يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۸۱۷۰
plusresetminus
هرچند عملکرد یک تبلت اندرویدی میان‌‌رده مثل یک لپ‌‌تاپ نخواهد بود اما بازهم با تهیه چند اکسسوری و نرم‌‌افزار، می‌‌توان کاربری تبلت را تا حد یک لپ‌‌تاپ ارتقا داد
چگونه تبلت را به یک لپ تاپ تبدیل کنیم
با وجود این‌‌که امروزه تقریبا تمام کارهای روزمره و اداری توسط گوشی‌‌های موبایل انجام شدنی هستند، اما همچنان برای انجام برخی کارها مثل ویرایش فایل‌های متنی، تحقیق کردن برای تدوین یک رساله دانشگاهی یا ویرایش تصاویر و ویدئوها، استفاده از لپ‌‌تاپ بهتر از گوشی یا تبلت است.لپ‌‌تاپ‌‌ها به‌طور کلی صفحه نمایش‌های بزرگ تری دارند و با برخورداری از پردازنده و اجزای سخت افزاری قدرتمندتر، توان پردازشی بالاتری ارائه می‌دهند. با وجود این مشکل بزرگ بیشتر لپ‌‌تاپ‌‌ها، حمل‌پذیری پایین آن‌هاست. یکی از راهکارهای مهمی که می‌توانید برای انجام کارهای روزمره خود بدون نیاز به یک کامپیوتر سنگین انجام دهید، تبدیل کردن تبلت اندرویدی به یک لپ تاپ است. امروز قصد داریم به نقل از «گجت نیوز» به  آموزش گام به‌‌گام مراحل انجام این کار بپردازیم. البته باید توجه کنید که این کار به هیچ وجه تبلت شما را به یک جایگزین کامل برای لپ‌‌تاپ تبدیل نمی‌کند؛ اما با شبیه سازی فضای کاری ویندوز می‌تواند انجام برخی کارهای معمولی را برایتان ساده‌تر کند.

 
گام اول: تهیه اکسسوری مورد نیاز
مهم‌ترین اکسسوری‌هایی که ارزش خرید بالایی دارند و کاربری تبلت را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا می‌دهند، عبارتند از:
کیبورد -  اگر تبلت شما فاقد کیبورد اختصاصی است، می‌توانید کیبوردهای سازگار با بلوتوث یا USB را به آن متصل کنید. در هنگام انتخاب کیبورد مناسب، به دنبال محصولاتی بگردید که از پایه‌های مخصوص و تنظیم‌پذیر نگهداری تبلت بهره می‌برند. از این طریق می‌توانید زاویه بین کیبورد و تبلت را تنظیم و حالت مناسب را انتخاب کنید. همچنین در صورتی که کیبورد مد نظر شما فاقد پایه است، ناچارید استند مناسب برای تبلت خود را به‌طور مجزا خریداری کنید.
ماوس - با وجود این که سیستم تعامل لمسی در بسیاری موارد پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود، برخی امور مثل ویرایش صفحات اکسل یا ورد با استفاده از ماوس عملکرد راحت‌تری دارند. پس هر ماوس USB موجود در بازار می‌تواند حلال مشکل شما باشد.
حافظه فلش - از آن جا که حافظه داخلی تبلت‌های میان‌‌رده و اقتصادی چندان بالا نیست، می‌توانید با اتصال یک حافظه فلش برخی فایل‌های غیرضروری را به آن انتقال دهید تا بازدهی کار خود را افزایش دهید.
دانگل یو اس بی -  برای این‌‌که بتوانید کیبورد، ماوس یا فلش خود را به لپ تاپ وصل کنید، به یک دانگل تبدیل USB به USB‌‌C نیاز خواهید داشت.
دقت کنید که دانگل انتخابی شما حداقل سه پورت مجزا داشته باشد تا در اتصال اکسسوری‌ها دچار مشکل نشوید.
گام دوم: نصب اپلیکیشن‌‌های کاربردی  
اگر قصد دارید تبلت اندرویدی خود را به یک لپ‌‌تاپ کاربردی تبدیل کنید باید در گام نخست مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های مورد نیازتان را نصب کنید.
خبر خوب درباره نرم افزارهای مورد نیاز آن است که تقریبا به ازای هر نرم افزاری که در ویندوز وجود دارد، اپلیکیشنی معادل در فروشگاه گوگل پلی قابل پیدا کردن خواهد بود. برخی از این اپلیکیشن‌های ضروری که به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد به شرح زیر هستند:
*Google Docs یا مایکروسافت ورد: برای نگارش یا ویرایش فایل‌های متنی با فرمت .doc یا .docx
*Google Sheets یا مایکروسافت اکسل: برای ساخت یا ویرایش جدول‌های با فرمت .xls یا .xlsx
*Google Slides یا مایکروسافت پاورپوینت: برای ساخت یا ویرایش فایل‌های ارائه.
* ادوبی آکروبات: برای باز کردن یا ویرایش فایل‌های با فرمت .pdf
*Slack یا Microsoft Teams: برای برقراری ارتباطات کاری
*RAR یا ZArchive: برای فشرده سازی یا باز کردن فایل‌های فشرده با فرمت‌های .zip و .rar و .7z  
* Google Photos: برای ویرایش مقدماتی تصاویر و ویدئوها. البته این اپلیکیشن به هیچ وجه در حد و اندازه‌های نرم افزارهای ویرایش تصویر نصب شده روی کامپیوتر نیست.
*Google Files: برای ارائه تجربه مدیریت فایل‌ها شبیه به ویندوز. البته بر خلاف دیگر گزینه‌های موجود در این فهرست، گوگل فایلز سعی در شبیه‌سازی عملکرد فایل منیجر ویندوز ندارد؛ بلکه با قابلیت‌های منحصربه فرد خود، تجربه‌ای اختصاصی را ارائه می‌کند. البته دقیقا مثل ویندوز، در Google Files هم می‌توانید به پوشه‌های مربوط به دانلودها، اسناد، تصاویر، موزیک و ویدئوها دسترسی داشته باشید.
گام سوم: عملکرد تبلت اندرویدی خود را شبیه به یک لپ تاپ ویندوزی کنید
1) از اکانت یکسان برای وارد شدن به مرورگر تبلت و کامپیوترتان استفاده کنید. با این کار می‌توانید تمامی اطلاعات مرورگر مانند تاریخچه گشت و گذار خود، پسوردها، بوکمارک‌ها و دیگر اطلاعات ضروری را بین کامپیوتر و تبلت خود به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، گشت و گذار در اینترنت از طریق تبلت، حس و حالی شبیه به کامپیوتر خواهد داشت.
2) مرورگر خود را روی مد دسکتاپ قرار دهید.
مرورگرهای روی تبلت به‌طور پیش‌فرض نسخه موبایلی وبسایت‌های مختلف را به نمایش درمی‌آورند. با وجود این می‌توانید با تغییر در تنظیمات مرورگر، نسخه دسکتاپ سایت‌های مختلف را نمایش دهید تا از تجربه‌ای شبیه‌تر به لپ تاپ ها بهره‌مند شوید.
3) بین لپ‌‌تاپ و تبلت خود یک اتصال از راه دور ایجاد کنید. اتصال از راه دور تبلت و لپ تاپ باعث می‌شود که دستگاه اندرویدی شما از طریق اینترنت به کامپیوترتان دسترسی داشته باشد و داده‌ها را به‌سادگی به آن انتقال دهد.
4) با تبلت خود مالتی تسک کنید. از نسخه هفتم اندروید به بعد، امکان اجرای همزمان دو اپلیکیشن به این سیستم عامل افزوده شد. این قابلیت به لطف توانایی اسپلیت اسکرین در اندروید، تجربه‌ای دقیقا مشابه با باز کردن چندین پنجره همزمان را در اختیار کاربران این سیستم عامل قرار می‌دهد.
برای انجام این کار، ابتدا دو اپلیکیشن مختلف را به‌صورت مجزا باز کنید و سپس انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید تا فهرستی از اپلیکیشن‌های اخیر نمایش داده شود. در گام بعدی، انگشت خود را روی آیکون اپلیکیشن اول بفشارید و پس از انتخاب گزینه Split Screen، اپلیکیشن دوم را انتخاب کنید.
گام چهارم: ظاهر تبلت اندرویدی خود را شبیه به یک لپ تاپ کنید
1) صفحه نمایش تبلت خود را همیشه در حالت افقی نگه دارید. با استفاده از اپلیکیشن Rotation Control که از فروشگاه گوگل پلی قابل دانلود و نصب است، می‌توانید همواره صفحه نمایش خود را در حالت افقی نگه دارید. به این ترتیب تمامی اپلیکیشن‌های تبلت شما مجبور به اجرا شدن در حالت Landscape خواهند شد تا از نسبت عریض‌تر صفحه نمایش بهره ببرند و حس و حالی شبیه به نرم افزارهای ویندوز را منتقل کنند. در هنگام نصب این اپلیکیشن، سه گزینه مختلف برای تنظیم صفحه نمایش افقی وجود دارد که می‌توانید از طریق پانل اعلان‌ها یکی را انتخاب کنید.
2) اپلیکیشن Taskbar را از فروشگاه گوگل پلی نصب کنید. همان‌طور که از اسم اپلیکیشن Taskbar پیداست، این اپلیکیشن، یک تسکبار را شبیه به چیزی که در ویندوز دیده‌ایم به پایین صفحه تبلت شما اضافه می‌کند.
علاوه بر این، به جز نمایش اپلیکیشن‌های باز می‌توانید به منوی استارت هم دسترسی داشته باشید که فهرستی از تمام اپلیکیشن‌ها و پوشه‌های موجود در حافظه دستگاه را نمایش می‌دهد. به‌‌علاوه، دقیقا شبیه به ویندوز، در اپلیکیشن Taskbar هم می‌توانید اپلیکیشن‌های مختلف را به تسکبار پین کنید تا هر بار به‌راحتی آن‌ها را باز کنید.
3) ویجت Google Keep را روی تبلت خود نصب کنید. اگر روی کامپیوتر خود از نرم‌افزار Sticky Notes بهره می‌برید، می‌توانید با افزودن ویجت گوگل کیپ به صفحه اصلی اندروید خود، عملکرد آن را شبیه‌سازی کنید. برای انجام این کار، قسمتی از صفحه اصلی را که خالی است با انگشت بفشارید و نگه دارید. سپس گزینه Widgets را انتخاب و در قسمت Keep Notes گزینه Single Note را انتخاب کنید.
4) به صفحه اصلی تبلت خود، میانبر اضافه کنید. اگر عادت دارید که میانبری از اپلیکیشن‌های مختلف را روی دسکتاپ کامپیوتر ویندوزی خود قرار دهید، بد نیست بدانید که این کار در اندروید هم امکان‌پذیر است. برای انجام این کار کافی است که وارد قفسه اپلیکیشن‌ها شوید و با فشردن و نگه داشتن انگشت خود  روی اپلیکیشن مد نظرتان؛ آن را به صفحه اصلی بکشید.
https://sobhshod.ir/vdch.qn6t23nzvftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما