چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۴۸۵۰
plusresetminus
باگ واکسیناسیون
صبح‌شد: احسان گل محمدی مدیر مسئول پایگاه خبری و تحلیلی صبح‌شد در یادداشتی که در سایت تابناک منتشر شد، نوشت: اول کلام باید گفت الحق و الانصاف صف‌های واکسیناسیون به تاریخ پیوست و در کمتر مرکزی مردم برای دریافت واکسن مجبور به تحمل صف‌های طولانی هستند، اما همچنان تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

حدودا ۴۰ میلیون نفر دوز اول واکسن را دریافت کردند، برخی از این افراد دوز دوم را هم دریافت کردند و نوبت تزریق دوم برخی دیگر فرا نرسیده است.

اما در این میان برخی از افرادی که دوز اول را دریافت کردند در تزریق دوز دوم دچار مشکل شدند.

در گزارش‌هایی عنوان شده جز واکسن سینوفارم که به وفور در کشور وجود دارد در مورد دیگر واکسن‌ها برخی از مردم برای دریافت دوز دوم دچار مشکل شدند.

مشکلاتی در توزیع واکسن وجود دارد و مردم سردرگم در مراکز به دنبال واکسنی هستند که در دوز اول دریافت کردند.

گفته می‌شود در شهرستان‌ها کمبود واکسن برکت موجب شده تا برخی با وجود گذشت ۲۸ روز همچنان دوز دوم واکسن را دریافت نکردند.

در تهران هم بنا بر برخی گزارش‌ها، باید ساعت‌ها برای دریافت دوز دوم واکسن آسترازنکا، میان مراکز واکسیناسیون سرگردان بود.

علاوه بر این، ویال واکسن آسترازنکا و برکت ده دوزی است، یعنی باید ۱۰ نفر همزمان در مرکز حضور پیدا کنند تا واکسیناتور‌ها، یک ویال واکسن را باز کنند.

با وجود اینکه مراکز به یخچال مخصوص مجهز هستند، اما مسئولین برخی از این مراکز، می‌گویند واکسن‌ها در صورت باز شدن تنها ۶ ساعت قابل استفاده هستند و تا ۱۰ نفر همزمان حضور پیدا نکنند نمی‌توان ریسک باز کردن واکسن را پذیرفت.

البته این نکته در مورد واکسن برکت بیشتر گزارش شده است.

علاوه بر نکات فوق، مسئولین چند مرکز واکسیناسیون گفتند که سیستم‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران با سیستم‌های دانشگاه‌های دیگر پزشکی شبکه نیست، در اینصورت افرادی که در مراکز زیرنظر این دانشگاه دوز اول را دریافت کردند باید حتما برای دوز دوم به یکی از مراکز زیرنظر همین دانشگاه بروند.

حالا حساب کنید که کسانی که واکسن کمیاب آسترازنکا را در یکی از مراکز دانشگاه ایران دریافت کردند با چه گرفتاری‌هایی درگیر خواهند شد، اول باید مراکز مرتبط با این دانشگاه را پیدا کنند و بعد بروند ببینند کدام یک آسترازنکا دارد و بعد منتظر بمانند تا ۱۰ نفر دیگر همزمان در آن مرکز حضور پیدا کنند.

در انتهای این یادداشت مجددا تاکید می‌شود که وضعیت واکسیناسیون نسبت به قبل فراتر از عالیست، اما بهتر است مسئولان این نکات را هم بررسی کنند تا این مشکلات اندک هم حل شود.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdci.wa5ct1avubc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما