شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۲۹۴۸
plusresetminus
افزایش درآمد پلتفرم های شبکه نمایش خانگی تا جایی پیش رفته که حالا نه تنها از صداوسیما درآمد بیشتری دارند، بلکه تولیدات آنها هم بیشتر از این سازمان است.
درآمد نجومی فیلیمو در سال ۱۴۰۰
صبح‌شد: نکته قابل توجه در آماری که از سوی فیلیمو اعلام شده، محاسبه حدودی درآمد این پلتفرم در سال ۱۴۰۰ است. طبق آنچه که الان اعلام شده، فیلیمو در حال حاضر برای حق اشتراک یک ماهه خود مبلغ ۹۹ هزار تومان دریافت می‌کند و با توجه به ۲ و نیم میلیون نفری که در سال ۱۴۰۰ اشتراک این پلتفرم را دارند، حتی اگر بر فرض مثال نیم میلیون نفر را نیم بها یا اشتراک‌های رایگان محاسبه کنیم، فیلیمو در ماه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد ناخالص خواهد داشت که ضرب آن در ۱۲ ماه سال عدد بسیار بزرگتری را به ما می‌دهد.

این درحالی است که فیلیمو علاوه بر درآمدی که به دست می‌آورد، درآمد خوبی را هم نصیب اپراتور‌ها می‌کند. در حال حاضر به طور متوسط هر گیگ اینترنت به قیمت حدود ۷ هزارتومان فروخته می‌شود و ۲۶ درصد مخاطبان فیلیمو آن را از طریق ایرانسل دریافت می‌کنند. ۲۴ درصد نیز از طریق اینترنت مخابرات پیگیر این پلتفرم هستند و ۲۳ درصد نیز مخاطبانی هستند که با همراه اول فیلیمو را دنبال می‌کنند.

در این باره محمد سرشار مدیر شبکه کودک می‌گوید: اگر بخواهیم حجم این درآمد را بهتر بفهمیم باید بدانیم که در بودجه سال جاری سازمان صدا و سیما، بودجه «تامین، تولید و پخش سیمای سراسری» (یعنی همه شبکه‌های تلویزیونی سراسری) هفتصد و یک میلیارد تومان تعیین شده بود.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdce.e8wbjh8ov9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما