در پاسخ به «صبح‌شد» تشریح شد

ماجرای بنزین ۲۰ هزارتومانی چه بود؟

شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۳۵۶۶
plusresetminus
نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت: آقای جهانگیری روز گذشته گفته‌اند که حاضر به مناظره با هر کدام از کاندیدا‌های ریاست جمهوری در دفاع از سیاست‌های دولت است. بنده صریحا اعلام می‌کنم حاضر به مناظره با ایشان در هر جایی به شرط حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه هستم.
ماجرای بنزین ۲۰ هزارتومانی چه بود؟
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح‌شد، رامین مهمان پرست، نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، در مقدمه نشست خبری خود گفت: آقای جهانگیری روز گذشته گفته‌اند که حاضر به مناظره با هر کدام از کاندیدا‌های ریاست جمهوری در دفاع از سیاست‌های دولت است. بنده صریحا اعلام می‌کنم حاضر به مناظره با ایشان در هر جایی به شرط حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه هستم.

ویدئو


مهمانپرست درباره روابط اقتصادی ایران با همسایگان گفت: روابط اقتصادی ما با کشور‌های همسایه به دلیل عدم توجه به روابط دوجانبه، عدم توجه به توسعه اقتصادی در وزارت امور خارجه دچار ضعف شده است. انتقاد ما از برجام دلیلی بر عدم حضور کارشناسان اقتصادی در وزارت امور خارجه نیست، اما معتقدیم برای برطرف کردن این مشکل نیاز به اصلاح ساختار وزارت امورخارجه داریم. باید این موضوع در وزارت امور خارجه جا بیفتد که ۸۰ درصد تعاملات سیاسی ما در عرصه بین الملل باید در زمینه توسعه اقتصادی صورت بگیرد.

 وی اظهار کرد: احساسی و شعاری رفتار کردن یکی از آسیب‌های انتخابات است. ایجاد دو قطبی و ایجاد هیجان و احساس توسط جریان‌های سیاسی برای این کشور مناسب نیست. باید دنبال برنامه محوری برای کاندیدا‌ها باشیم تا مردم به برنامه‌های دارای قابلیت اجرایی رای بدهند.

وی ادامه داد: «ائتلاف وحدت ملی» یک جریان فراجناحی یا محوریت گفتمان ملی است، البته این تشکیلات فقط برای انتخابات نیست بلکه تشکیلاتی مستمر و با برنامه است و در طول سال فعالیت می‌کند. ما دید ملی داریم و از همه نیرو‌های متخصص و دلسوز استفاده می‌کنیم.


مهمان پرست خاطرنشان کرد:  ریشه مشکلات، ساختار‌های اداری و اقتصادی است و موانع جدی سر راه دولت‌ها قرار داده است. این ساختار‌ها موجب بودجه ریزی اشتباه می‌شود. برای اصلاح این ساختار‌ها برنامه داریم. اشکال دیگر این است که طرح و برنامه مدون برای اداره کشور وجود ندارد. ممکن است خیلی‌ها ادعا کنند که برنامه دارند، اما جامعیت در برنامه‌ها وجود ندارد.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با اشاره مشکلات معیشتی مردم و مشکل تامین شغل و مسکن برای جوانان، تصریح کرد: شرایط اقشار متوسط و پایین خیلی سخت شده است. آن‌ها درآمد کمی دارند و بیشترین مالیات را پرداخت می‌کنند. قدرت خرید آن‌ها هر روز کاهش می‌یابد. بازنشستگان نیز تحت فشار‌های اقتصادی و معیشتی قرار دارند. برنامه ما برای جوانان، اقشار متوسط و ضعیف و بازنشستگان کاملا روشن است و برای شرایط کشور طراحی شده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش مدیران اجرایی در حل مشکلات، گفت: ۷۵۰ تا۱۰۰۰ مدیر اجرایی داریم. اگر آن‌ها انگیزه، خلاقیت و تخصص کافی نداشته باشند یا آلوده به فساد شوند، تبعات زیادی برای مردم خواهد داشت. ما بانک اطلاعاتی پنج هزار نفره از مدیران تهیه کرده ایم. فرق ما با سایر تشکل و کاندیدا‌ها این است که فراجناحی  بوده و دنبال حذف نیستیم. همین الان انتخابات هم به سمت دوقطبی رفته و تخریب‌ها و رو کردن پرونده‌ها شروع شده است. فضای تخریبی را باید تغییر داده و به سمت فضای سالم برویم.

مهمان پرست با بیان اینکه عملکرد دولت قابل دفاع نیست و مردم ناراضی هستند، افزود: در کنار نقد دولت باید برنامه‌های خود را ارائه کنیم. دیروز اقای جهانگیری برای مناظره اعلام آمادگی کرد که ما هم اعلام کردیم که آماده پذیرایی از آقای جهانگیری هستیم، ولی دو شرط برای برگزاری مناظره از جمله با حضور خبرنگاران و پخش زنده داریم.

وی درباره موضع خود نسبت به برجام، گفت: برجام یک بخشی از مسایل سیاست خارجی ما است. یکی از نقد‌های ما به دولت این است که برجام سهم زیادی به خود اختصاص داد و به بخش‌های دیگر کمتر توجه شد. برجام می‌تواند فرصت یا تهدید باشد. ما با برجام محدویت‌هایی را پذیرفتیم و طرف مقابل هم پذیرفت تحریم‌ها را رفع کند. ما به تعهدات خود عمل کردیم،   اما طرف مقابل حتی در زمان دولت اوباما  به تعهدات خود عمل نکرد. در دولت ترامپ تحریم‌ها بیشتر شد و ما هم تعهدات خود را کاهش دادیم. با روی کار آمدن بایدن شاهد تناقضاتی هستیم و آن‌ها دنبال مطرح کردن مسایل موشکی و منطقه در برجام بودند که این مورد قبول ما نیست. شرط ما لغو همه تحریم‌ها است.

مهمان پرست اضافه کرد: الان مذاکرات دستخوش رقابت‌های سیاسی شده است. عده‌ای دنبال این هستند که با تعجیل در برجام، از آن در انتخابات استفاده کنند. در مقابل عده‌ای هم دنبال این است که توافق به تاخیر بیفتد که هر دو دیدگاه خلاف منافع ملی است. دیدگاه ما این است که هرگاه شروط ما محقق شد باید توافق انجام شود. لغو حتی یک روز زودتر تحریم به نفع کشور است و مهم نیست کدام دولت و جریان به توافق برسند. جدا از برجام باید روابط بین المللی خود را با همه کشور‌ها  گسترده و متوازن کنیم. با هر کشوری از جمله آمریکا به شرط تامین منافع ملی خود باید رابطه داشته باشیم. الان دیگر دوره جنگ سرد و بلوک شرق و غرب گذشته است که فقط با یک بلوک در ارتباط داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که شرایط کشور به گونه‌ای است که دولت ائتلافی جواب می‌دهد و دولت باید از جریان‌های سیاسی مختلف تشکیل شود. چهل نفر از اعضای کابینه را معرفی کرده ایم که لیست پیشنهادی است و رویکرد این لیست حضور افراد، اقشار و اقوام مختلف، ارتش و سپاه، زنان و جوانان است. سعی شده است روحیه یک دولت وحدت ملی حفظ شود. اگر تایید صلاحیت نشدم، تابع قانون و نظر شورای نگهبان هستیم و برنامه‌های خود را در اختیار سایر کاندیدا‌ها قرار می‌دهیم.

ویدئو

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcb.0bfurhbs0iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما