جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۱۱۰
plusresetminus
«مالک بزرگ‌ترین بازار مبل خاورمیانه»، «مالک بازار‌های موبایل ایران»، «بنیان‌گذار بانک تات»، سازنده یکی از بزرگ‌ترین مال‌های جهان و… این تنها بخشی از رزومه مولتی میلیاردر ایرانی است که چند وقتیست که حاشیه ساز شده است.
کارت به کارت ۶۰۰ میلیاردی مولتی میلیاردر تهرانی برای شهرداری
صبح‌شد: «مالک بزرگ‌ترین بازار مبل خاورمیانه»، «مالک بازار‌های موبایل ایران»، «بنیان‌گذار بانک تات»، سازنده یکی از بزرگ‌ترین مال‌های جهان و… این تنها بخشی از رزومه مولتی میلیاردر ایرانی است که چند وقتیست که حاشیه ساز شده است؛ اطلاعات زیادی از زندگی شخصی و میزان دارایی او در دست نیست؛ تنها چند جمله درباره او در رسانه‌ها دست به دست می‌شود که صحت آن نیز مورد تایید نیست؛ از جمله اینکه او «۵ دی ۱۳۴۱ در مهرآباد جنوبی تهران به دنیا آمد» و یا در سال ۱۳۶۶ از دبیرستان ارشاد دیپلم اقتصاد گرفت و هم اکنون لیسانس راه و ساختمان دارد و یا اینکه پدر او هم ثروتمند بود و به کمک پدر کارخانه‌ای را احداث کرد و این کارخانه آغاز مسیر مولتی میلیارد شدن او بود.
 
در مورد تخلفات انجام شده در آخرین پروژه او نکات زیادی مطرح شد؛ برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد پروژه ایران مال، «صبح‌شد» با محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران به گفتگو نشست.

محمد سالاری در ابتدای گفت و گوی خود با «صبح‌شد» «میزان تخلف ایران مال را حدود ۳۰۰ هزار متر مربع» عنوان کرد و افزود: چندین ماه پیش در جلساتی که کمیسیون شهرسازی و معماری با کمیسیون عمران و حمل و نقل و سازمان بازرسی شهرداری تهران برگزار کرد این تخلفات مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا تاکید شد که باید تعیین تکلیف شود.

سالاری بیان کرد: شهرداری منطقه ۲۲، طی فرم خلافی که تهیه کرد کلیه تخلفات را به صورت مکتوب به کمیسیون ماده ۱۰۰ سازمان شهرداری‌ها ابلاغ کرد و نهایتا ارا بدوی و تجدید نظر مبنی بر جریمه صادر شد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، مبلغ جریمه ایران مال را حدود ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: براساس گزارش‌های دریافتی مالک پروژه این جریمه را پرداخت کرده است.

سالاری با بیان اینکه تخلفات ایران مال عمدتا اضافه بنا نبوده و افزایش بنا‌های مشاعی بوده است، اظهار کرد: به عنوان مثال مالک پروژه با برندی برای ساخت هتل قرارداد بسته و صاحب برند گفته که باید ۴۰ هزارمتر مربع به لابی هتل اضافه کنید و یا به پارکینگ‌های مجموعه اضافه کرده است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در مهمترین تخلف ایران مال نیز گفت: مالک پروژه ایران مال از عرصه عمومی پیرامون بزرگراه رمپ و لوپ‌هایی را برای یک پروژه اختصاصی تخصیص داده است، سوال اینجاست که آیا این هزینه این موضوع با مالک حساب شده است یا خیر؟ این بحث مهمی است چراکه این حقوق عمومی شهر است در اصل او فضای عمومی را برای پروژه استفاده کرده است.

سالاری در ادامه از تبعات سو ترافیکی پروژه ایران مال نیز سخن گفت و افزود: ایران مال می‌تواند به عنوان یکی از بزرگترین مراکز جذب سفر در غرب شهر تهران، تبعات سوترافیکی در منطقه ۲۲ داشته باشد و به همین خاطر می‌بایستی هزینه خط متروی منطقه ۲۲ را هزینه را بر عهده پروژه‌هایی مانند ایران مال گذاشت.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع را با علی انصاری مالک پروژه ایران مال در میان گذاشته اید یا خیر نیز اظهار کرد: در جلسه‌ای که محسن هاشمی رئیس شورای شهر با علی انصاری مالک پروژه داشته این موضوع مطرح شده و او هم اعلام آمادگی اولیه کرده است.

محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه گفت و گوی خود با «صبح‌شد» نکته عجیبی را نیز مطرح کرد؛ به گفته این عضو شورای شهر، علی انصاری مالک ایران مال در مجوزی که برای این پروژه عظیم گرفته، مجوزی برای احداث یک برج حدود ۳۰۰ هزارمتری نیز قید شده است که او هنوز اقدام به ساخت ان نکرده است و این یعنی باید به مجموعه عظیم ایران مال یک برج ۳۰۰ هزارمتری نیز اضافه کرد.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcfixdyaw6dy.giw.html
نظرات منتشر شده : ۱  | 
در صف انتظار : ۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سلام مقداری کمک کنید راه دور نمیره تا عمر دارم دعا میکنم