دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۲۶۶۹
plusresetminus
نوروز ۱۴۰۰ با سفر‌های مشروط
صبح‌شد: ستاد ملی مقابله با کرونا برای انجام سفر‌های نوروز۱۴۰۰ در قالب تور‌های مسافرتی و نیز با رزرو مراکز اقامتی دارای مجوز متقاعد شد.

به‌دلیل ناپایداربودن شرایط کشور به‌واسطه شیوع کرونا، سفر‌های نوروزی همچون سال گذشته با محدودیت‌هایی مواجه است، اما در این میان وزارت گردشگری با تشریح و تبیین برنامه‌ها و تمهیدات به‌عمل‌آمده و با معرفی دو راهکار سبز برای سفر‌های ایمن، اعضای ستاد را برای انجام سفر‌ها در قالب تور‌های مسافرتی و نیز با رزرو مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، مهمانپذیر‌ها و بومگردی‌های دارای مجوز از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی متقاعد کرده است.

براساس تلاش‌های به‌عمل‌آمده، ستاد ملی کرونا، مراکز گردشگری را در میان گروه اول مشاغل طبقه‌بندی کرده است؛ پیش از این بخش گردشگری در گروه دوم و سوم قرار داشت، اما اکنون به‌واسطه پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت‌گرفته و در راستای حمایت از فعالان گردشگری، این حوزه در گروه اول، یعنی در کنار مراکز دارای فعالیت ضروری قرار گرفته است؛ بنابراین در هر صورت مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری دارای مجوز کشور باز خواهند بود و مجاز به ارائه خدمات در ایام نوروز هستند.

ضمن تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها نیاز است از فعالیت مراکز اقامتی و به‌طور کل تاسیسات گردشگری بدون مجوز جلوگیری شود و اجازه ندهند خطای یک مرکز سبب تخریب فرصت پیش آمده برای تمامی فعالان این حوزه شود. فرصت فراهم شده مبنی بر ممنوعیت نصب چادر در پارک‌ها و نیز اسکان در مراکز متفرقه، ازجمله سالن‌های ورزشی، کمپ‌ها، مدارس و... بهترین فرصت برای افزایش ضریب اشغال مراکز اقامتی سراسر کشور به‌شمار می‌آید و نقش ادارات کل استان در ایجاد زمینه بهره‌مندی بخش خصوصی از این امکان - با اطلاع‌رسانی و حمایت همه‌جانبه- بسیار پررنگ است.
یکی از اهداف مدیریت سفر در نوروز۱۴۰۰ ممانعت از شکل‌گیری سفر‌های انبوه و بی‌برنامه است؛ سفر مطمئن و ایمن در ایام نوروز پیش رو در انتظار هموطنان است. ما در وزارت گردشگری برای مهیا‌شدن امکان سفر با تور و بهره‌مندی از مراکز اقامتی مجاز بسیار تلاش کرده‌ایم؛ بنابراین انتظار داریم بخش خصوصی حوزه گردشگری با رعایت کامل پروتکل‌ها، دغدغه‌های موجود را برطرف کنند.

با وجود ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به مراکز گردشگری سراسر کشور، بار دیگر آموزش فعالان این حوزه در دستور کار قرار گرفته است. در برنامه‌ریزی و تدوین سرفصل‌های آموزشی جدید توسط دفتر آموزش و مطالعات گردشگری، دوره آموزشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تمام تاسیسات گردشگری کشور اعم از دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها، مهمانپذیر، بومگردی و نیز راهنمایان درنظر گرفته شده است.
نیاز است در قرارداد گشت تور‌های مسافرتی بین مسافر و تاسیسات گردشگری یا مراکز مرتبط با یکدیگر، بخشی پیش‌بینی شود که با توجه به ناپایداری احتمالی سفر، درصورت لغو سفر در شرایط خاص، امکان ارائه خدمات مورد نظر تا پایان زمانی مشخص، مهیا شود.

ولی تیموری _معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdce.p8wbjh8po9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما