دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۷۸۰۹
plusresetminus
دولت و مجلس هر دو اصول‌گرا هستند و همکاری روسای دو قوه در بالاترین سطح قرار دارد همین هم باعث شده که طی ماه‌های اخیر با وجود فشارهای زیاد تغییرات جدی در کابینه رئیسی ایجاد نشود و رئیسی با آرامش بیشتری توانسته دولت را مدیریت کند.
شوک رستم به رئیسی
دولت و مجلس هر دو اصول‌گرا هستند و همکاری روسای دو قوه در بالاترین سطح قرار دارد همین هم باعث شده که طی ماه‌های اخیر با وجود فشارهای زیاد تغییرات جدی در کابینه رئیسی ایجاد نشود و رئیسی با آرامش بیشتری توانسته دولت را مدیریت کند. اما به نظر می‌رسد با وجود چنین شرایطی هم امکان ثابت ماندن برای کابینه دولت وجود ندارد. عملکرد ضعیف وزرا، افزوده شدن مشکلات مختلف کشور و حاشیه‌های زیاد حالا برای دولت رئیسی تبدیل به یک بحران برای دولت شده است. هرچند تاکنون تنها یک وزیر آن هم بدون استیضاح از دولت جدا شده اما به نظر می‌رسد که این روند متوقف نمی‌شود. حالا نوبت به وزیر وزیر راه و شهرسازی رسیده است. رستم قاسمی‌که چندی پیش تصویری از او به همراه خانمی‌بدون حجاب در مالزی منتشر و در فضای رسانه‌ای حاشیه‌ساز شد.
بعد از انتشار این تصویر منابع مختلفی اعلام کردند که قاسمی‌تکلیف خود را باید با دولت منتشر کند. منتقدان نوشتند که چگونه ممکن است وزیری در دولت مشغول به کار باشد که با افراد بدون حجاب روابط نزدیک دارد. هرچند که برخی ادعا کردند که خانم همراه قاسمی‌در مالزی از محارم او بوده است اما این هم نتوانست منتقدان را ساکت کند چرا که دولت رئیسی و حامیانش به‌شدت مدافع حجاب در ایران و خارج از مرزهای کشور هستند. با این حال دیروز خبر رسید که وزیر راه و شهرسازی استعفای خود را تقدیم سیدابراهیم رئیسی کرده است.
 این خبر را یک نماینده مجلس که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد. این نماینده مجلس تأکید کرد: «رستم قاسمی‌وزیر راه و شهرسازی استعفای خود را تقدیم سید ابراهیم رییسی کرده و منتظر تأیید رییس‌جمهور و رفتن از وزارتخانه مذکور است.
قاسمی‌از جمله وزرای پر حاشیه زمان محمود احمدی‌نژاد است که از زمان پیوستن به دولت رئیسی عملکردش با حاشیه‌های فراوانی روبه‌رو بوده است. پیش از این نیز بسیاری از منتقدین وزارت راه و شهرسازی معتقد بودند که قاسمی ‌نتوانسته تاکنون وعده ساخت یک میلیون مسکن در هر سال را برای دولت سیزدهم عملی کند.
دیروز خبرگزاری دانشجو نیز این خبر را تأیید کرد. این خبرگزاری در گزارشی نوشت: یک منبع آگاه اعلام کرد رستم قاسمی‌وزیر راه و شهرسازی استعفای خود را نوشته اما هنوز به تایید دولت نرسیده است. رئیسی هنوز درباره این استعفا تصمیمی ‌نگرفته است.
البته دیروز عصر اقبال شاکری نماینده مجلس در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: «بنده تا این لحظه از منابع مختلفی پی‌گیری داشتم، اما تاکنون استعفای آقای رستم قاسمی‌ را تایید نکردند. بر اساس پی‌گیری‌های بنده تا این لحظه استعفای وزیر راه و شهرسازی در جایی به طور رسمی‌وصول نشده است.»
این در حالی است که دیگر وزرای دولت نیز تحت فشار ضعف عملکردی خود قرار دارند. بخصوص وزیر بهداشت این روزها با کمبود دارو محل نقد افکار عمومی‌و نمایندگان مجلس شده است. دیروز نماینگان از استیضاح وزیر بهداشت سخن گفتند.
به گزارش ایلنا، امان الله حسین‌پور در نشست علنی نوبت صبح دیروز (یکشنبه ۲۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی‌در تذکری شفاهی خطاب به وزیر بهداشت گفت: «وضعیت دارو در کشور بسیار نامناسب است، چرا این وضعیت پیش بینی نشد؟ حال بیماران و سلامت مردم شوخی بردار نیست. برخی از داروهای تولید داخل ۶۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است، متاسفانه آقای وزیر توان ساماندهی ندارد. درخواست دارم قبل از اینکه مجلس شما را استیضاح کند، خود استعفا دهید.»
نماینده مردم اسفراین در مجلس یازدهم ادامه داد: «درمان کشور، وضعیت نامناسبی دارد، طرح دارویار را اجرا کردیم که وضعیت بهتر شود، متاسفانه با ناکارآمی‌و عدم نظارت، بهتر نشد.»
دیگر وزار هم از نقد این نماینده مجلس در امان نبودند. حسین‌پور خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: «شما نیز توان پرداخت حقوق فرهنگیان را ندارید، نه رتبه‌بندی اجرایی شد و نه نیروهای غیررسمی ‌تعیین تکلف شدند. همچنین پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز پرداخت نشده است.»
حسین‌پور در تذکری خطاب به دولت گفت: «وضعیت دام‌داران بسیار نامناسب است و هشدار می‌دهم اگر وضعیت بدین شکل باشد، سال آینده قیمت گوشت بالای ۳۰۰ هزار تومان خواهد شد، لذا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود. صادرات، دام‌دارکارت و خرید تضمینی نیز به کار نیامد، لذا لازم است به این وضعیت رسیدگی شود.»
وی خطاب به وزیر ورزش و جوانان نیز گفت: «شما انسان بدقولی هستید! همه فدراسیون‌ها از شما ناراحتند، شما قول دادید که ورزش‌های بومی‌– محلی را مورد توجه قرار دهید، ولی این اتفاق نیفتاد.»
https://sobhshod.ir/vdcf.xdeiw6dc1giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما