شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب : ۷۷۴۵
plusresetminus
در ساعت‌هاي گذشته ويديويي در فضاي مجازي با شرح اخراج مهمان برنامه زنده شبکه چهار مورد توجه کاربران قرار گرفت؛ اتهامي که دست‌اندرکاران شبکه آن را تاييد نمي‌کنند با اين حال خود مهمان يادشده ظاهراً از اتفاق رخ داده دل خوشي ندارد.
پشت پرده اخراج میهمان از برنامه زنده
در ساعت‌هاي گذشته ويديويي در فضاي مجازي با شرح اخراج مهمان برنامه زنده شبکه چهار مورد توجه کاربران قرار گرفت؛ اتهامي که دست‌اندرکاران شبکه آن را تاييد نمي‌کنند با اين حال خود مهمان يادشده ظاهراً از اتفاق رخ داده دل خوشي ندارد.

در ويديوي منتشر شده از يکي از برنامه‌هاي شبکه چهار سيما، دکتر ابراهيم فياض، به‌عنوان يکي از مهمانان برنامه، در حال صحبت است که چندبار از گوشي مجري صداي پيام از اتاق رژي به گوش مي‌رسد، در ادامه هم مجري سخنان مهمان را به نوعي قطع مي‌کند، از حضور او تشکر مي‌کند و با تاکيد بر اينکه ما پاسخ پرسش خود را گرفتيم، طي فرآيندي، از مخاطبان دعوت مي‌کند که با هم به نظرسنجي برنامه سري بزنند. در بازگشت به استوديو هم ديگر از دکتر فياض خبري نيست و برنامه با مهمان ديگر ادامه پيدا مي‌کند.

انتشار اين ويديو در فضاي مجازي اين ذهنيت را منتشر کرد که مهمان برنامه عملا در ميانه برنامه زنده، اخراج شده است.

خود ابراهيم فياض ـ جامعه‌شناس و استاد دانشگاه ـ نيز در گفت و گويي با ايسنا درباره اتفاق برنامه «سند چشم‌انداز» در شبکه چهار سيما، اظهار مي‌کند: در ابتدا قرار بود درباره اقتصاد و جامعه و سرمايه اجتماعي و کمي هم درباره مباحث روز بحث کنيم، بحث علمي هم بود و نه ايدئولوژيک، که يک باره صحت بنده را قطع کردند. سپس يک نفر از بيرون آمد و در گوش من گفت ميکروفن خراب است؛ بياييد بيرون!

او در ادامه گفت: من در ابتدا از مسکن اجتماعي گفتم، از مسکن دانشجويي گفتم و همچنين عنوان کردم که دانشگاه فقط محل آموزش نيست، بلکه يک واحد اجتماعي است، که بعد، اين اتفاق افتاد و آن فردي که پشت ميکرفن بود (در گوش مجري) به شدت داد و قال مي‌کرد. اين محقق با اشاره به قطع کردن صحبت‌هايش در آنتن زنده توسط مجري برنامه، تصريح کرد: خداي خود را شاهد مي‌گيرم که اکراه داشتم به برنامه بروم اما با توجه به اوضاع جامعه احساس کردم کمي صحبت کنيم تا قصه‌ها از قبل روشن شود اما مي‌بينيد که اين اتفاق افتاد و اينگونه شد.

فياض ادامه داد: بعد از اين اتفاق به اتاق فرمان رفتم و گفتم که شما حق نداريد به يک استاد دانشگاه توهين کنيد. استاد دانشگاه ناموس علم و ناموس دانشجويان است. آن کسي که اين‌گونه به من مي‌کند، به علم و فکر توهين مي‌کند. اين جامعه‌شناس انتقاد خود را اينگونه ادامه داد: پس از کلي معطلي در هواي سرد در ورودي سازمان صدا و سيما، دست آخر فردي با يک وانت بار ما را تا مقابل ساختمان استوديو برد که در استوديو هم آن اتفاق افتاد، برگشت هم تقريبا به همان شکل بود، آن هم با اين شرايط جسمي که من دارم.

اين مدرس دانشگاه در ادامه گفت: اگر توان دارند بيايند و در آنتن زنده انتقاد و بحث کنند. ما اگر به صدا و سيما مي‌رويم نه به خاطر پول است و نه شهرت، به عنوان معلم مي‌رويم که روشنگري کنيم. مگر چند استاد دانشگاه حاضرند به صدا و سيما بروند؟ ما شأن خودمان را داريم؛ کسي به ما توهين کند ما مثل خودشان برخود نمي کنيم، کار خودمان را مي کنيم، هر قدر هم بخواهند با اين روش‌ها ما را خرد کنند.   ابراهيم فياض در پايان اظهار کرد: تمام خشونت‌ها از جهل بلند مي‌شود و نه علم. همه بحران‌هايي که در جامعه مي‌بينيد، از جهل است. جاهليت يعني ادامه خشونت، يعني ادامه بحران يعني ادامه ترور و تروريسم و رسانه در اين ميان بايد آگاهي‌بخش باشد. دست‌اندرکاران شبکه اما با رد شائبه اخراج مهمان در آنتن زنده برنامه، خروج ابراهيم فياض را براي رعايت زمان‌بندي در نظر گرفته شده اعلام کردند. شبکه چهار سيما از چند روز گذشته نيز به‌خاطر نشست‌هاي مناظره و تضارب آراء در يکي از برنامه‌هاي خود مورد توجه مثبت مخاطبان قرار گرفته است.
https://sobhshod.ir/vdce.e8fbjh8fn9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما