يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۳۴۹۹
plusresetminus
تقریباً همه طرفداران فوتبال از اینکه محمد جواد آذری جهرمی یک پرسپولیسی دو آتشه است، مطلع هستند؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم که گاهی کری خوانی‌هایش برای استقلال جنجال ساز شده است.
پس لرزه‌های کری خوانی وزیر جوان
صبح‌شد: تقریباً همه طرفداران فوتبال از اینکه محمد جواد آذری جهرمی یک پرسپولیسی دو آتشه است، مطلع هستند؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم که گاهی کری خوانی‌هایش برای استقلال جنجال ساز شده است.

آذری جهرمی پس از دربی ۹۵ در توئیتی نوشت: «ولی به نظرم اون دو تا ستاره، سیاره باشند» تا به این ترتیب باز هم کری سنگینی برای استقلالی‌ها خوانده باشد.

موضوعی که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و پس از آن هم فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در کنفرانس خبری بعد از بازی واکنش تندی به آن نشان داد و گفت: «واقعاً یک وزیر آنقدر شعور ندارد که نمی‌داند با یک برد و باخت تماشاگران تحت تأثیر قرار گرفته و ناراحت یا خوشحال می‌شوند؟ البته با وجود چنین وزرایی کشور ما دچار مشکل شده است. امیدوارم سطح و شعور این افراد در حد یک وزیر باشد.»

نکته‌ای که درباره کری آذری جهرمی و پاسخ تند مجیدی باید به آن اشاره کرد این است که انتقاد از این کری شاید به واسطه فوتبال دولتی قابل قبول باشد، اما ادبیات مجیدی هم به هیچ وجه مورد تأیید نیست.

در این میان، پرسپولیسی‌ها هم به حمایت از آذری جهرمی پرداختند و افشین پیروانی مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در استوری با عکس وزیر نوشت: «هر کسی می‌تونه طرفدار تمدن پرسپولیس باشه، روی چشم منم جاش باشه، از ندار تا غنی، از عام تا خاص، از فقیر تا وزیر، پرسپولیس مکتب عشقه» سید مجید صدری، رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس هم گفت: «متأسفانه بعد از بازی شاهد این بودیم که آقای مجیدی سرمربی استقلال به وزیر محترم ارتباطات توهین کردند.

من شرمنده هستم یک فردی با این صراحت به وزیر محترم ارتباطات توهین کند. سرمربی استقلال به وزیر محترم جمهوری اسلامی ایران توهین کرده است. این درحالی است که آقای جهرمی قبلاً هم در صفحه‌های شخصی خود اعلام کرده بود هوادار پرسپولیس است و بنابراین حق دارد مثل یک شهروند کری‌خوانی کند و این یک کری ساده بود و در این مسائل بحث وزیر بودن او مطرح نیست.

با این حال آقای مجیدی بی‌اخلاقی کاملی مرتکب شدند. ما حق خودمان می‌دانیم برای بی‌اخلاقی او نسبت به هوادار خودمان، به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ شکایت کنیم که شاهد چنین مواردی دیگر نباشیم. برای ما واجب است در خدمت هواداران باشیم و به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم در هیچ جایگاهی به هوادار ما توهین کند؛ بنابراین از باشگاه استقلال انتظار داریم به خاطر این بی‌احترامی با فرهاد مجیدی برخورد کرده و سریعاً از هواداران پرسپولیس، بویژه وزیر ارتباطات عذرخواهی رسمی کند.»

احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال هم به تسنیم گفت: «وزیر ارتباطات قطعاً می‌داند که استقلال هواداران میلیونی دارد و هر واکنشی، تبعات اجتماعی خواهد داشت. از آقای وزیر انتظار داریم جوانب و عواقب رفتارش را در نظر بگیرد تا توهینی به هواداران بزرگ استقلال و تاریخ با عظمت این باشگاه نشود. یک نفر در جایگاه وزیر باید مقداری مسائل را رعایت کند. آقای صدری! اگر وزیری به پرسپولیس توهین می‌کرد، ساکت می‌ماندید و عکس‌العملی نشان نمی‌دادید؟ اگر وزیر دولت، به لوگوی باشگاه پرسپولیس توهین می‌کرد، از هوادارانتان می‌خواستید سکوت کنند؟ اصلاً ارتباط این موضوع با آقای صدری چیست؟»

حجت نظری سخنگوی باشگاه استقلال هم در ادامه این واکنش‌ها به برنامه رادیو تهران گفت: «همه انسا‌ن‌ها می‌توانند طرفدار یک تیم باشند و در مورد این تیم و رقبایش صحبت کنند، اما وقتی فردی جایگاه حقوقی دارد باید دقت بیشتری کند که مواضع شخصی به جایگاه حقوقی او خدشه‌ای وارد نکند؛ لذا انتظار داریم آذری‌جهرمی، چون سمتی در باشگاه پرسپولیس ندارد، در مورد الفاظی که برای استقلال و دیگر رقبای پرسپولیس به کار می‌برد، دقت بیشتری کند.»

او در مورد اینکه آیا کسانی در دولت و در حد وزیر هستند که استقلالی باشند و در مورد این تیم صحبت کنند گفت: «من در کابینه کسی که این شرایط را داشته باشد سراغ ندارم. در این مورد که آیا همه پرسپولیسی هستند اطلاعی ندارم، اما در کابینه وزیر یا معاون رئیس جمهوری را ندیدیم که از استقلال حمایت کند.»

با این حال، این موضوع واکنش‌های دیگر نیز داشت و ابراهیم شکوری سخنگو و مدیر اجرایی باشگاه پرسپولیس هم در اینستاگرامش با عکسی از آذری جهرمی نوشت: «ما به داشتن هواداران عاشق خود فارغ از هر پست، مقام، سن، جنسیت، جایگاه و شغلی افتخار می‌کنیم. حق هر انسانی است که طرفدار تیمی باشد و چه بهتر آن تیم پرسپولیس کبیر باشد با قدمتی طولانی. پرسپولیس تنها یک نام نیست، یک هویت است.»

امید عالیشاه کاپیتان دوم پرسپولیس هم عکسی از وزیر ارتباطات در صفحه‌اش منتشر کرد و مهرداد خانبان، آنالیزور پرسپولیس نیز در پستی نوشت: «سیاسیونی که هوادار تیم‌های ورزشی بودند و متهم به بی‌شعوری نشدند: ولادیمیر پوتین هوادار زنیت، باراک اوباما هوادار وستهام، دیوید کامرون هوادار استون ویلا، آنجلا مرکل هوادار انرژی کوتبوس، محمود احمدی‌نژاد هوادار استقلال و...»

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcg.y9wrak9typr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما