شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب : ۲۲۴۶
plusresetminus
پیش از آن که از زمین حاصلخیز شبکه‌های اجتماعی چهره‌های فیک عجیب و غریب ظهور کنند که موج فالوئر‌ها را برای تحقق امیال شخصی خود به بردگی بگیرند، فرقه‌های عجیبی وجود داشته که این راه را رفته اند.
درباره مالک حرمسرای هزار نفره ترکیه
صبح‌شد: پیش از آن که از زمین حاصلخیز شبکه‌های اجتماعی چهره‌های فیک عجیب و غریب ظهور کنند که موج فالوئر‌ها را برای تحقق امیال شخصی خود به بردگی بگیرند، فرقه‌های عجیبی وجود داشته که این راه را رفته اند.

جهان پر از فرقه‌های مبهم با باور‌ها و مراسم عجیب و غریب است. گر چه بسیاری از این فرقه‌های مذهبی از ادیان تثبیت شده امروزی نشئت می‌گیرند، اما خیلی زود مسیری تاریک و مرگبار را می‌پیمایند که در موارد متعددی به قتل، خودکشی و کشتار گسترده منتهی می‌شود. در ادامه بخشی از آن را می‌خوانید.

 
 حرمسرای هزار نفره عدنان

«قلب من سرشار از عشق است. عشق یک خصوصیت انسانی و یک صفت اسلامی است». دختران بسیاری در ترکیه جذب همین سخنان «عدنان اکتار» ۶۴ ساله شده‌اند. فردی که شیادانه از دین استفاده ابزاری کرده و گروه بزرگی از پیروانش را تشکیل داده است و خود را «منجی» آنان می‌داند.

همین عشق بی حد و حصر عدنان باعث شد که پلیس استانبول، حدود ۷۰ هزار قرص ضدبارداری را در منزل او کشف و ضبط کند! این تعداد قرص برای رابطه با هزار دختری است که او در دادگاه به آن اذعان کرده است. بر این اساس، دادگاهی در ترکیه طی هفته‌های اخیر این مبلغ مذهبی تلویزیونی که زنان نیمه‌برهنه‌ای را با عنوان «بچه گربه» اطراف خود جمع کرده بود، به جرم تشکیل فرقه، فساد و جرایم جنسی به ۱۰۷۵ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش «ابنا»، وی در دوران دانشجویی با مطالعه کتاب‌های آخرالزمانی «سعید نورسی» بنیان گذار جماعت نور، به طور مداوم آثار و نشانه‌های یاد شده در آن کتاب‌ها را با خویش تطبیق می‌داده و آشکارا خود را منجی آخرالزمان می‌خوانده است. از دیدگاه‌های شاذ عدنان اکتار می‌توان به «حفظ حجاب با بیکینی (لباس دو تکه مخصوص شنای زنان) محقق می‌شود» اشاره کرد.
 
 «کیوانان» و ترامپ!

«جایی که یکی برود همه ما می‌رویم»؛ این شعار را می‌توان به درستی در عملکرد طرفداران «کیوانان» مشاهده کرد که ید طولایی در هشتگ‌زنی دارند و در آزار هر کسی که به نظرشان دشمن است همکاری می‌کنند. گروهی که اکتبر سال ۲۰۱۷ با نماد حرف «Q» کار خود را آغاز کرد.

نام «کیوانان» تابستان گذشته، پس از آن بر سر زبان‌ها افتاد که توئیتر با اعلام برخورد با تئوری‌های توطئه این فرقه هزاران حساب کاربری آن‌ها را بست. کیوانان در کنه خود یک تئوری توطئه فراگیر و بی‌اساس است که می‌گوید دونالد ترامپ مخفیانه با نخبگان شیطان‌پرستی می‌جنگد که کودکان را مورد آزار جنسی قرار می‌دهند و در دولت، بازار و رسانه‌ها رخنه کرده‌اند. پیروان کیوانان باور دارند که این مبارزه در نهایت به روز حسابی ختم می‌شود که در آن افراد سرشناسی نظیر هیلاری کلینتون دستگیر و اعدام می‌شوند.
 
 جیم جونز، امپراتور مرگ

کمتر از شش قرن از زمانی می‌گذرد که کشتی اکتشافی کریستف کلمب به سواحل آمریکا رسید، اما در این مدت کوتاه، رشد فرقه‌ها در ایالات متحده شگفت انگیز بوده است، فرقه‌هایی که حتی بسیاری از آن‌ها در کمتر از ۱۵۰ سال گذشته شکل گرفته اند. یکی از معروف‌ترین آن‌ها «کوکلاکس‌کلن»‌ها هستند. گروهی با لباس فرم یک پارچه سفید و کلاهی قیفی شکل که طرفدار برتری نژاد سفید هستند، اما یکی از عجیب‌ترین فرقه‌های آمریکایی، «معبد مردم» بود.

در اوایل دهه ۷۰ میلادی، کشیشی به نام «جیم جونز» با ایجاد یک فرقه مذهبی و پیام صلح و دوستی و نبود تبعیض میان سیاه و سفید، عده فراوانی را به دور خود جمع کرد و به پیروانش وعده سرزمین موعود را داد.

او سپس فرمان هجرت داد؛ کوچ به جنگل‌های «گویانا» که کشوری کوچک در آمریکای جنوبی بود. او نام آن سرزمین را «جیمز تاون» گذاشت و از همان جا با ارسال ویدئو‌هایی به آمریکا، دین و شهر خود را تبلیغ می‌کرد.

کم‌کم گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای از آزار و شکنجه بسیاری از ساکنان گویانا به گوش مردم آمریکا رسید. دولت آمریکا در پی اعتراضات مردمی، سناتوری به نام «لئو رایان» را به همراه چند خبرنگار به منطقه فرستاد تا از چند و، چون ماجرا سر در بیاورند که جیمز به آن‌ها نیز رحم نکرد و آن‌ها را کشت. او سپس همه پیروان و ساکنانش در شهر را جمع کرد و فرمان خودکشی دسته جمعی داد.

او ابتدا فرمان داد با دارو‌های سمی، کودکان را قربانی کنند و سپس همگی با خوردن «سیانور» خودکشی کردند. خود جیمز با گلوله هفت‌تیر دست به خودکشی زد. طی این رویداد ۹۰۹ نفر تنها در عرض چند دقیقه جان خود را به فرمان یک سادیست دیکتاتور گرفتند. تنها پنج نفر از این خودکشی دسته‌جمعی نجات یافتند که داستان‌های تکان‌دهنده آن‌ها از شکنجه‌های جونز سراسر آمریکا را لرزاند.
 
 فرقه‌ای خوفناک در سرزمین سامورایی

«آوم شینریکیو» یک فرقه مذهبی خوفناک ژاپنی بود که توسط «شوکو آساهارا» یک مدرس یوگای نابینا، در سال ۱۹۸۴ بنیان نهاده شد. افراد این فرقه، «آساهارا»‌ی ۴۰ ساله را «تن‌ها راه ارتباط با خداوند» می‌دانستند.

آساهارا با انتشار مقالات، کتاب و پخش فیلم، پیروان خود را به سرعت افزایش داد. نام «آوم شینریکیو» از زبان سانسکریت و به معنی مذهب صحیح است، اما بعد از مدتی نام این فرقه به الفا تغییر کرد.

فرقه آوم در سال ۱۹۹۵ در حدود ۹ هزار پیرو در ژاپن و ۴۰ هزار پیرو در سراسر دنیا داشت، اما این تعداد تا سال ۲۰۰۹ به ۱۶۵۰ نفر کاهش یافت و امروز نیز تعداد آن‌ها به کمتر از هزار نفر رسیده است. سال ۱۹۹۵ با حمله افراد این جنبش به متروی توکیو با گاز سمی سارین، این فرقه بدنام‌تر از قبل شد و حتی بسیاری از پیروانش هم از آن رو برگرداندند. در این حمله تروریستی ۱۲ نفر کشته و ۵۵۰۰ نفر با گاز سارین مسموم شدند. پس از این حادثه آساهارا و ۱۱ نفر از افرادش دستگیر و به اعدام محکوم شدند. حکم آن‌ها در سال ۲۰۰۴ تایید و اجرا شد.
 
 فرقه مذهبی «خانواده»

فرقه مذهبی خانواده یکی از بدنام‌ترین فرقه‌های مذهبی استرالیا بود. آن همیلتون بایرن، یک معلم یوگای زیبا، کاریزماتیک، متوهم و البته خطرناک بود که پیروانش را متقاعد کرده بود که او خداست. از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۵ او توانست کودکان بسیاری را از طریق شیادی در موارد حضانت، از طریق دیگر اعضای گروه و با آدم ربایی دور خود جمع کند. سپس وی آن‌ها را به دور از جهان بیرون و مانند فرزندان خود بزرگ کرد.

این کودکان مو‌های خود را رنگ می‌کردند و لباس‌های یک شکل می‌پوشیدند. آن‌ها بر این باور بودند که «آن» مادر واقعی آن‌ها و مسیح زنده است.

این کودکان توسط زنان پیرو آن همیلتون که با نام «خاله ها» شناخته می‌شدند، تنبیه می‌شدند.

آن‌ها مجبور بودند دارو‌های روان گردان مانند ال اس دی بخورند و بدین ترتیب از لحاظ روانی به شدت آسیب دیده بودند. وجود این فرقه تنها در اواسط دهه ۸۰ و بعد از این که یکی از اعضای اخراجی فرقه دست به افشاگری زد، توسط پلیس کشف شد. طی یک عملیات بزرگ، تمامی کودکان نجات داده شدند؛ هرچند خاطرات تلخ گذشته برای همیشه همراه آنان باقی ماند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcf.jd0iw6d0vgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما