چهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۷۶۶۳
plusresetminus
 رئیس پلیس فتا فراجا از مسدود کردن بیش از ۲۶۰ صفحه مجازی که در حوزه فروش سلاح و مهمات فعالیت می‌کردند، خبر داده است.
عملیات پلیس در اینستاگرام!
 رئیس پلیس فتا فراجا از مسدود کردن بیش از ۲۶۰ صفحه مجازی که در حوزه فروش سلاح و مهمات فعالیت می‌کردند، خبر داده است. صفحات متعددی در اینستاگرام و تلگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش انواع سلاح سرد و گرم می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی هستند، البته تضمینی وجود ندارد که این نوع فعالیت‌ها در چارچوب قوانین باشد. گاهی نیز از خط‌کش و میزان بیرون می‌زند و به سمت معاملات سیاه می‌رود.
سردار وحید مجید گفته است: «برای تامین امنیت فضای مجازی، بیش از ۲۶۰ صفحه در خصوص سلاح و مهمات مسدود شده و ۲۴۱ صفحه مربوط به اراذل و اوباش هم شناسایی، مسدود و پاکسازی شده است.»

به گفته رئیس پلیس سایبری کشور، برداشت‌های اینترنتی و کلاهبرداری‌های غیرمجاز از مهم‌ترین جرایمی است که در این فضا رخ داده است.

از پنجه‌بوکس‌ ساده تا شمشیر فولادی
دست گرفتن بازار اینستاگرام و اسم در کردن در آن، نه آن قدر سخت است و نه چندان سهل. برایش استخوانی باید خرد کرد. تنها چند عکس و تبلیغ جذاب نه مشتری می‌آورد و نه سود دارد. البته که رضایت مشتری خودش بهترین تبلیغ است و مشتری پشت مشتری می‌آورد.

صفحه آقای آرمان جزو صفحات پر رفت و آمدی است که سری به سری مدل‌های تازه می‌گذارد و مشتری‌ها هم از سرتا‌سر کشور سفارش خرید می‌دهند و تعریف و تمجید می‌کنند از قیمت و کیفیت کارها. صفحات مربوط به رضایت مشتریان نیز موجود است که جنس را تحویل گرفته‌اند و از کیفیتش راضی بوده‌اند. طبق عرف تمام فروشگاه‌های آنلاین، باید مدل مورد نظرتان را اعم از پنجه بوکس، چاقوی ضامن‌دار، چاقوی پروانه‌ای، چاقوی کلمبیایی و شمشیر را انتخاب کنید و قیمت را بپردازید. البته قیمت کلی به اضافه ۵ هزار تومان هزینه بسته‌‌بندی می‌شود و در هر کجای ایران که باشید ظرف دو تا سه روز بسته‌تان را تحویل می‌گیرید.

وسایلی که در صفحه می‌فروشد، ابزار آشنایی است که در دستان زورگیران مثل موم بازی می‌خورند و مورد استفاده و پسند آنهاست. اما از نگاه آقای آرمان، او تنها یک مشت چاقوهای دسته زنجان می‌فروشد که سوغات است و این هم خلاف نیست. به قول خودش «اسپری و شوکر که نمی‌فروشم، جرم باشد.» خودش یک چاقوی دارای چخماق و چاقو تیزکن و قطب‌نما که سوت اضطراری دارد را پیشنهاد می‌کند که ۲۹۰ هزار تومان است. چاقوی پروانه‌ای هم از پیشنهادهایش است. چاقوی سه‌پری که چرخاندنش مهارت خاصی می‌خواهد و در عین حال رعب و وحشت را می‌تواند دقیقا وسط چشمان و دل طرف مقابل جاگیر کند. تا اسم شمشیر را می‌شنود، سری به سری عکس‌های مختلف با قیمت می‌فرستد. قیمت شمشیرها از ۲۵۰ تا ۶۱۰ هزار تومان متغیر است.

پنجه بوکس احتمالا نخستین وسیله‌ای است که در جیب هر اهل خلاف و دعوایی پیدا می‌شود. پنجه‌بوکس‌های برنجی ساده یا طرح و نگاره‌های اژدها. همه جور قیمتی اینجا پیدا می‌شود. از ۱۲۰ هزار تومان به بالاست. مدل‌هایی که می‌توان با آن ضربه محکمی به بدن فرد زد و حسابی غافلگیرش کرد یا مدلی که با گوشه تیز آن که خنجر مانند است، خطی عمیق یا ظریف انداخت طوری که جایش بماند.

آرمان با ست کامل نینجا، در صفحه‌اش هنرنمایی و تردستی هم کرده؛ یک شمشیر سیاه بلند مشکی همراه با چند کارد کوچک. آقای آرمان بیشتر زیرزبانی جواب می‌دهد و برخی از سوالات را نشنیده می‌گیرد، مانند وضعیت کار و کاسبی و مشتریان خاص این ابزار. اما تک تک ابزارهایی که در این صفحه معرفی می‌شوند، میان اشرار و زورگیرانی که پلیس دستگیر کرده، دیده می‌شود، تنها موضوع عجیب قیمت‌ها هستند که به نظر ارزان‌تر از ریسک و مصرفی است که دارد. آقای آرمان، تضمین می‌کند که همه از جنس فولاد فنر و همه دست‌ساز است.


پلیس با کسی تعارف ندارد
معلوم نیست کلاهبرداری همزمان با فروش آنلاین متداول شد یا بعد از آن که کسب‌وکارهای آنلاین رونق گرفت، کلاهبرداران شروع کردند. سردار وحید مجید، رئیس پلیس سایبر کشور در مورد تخلفاتی که در سایت‌های خریدوفروش لوازم و کالای دست دوم اتفاق می‌افتد، گفته است: «به مدیران این سایت‌ها اعلام کردیم که با کسی تعارف نداریم و جلسات متعددی نیز با آنها برگزار شده است. تراکنش‌های بانکی این سایت‌ها بالا است و این سایت‌ها باید بر احراز هویت کاربران‌شان نظارت داشته باشند، در غیر این صورت اگر جرمی در این فضاها رخ دهد و قصور این شرکت‌ها نیز محرز شود، حتما با آنها نیز برخورد خواهد شد.»
https://sobhshod.ir/vdcd.9052yt09sa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما