سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۴۴
کد مطلب : ۳۱۲۷
plusresetminus
کجا می شود واکسن کرونا را خرید و قیمت آن در بازار چند است؟
از کجا واکسن کرونا بخریم؟
صبح‌شد: یکی از موضوعاتی که این روز‌ها در هر گوشه و کنار از آن صحبت می‌شود و مردم پیگیر آن هستند واکسن کروناست. با وجود اوج گیری مجدد این بیماری و اعلام وضعیت قرمز در بسیاری از شهر‌ها روند واکسیناسیون کند است و برخی برای این که سریع‌تر به این واکسن برسند به دنبال خرید آن در بازار سیاه هستند.

در این باره گزارشی در فضای مجازی منتشر شد که خبر از واکسن کرونا با قیمتی بین ۴۵ تا ۶۰ میلیون می‌داد. قیمتی که با مقایسه با قیمت واقعی آن بسیار سرسام آور است.

میزان واکسن وارداتی و واکسینه شده‌ها

با توجه به ورود اولین محموله واکسن کرونا از سبد کوواکس در ۱۸ فروردین امسال که شامل ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن آسترازنکا آکسفورد ساخت کره جنوبی بود، تاکنون یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن کرونا وارد ایران شده است.

نکته قابل توجه این است که این تعداد واکسن با توجه به نیاز هر نفر به دو دوز، فقط برای ۷۴۵ هزار و ۴۰۰ نفر کافی خواهد بود. پیش از این علیرضا رئیسی در ۱۴ فروردین اعلام کرده بود که تا کنون ۷۹۰ هزار دوز واکسن وارد کشور شده و ۲۵۰ هزار نفر در کشور واکسینه شده و حدود ۵۶ هزار نفر نیز دوز دوم واکسن را دریافت کرده بودند.

هرچند آمار‌ها درباره تلقیح واکسن کرونا در کشور به طور شفاف اعلام نمی‌شود، اما همین رقم هم نشان از کندی واکسیناسیون کرونا در کشور دارد و این در حالی است که واکسیناسیون از ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در کشور آغاز شده و ادامه دارد.

قیمت واکسن در بازار سیاه

اول بگوییم که قیمت واکس کرونا در جهان با توجه به کشور سازنده متفاوت است و بین ۲ تا ۲۵ دلار متغیر است که با دلار ۲۵ هزار تومانی بین ۵۰ تا ۶۲۵ هزار تومان متغیر است، اما گزارش‌ها از بازار سیاه نشان می‌دهد که این رقم در خیابان ناصر خسرو بین ۴۵ تا ۶۰ میلیون تومان است. آن هم به شرط این که پیدا کنی.

البته برخی از دلال‌ها در این بازار به تجارت نیوز گفته اند: «الان اگر کسی بگوید واکسن دارد دروغ گفته. یا آب مقطر دستت می‌دهند یا بیعانه می‌گیرند و غیب می‌شوند.»

پارتی بازی‌ها در واکسیناسیون

چندی پیش صحبت‌هایی از پارتی بازی و واکسینه شدن خانواده برخی از پزشکان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که با واکنش حسین کرمانپور مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی همراه شد و کرمانپور ضمن تایید تلویحی این خبر گفته بود: «احتمالا چنین چیزی درست است چرا که این واکسن‌ها یخ‌زده است و هنگامی که از حالت یخ‌زده در می‌آید اگر تزریق نشود، باید دور ریخته شود و به همین دلیل برای این که واکسن‌ها دور ریخته نشود در آن لحظه شخصی را پیدا می‌کنند و واکسن را به او می‌زنند.»

او البته گفته بود: «این حالت به ندرت پیش می‌آید مگر این که برنامه از پیش تعیین شده باشد و غرض‌ورزی در کار نباشد.» پیش از این هم دبیر کل خانه پرستار کشور گفته بود: «واکسن‌های کرونا به صاحبان اصلی خود نرسیده و از کانال‌هایی به افرادی غیر از کادر درمان رسیده است.»

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdce.w8xbjh8zf9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما