پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۲۲۳۹
plusresetminus
عضو کمیته مشورتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: معلوم نیست از چه زمانی تاکنون سازمان غذا و داروی کشور جزو منابع بین‌المللی شده‌اند؟
انتقاد تند عضو ستاد مقابله با کرونا از تایید واکسن روسی در ایران
صبح‌شد: «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه، روز سه‌شنبه هفتم بهمن ماه در سفر به مسکو به صورت ناگهانی از تایید واکسن روسی در ایران خبر داده بود.

یک روز بعد «محمود واعظی»، رییس دفتر حسن روحانی، رییس جمهور اعلام کرد که اولین محموله واکسن روسی کرونا قبل از ۲۲ بهمن ماه وارد کشور می‌شود.

اما امروز پنجشنبه ۹ بهمن و بعد از چند روز از خبر ظریف، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو  از «صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن روسی کرونا» در ایران خبر داد.

از چه زمانی سازمان غذا و داروی جزو منابع بین‌المللی شده‌؟

در واکنش به این اظهارنظر، مینو محرز عضو کمیته مشورتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «معلوم نیست از چه زمانی تاکنون سازمان غذا و داروی کشور جزو منابع بین‌المللی شده‌اند؟ سازمان غذا و داروی ایران زمانی می‌تواند دارو و واکسنی را تایید کند که پیش از آن دارو یا واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته باشد. وقتی دارو یا واکسنی هنوز مورد تایید هیچ منبعی نیست، سازمان غذا و داروی داخلی نمی‌تواند آن را تایید و توزیع کند. وقتی هنوز هیچ اطلاعاتی از واکسن درز نشده، بر حسب چه فرآیندی آن را تایید می‌کنند؟»

محرز در ادامه افزود: «تهیه و واردات واکسن کرونای روسی توسط دولت از شانس بد مردم ایران است. در حال حاضر به هیچ عنوان از این انتخاب راضی نیستم. من به عنوان یکی از اعضای کادر درمان این واکسن را تزریق نمی‌کنم، زیرا تاکنون هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است. واکسن کرونا باید دارای استاندارد‌های جهانی باشد. از نظر ما واکسنی استاندارد است که مورد تایید یکی از منابع بین‌المللی باشد که یکی از آن‌ها سازمان بهداشت جهانی و دیگری سازمان غذا و داروی اتحادیه اروپاست در صورتی که این واکسن تاییدیه هیچ کشوری را ندارد، زیرا به دلیل تعصبات حاضر نیستند اطلاعات واکسن را در اختیار دیگر کشور‌ها قرار دهند. البته روسیه جزو اتحادیه اروپاست، چرا تاکنون واکسن را برای تاییدیه به سازمان بهداشت اروپا نفرستاده؟»


انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdch.xnit23niwftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما