چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب : ۴۴۰
plusresetminus
اخیرا اخباری تأیید نشده درباره انتخاب کارگردان سریال شهید حاج قاسم سلیمانی شنیده شده است که انتقاداتی را هم برانگیخته است.
انتقاد کیهان به کارگردان سریال سپهبد سلیمانی
صبح‌شد:  پس از شهادت سردار سلیمانی، در فضای مجازی و رسانه‌ها گمانه زنی‌های فراوانی برای ساخت سریال و فیلم سینمایی با موضوع شهید «حاج قاسم سلیمانی» منتشر و در این میان هر بار نام یکی از تهیه کنندگان و یا کارگردانان برای این پروژه، منتشر می‌شد؛ بهمن ماه سال گذشته بود که علی دارابی، معاون امور استان‌های صدا و سیما خبر از ساخت سریال شهید «سلیمانی» برای تلویزیون داد. دارابی خبر داده بود که در سفری که با رئیس صداوسیما داشتیم ایشان گفتند که سریال فاخری برای شهید سلیمانی در صداوسیما ساخته شود که محور اصلی معاونت سیما خواهد بود و ما هم کمک خواهیم کرد.  

بالاخره پس از گمانه زنی‌ها و اسم‌های فراوانی که برای ساخت سریال شهید «حاج قاسم سلیمانی» دست به دست می‌شد، در نهایت سید مرتضی فاطمی به عنوان تهیه کننده این سریال انتخاب شده است؛ هم اکنون شنیده می‌شود «روح الله حجازی» به عنوان کارگردان این سریال انتخاب شده است؛ روح الله حجازی با سینمایی «در میان ابرها» ورود حرفه‌ای خود را به سینما شروع کرد و بعد‌ها با «زندگی خصوصی آقا و خانم میم»، «مرگ ماهی» و «اتاق تاریک» کارنامه متنوعی برای خود رقم زده است.

کیهان در واکنش به انتخاب حجازی به عنوان کارگردان این سریال می نویسد: تولید سریال قاسم سلیمانی، نیازمند استفاده از عواملی است که ضمن باور به رسالت آن شهید، با فضای جهادی و رزمی زندگی آن شهید نیز مماس باشند. هر چند که یک فیلمساز ممکن است توانایی‌هایی در تولید أثری همسو با سلیقه خودش را داشته باشد، اما برای تولید سریالی راهبردی و به‌ویژه درباره سیدالشهدای جبهه مقاومت، باید کارگردانی انتخاب شود که با فضای جبهه مقاومت آشنا باشد و بتواند زندگی جهادی و شهادت‌طلبانه قاسم سلیمانی را به تصویر بکشد.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcbugbaprhba.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما