يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب : ۴۹۴۵
plusresetminus
در روز‌های گذشته ویدئوی تلخ و ناراحت کننده‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که در آن سه نفر از پرسنل یکی از خانه‌های سالمندان در بروجرد در حال کتک زدن یک سالمند هستند.
ماجرای فیلم تلخ در یک خانه سالمندان چه بود؟
صبح‌شد: در روز‌های گذشته ویدئوی تلخ و ناراحت کننده‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که در آن سه نفر از پرسنل یکی از خانه‌های سالمندان در بروجرد در حال کتک زدن یک سالمند هستند. مشاهده این تصاویر تلخ و ناراحت کننده با واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی همراه و خیلی زود اعلام شد که این ویدئو متعلق به سال گذشته است و با خاطیان آن برخورد شده است. البته بد نیست بدانید که به گفته رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور طی آخرین آمار، در کشور حدود ۱۵ هزار سالمند در بیش از ۲۵۰ مرکز شبانه روزی سالمندان در سراسر کشور نگهداری می‌شوند.
ماجرای خانه سالمندان بروجرد چه بود؟
کرم یاری، مدیرکل بهزیستی لرستان در واکنش به ویدئوی منتشر شده با بیان این که این فیلم مربوط به تابستان سال گذشته است، به مهر گفت: «این رویداد مربوط به تابستان سال ۱۳۹۹ در شهرستان بروجرد و مرکز غیر دولتی سالمندان امام علی (ع) بوده است.» او ساخت این فیلم را به دلیل اختلاف میان موسس خانه سالمندان بروجرد و از شهروندان بروجردی اعلام کرد و گفت: «پس از این اتفاق و با خبر شدن از ماجرای سالمندآزاری، مرکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان بروجرد، بهزیستی استان و همچنین رئیس پلیس اطلاعات و امنیت، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار دادند.» در نتیجه پرونده‌ای در دادگاه کیفری شهرستان بروجرد تشکیل شد و در همان زمان سه نیروی این مرکز نگهداری اخراج شدند و نگهبان مرکز که در کتک کاری همکاری داشت، ۳۴ روز بازداشت و با توجه به حکم دادگاه مبنی بر ضرب و جرح عمدی بدون آثار به ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد. یاری درباره ضارب اصلی هم گفت: «متاسفانه ضارب اصلی چوب به دست با لباس مشکی در فیلم، یکی از سالمندان مقیم مرکز نگهداری سالمندان بروجرد است.»
مدیرکل بهزیستی لرستان در خصوص حکم صادر شده برای مرکز نگهداری هم گفته: «به رغم این که این مرکز نگهداری در دادگاه تبرئه شد، ولی تذکر داده شد که در صورت تکرار، مرکز نگهداری منحل می‌شود، خوشبختانه تاکنون با توجه به نظارت‌های مستمر این مرکز تاکنون تخلفی نداشته است.»
واکنش کاربران
کاربران زیادی که از دیدن این ویدئوی دلخراش آزرده شده بودند هم به آن واکنش نشان دادند و از مسئولان بهزیستی خواستند نظارت‌ها بر محل نگهداری سالمندان را دو چندان کنند تا دیگر شاهد برخورد‌های زشت و گاه قهری با عزیزانی نباشیم که عمرشان را برای این کشور گذرانده اند. در ادامه برخی از این واکنش‌ها را با هم مرور می‌کنیم:
 آخه چرا بچه‌ها باید پدر و مادرشونو رها کنن جایی که این برخورد باهاشون میشه، دستم بشکنه اگه یه روز بخوام همچین کاری کنم با پدر و مادرم.
 حالا بعضیا مجبورن به هر دلیلی برن خانه سالمندان، ولی باید اون جا محیط امنی باشه براشون نه این که با آسیب روحی و جسمی دیگه‌ای هم مواجه بشن.
 حالا با همین یک ویدئو نمی‌شه همه مراکز نگهداری سالمندان رو شکنجه گاه دونست، ولی بهتره مسئولان بهزیستی نظارت‌ها رو بیشتر و با مراکز نگهداری خاطی به شدت برخورد کنن.
 من متاسفانه پدر و مادرم رو از دست دادم، ولی با دیدن این ویدئو نمی‌تونم جلوی اشکام رو بگیرم و موندم چطور یه عده می‌تونن با پدر و مادرشون این جوری رفتار کنن.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcd.o0o2yt0nka26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما