شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۱۷۸۷
plusresetminus
درخصوص تهیه واکسن خارجی ۱۶ میلیون دوز هم خریداری کنند اصلا به نسبت جمعیت ما فایده‌ای ندارد، حتی بعید می‌دانم به تمام کادر درمان ما برسد.
واکسن وارداتی به کادر درمان هم نمی‌رسد!
صبح‌شد: پیام طبرسی رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص واکسن کرونای خارجی به  گفت: براساس آمار‌های رسمی تاکنون ۵۴ هزار نفر بر اثر کرونا در کشور جان باختند که این آمار باید دو برابر محاسبه شود، زیرا برخی از فوت‌شدگان بدون تست بوده‌اند؛ بنابراین باید گفت که یک‌هزارم جمعیت ما به کرونا در این ۱۰ ماه فوت شده‌اند. البته تا زمانی که واکسن ایرانی به تاییدیه سازمان جهانی بهداشت و به تولید انبوه برسد خوشبینانه تا بهار طول می‌کشد که قاعدتا اولویت تزریق واکسن کادر درمان و سالمندان‌اند و تا تزریق واکسن به افراد معمولی شش ماه طول می‌کشد و در این مدت افراد زیادی را ازدست می‌دهیم.


وی افزود: درخصوص تهیه واکسن خارجی ۱۶ میلیون دوز هم خریداری کنند اصلا به نسبت جمعیت ما فایده‌ای ندارد، حتی بعید می‌دانم به تمام کادر درمان ما برسد؛ بنابراین مردم نباید دل خوش به خرید واکسن‌های تایید شده باشند. آن‌ها همچنان باید از حضور در جمعیت‌ها پرهیز و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. در هر صورت اگر ما تحریم نبودیم، می‌توانستیم همچون دیگر کشور‌ها درگیر بیماری کروناویروس تعداد قابل توجهی واکسن‌های تایید شده را به راحتی خریداری و وارد کنیم. به عقیده من در این پاندمی بهتر است مسوولان سیاست‌های خارجی خود را برای رفاه و سلامت مردم تغییر دهند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdce.v8zbjh8ff9bij.html
منبع : جهان صنعت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما