دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۱۱
plusresetminus
سازمان صدا و سیما مکلف شده تا با تهیه و پخش برنامه‌هایی الگو‌های شایسته رفتار با بانوان در خانواده و جامعه را ترویج کند.
به دستور قوه قضائیه، این سریال‌ها نباید در صداوسیما بازپخش شوند+جزئیات
صبح‌شد:  قوه قضائیه لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت را به دولت ارسال کرد.
 
در بخشی از این لایحه، سازمان صدا و سیما مکلف شده تا با تهیه و پخش برنامه‌هایی الگو‌های شایسته رفتار با بانوان در خانواده و جامعه را ترویج کند.

در بخش دیگر این لایحه همچنین صداوسیما مکلف شده که از پخش برنامه‌های ترویج‌کننده خشونت جلوگیری کند.

پیش‌تر برخی از صاحب نظران انتقاداتی را به خشونت زدگی برخی از سریال‌های رسانه ملی مطرح کرده بودند.

به عنوان یک روزنامه در خصوص سریال‌های ماه رمضان امسال نوشته بود: «سریال «برادر جان» شبکه ۳ با دیالوگ‌های «حنیف آتش به پا می‌کنه، من کنترلم دست خودم نیست و ...» که انگار هر قسمت باید این حرف‌ها را تکرار کند، تهدید و پرخاشگری کلامی را به نمایش می‌گذارد. همچنین چاقوکشی، قفل‌فرمان کشیدن در خیابان، کتک‌کاری، فریاد‌های ممتد و ... فقط بخشی از صحنه‌های خشن سریال «برادر جان» هستند. سریال «دل دار» شبکه ۲ هم از این قافله عقب نمانده است و بار‌ها شاهد درگیری‌های لفظی و جسمی بین شخصیت‌های داستان هستیم. حتی کار به‌جایی می‌رسد که وقتی خون «آرش» به جوش می‌آید، «پژمان» را از پنجره پرت می‌کند که به مرگ او منجر می‌شود. «از یاد‌ها رفته» شبکه یک هم انگار گوی سبقت را از هر دو سریال دیگر دزدیده است و سکانس‌هایی که در رینگ بوکس پخش می‌شود، کافی است تا مطمئن شوید زنجیره خشونت‌ها در سریال‌های ماه رمضان همچنان ادامه دارد.»

و یا برنامه «فرمول یک» در اقدامی عجیب و غریب داستان زندگی مردی را به تصویر کشید که از ضرب و شتم همسرش صحبت می‌کرد و با لبخند می‌گفت که ۲۷ بار به دادگاه رفته تا به درخواست طلاق همسرش پاسخ دهد، اما هر بار تأخیر در برگزاری جلسه دادگاه یا پادرمیانی بستگان و نزدیکان آن‌ها را از جدایی منصرف کرده است.

به گزارش صبح‌شد، حال باید دید با توجه به این لایحه قوه قضائیه، آیا ترمز اینگونه برنامه‌سازی در رسانه ملی کشیده می‌شود و یا خیر.

نکته بعدی این است که با وجود این لایحه امکان بازپخش سریال‌های فوق الذکر و برنامه‌هایی از این دست در رسانه ملی ممنوع می‌شود و شبکه‌های تماشا و آی فیلم باید از باز پخش سریال‌های ترویج کننده خشونتی که حتی قبل از این لایحه تولید و در شبکه‌های دیگر رسانه ملی پخش شده، جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdchd.nz223nzttf.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما