دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۸۱۵۸
plusresetminus
8 ترفند کافه‌‌‌ها برای جذب مشتری
خیلی‌‌‌ها می‌‌‌گویند تا زمانی که مزه غذا خوب باشد، نحوه سِرو آن برایشان اهمیتی ندارد. با این‌‌‌حال، در پس یک غذای خوب چیزی بسیار فراتر از ترکیب صحیح مواد وجود دارد و نحوه سرو غذا تأثیر زیادی بر حس و حال ما دارد. برای همین رستوران‌‌‌ها و کافه‌‌‌ها با استفاده از ترفندهایی باعث می‌‌‌شوند ما حس بهتری داشته باشیم، احساس گرسنگی بیشتری داشته باشیم و سفارش بیشتری بدهیم. در ادامه با این ترفندها به نقل از «روزیاتو» آشنا خواهیم شد.
1- تحقیقات نشان داده رنگ ظرف می‌‌‌تواند بر نحوه درک ما از مزه اثر بگذارد. محققان برای آزمایش این موضوع، تکه‌‌‌های کوچکی توت‌‌‌فرنگی را در ظروف سفید یا سیاه رنگ برای شرکت کنندگان تحقیق سرو کردند. در انتها معلوم شد خوراکی که در ظرف سفید رنگ سرو شده بود شیرین‌‌‌تر و خوش طعم‌‌‌تر به نظر می‌‌‌آمد. از سویی دیگر، ظرف سیاه رنگ مزه را شورتر کرده بود.
2- آزمایش دیگری نشان داده رنگ نوشیدنی بر مزه آن اثر می گذارد. در این آزمایش، به همه شرکت کنندگان آزمایش یک نوشیدنی داده شد. نوشیدنی شربت آلبالو بود و تنها از نظر میزان شیرینی و رنگ قرمز با یکدیگر متفاوت بودند. نتیجه این بود که پررنگ‌‌‌ترین نوشیدنی، بیشترین مزه را داشت. به همین دلیل است که تولیدکنندگان خوراکی ها و نوشیدنی ها رنگ زیادی به محصولات خود اضافه می کنند.
3- شکل شکلات روی مزه آن تأثیر می‌‌‌گذارد. در یک جعبه شکلات معمولاً شکلات‌‌‌هایی به اشکال مختلف وجود دارد، این موضوع اما اتفاقی نیست. در حقیقت، شکل اثر زیادی بر سرعت آب شدن در دهان دارد، امری که بر مزه شکلات تأثیر می‌‌‌گذارد.
 شکلات‌‌‌هایی که مساحت بیشتری دارند مولکول‌‌‌های خود را سریع تر آزاد می‌‌‌کنند.
4- رنگ غذاها می‌‌‌تواند بسیار بیشتر از چیزی که تصور می‌‌‌کنیم، بر درک و دریافت ما اثر بگذارد. در آزمایشی از شرکت‌‌‌کنندگان خواسته شد استیک و سیب زمینی را در نور کم بخورند. همه آن‌‌‌ها از غذا اظهار رضایت کردند تا این‌‌‌که چراغ‌‌‌ها روشن شد. شرکت کنندگان وقتی دیدند استیک‌‌‌ها به رنگ آبی و سیب زمینی‌‌‌ها به رنگ سبز بودند، از خوردن آن‌‌‌ها دست کشیدند. با آن‌‌‌که مزه غذا تغییری نکرده بود، اما حال بعضی از شرکت کنندگان واقعاً به هم خورد.
5- زرد و نارنجی گرسنه‌‌‌مان می‌‌‌کنند/ بر اساس تحقیقات، با دیدن رنگ زرد، مغز ما سروتونین بیشتری ترشح می‌‌‌کند. به همین دلیل، این رنگ برای ما تداعی‌‌‌گر گرما و شادی است. رنگ زرد به طور کلی ما را خوش بین تر می کند و ممکن است باعث شود غذای بیشتری بخوریم. درباره رنگ نارنجی هم همین‌‌‌گونه است.
6- تحقیقات ثابت کرده رنگ و شکل فنجان قهوه بر درک و دریافت فرد از قهوه اثر می‌‌‌گذارد. هم کارشناسان قهوه و هم افراد غیرکارشناس معتقدند قهوه در فنجان‌‌‌های لاله‌‌‌ای شکل عطر بیشتری دارد. به‌‌‌علاوه، رنگ‌‌‌های تیره برای ما تداعی‌‌‌گر مزه  بیشتر هستند به‌‌‌همین دلیل است که قهوه در فنجان سفید مزه بیشتری دارد. چون رنگ قهوه در تضاد با سفیدی فنجان، تیره‌‌‌تر به نظر می‌‌‌رسد.
7- فقدان نسبی رنگ آبی در طبیعت، دست کم در زمینه چیزهای خوردنی، باعث شده این رنگ اثری کاهنده بر اشتها داشته باشد. از آن جایی که رنگ آبی هیچ غذایی را برای ما تداعی نمی‌‌‌کند، وقتی در محیطی آبی رنگ قرار داریم به طور کلی کمتر غذا می‌‌‌خوریم. به همین دلیل، یکی از چیزهایی که در بسیاری از برنامه‌‌‌های کاهش وزن وجود دارد استفاده از ظروف آبی رنگ است.
8- رنگ لیوانی که در آن می‌‌‌نوشیم می‌‌‌تواند تأثیر زیادی روی تصور ما از مزه نوشیدنی داشته باشد. تحقیقات نشان داده وقتی شکلات داغ در لیوان نارنجی یا کرم رنگ سرو می‌‌‌شود، آدم‌‌‌ها مزه آن را بیشتر می‌‌‌پسندند. از قرار معلوم این رنگ‌‌‌ها مزه شکلات را بهتر می‌‌‌کنند، امری که باعث رضایت بیشتر فرد از نوشیدنی می‌‌‌شود. علاوه بر این، شکلات داغ در لیوان کرم تیره، مزه شیرین‌‌‌تر و بیشتری برای افراد پیدا کرده بود.
https://sobhshod.ir/vdcd.k0j2yt0fja26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما