمی نوت ۱۱ حدود ۵۰ درصد سریع‌تر است و با این بودجه‌ تقریبا گزینه‌ای سریع‌تر و به‌روزتر از این گوشی را نمی‌توان یافت. اما اگر می‌خواهید از برند سامسونگ خرید کنید باید سراغ یک گزینه حدود 9 میلیون و500 هزار تومانی بروید یعنی «گلکسی M33 سامسونگ» که از همان تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ به‌کاررفته گلکسی A53 استفاده می‌کند و از این نظر با اختلاف زیادی گوشی‌های هم‌قیمت خود را کنار می‌زند. نمایشگر ۶٫۶ اینچی TFT LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و دقت ۱۰۸۰×۲۴۰۸ پیکسل، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و رابط کاربری One UI 4.1 برپایه‌ اندروید ۱۲ از سایر ویژگی‌های این گوشی محسوب می‌شود. شاید بتوان گفت برای هزینه زیر 10 میلیون تومان این گزینه بهترین گوشی ممکن در بازار است. این گوشی 4 ماژول دوربین دارد و مهم‌ترین نکته درباره آن که این گوشی را خاص می‌کند این است که از اینترنت 5G هم پشتیبانی می‌کند و با خرید آن نیازی نیست در آینده دنبال یک گوشی برای نسل جدید اینترنت باشید.
در تهیه این مطلب از منابعی مثل «زومیت» و «دیجی-کالا» کمک گرفتیم 
https://sobhshod.ir/vdcd.j0j2yt0z9a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما