جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۲۲۴۳
plusresetminus
پنج شنبه نهم بهمن ماه بود که عضو کمیته مشورتی ستاد ملی مقابله با کرونا با انتقاد از تایید واکسن روسی کرونا در ایران گفت: معلوم نیست از چه زمانی تاکنون سازمان غذا و داروی کشور جزو منابع بین‌المللی شده‌اند؟
جنجال‌های واکسن روسی ادامه دارد/محرز مطالعات واکسن ایرانی را منتشر کند
صبح‌شد: پنج شنبه نهم بهمن ماه بود که مینو محرز عضو کمیته مشورتی ستاد ملی مقابله با کرونا با انتقاد از تایید واکسن روسی کرونا در ایران گفت: «معلوم نیست از چه زمانی تاکنون سازمان غذا و داروی کشور جزو منابع بین‌المللی شده‌اند؟ سازمان غذا و داروی ایران زمانی می‌تواند دارو و واکسنی را تایید کند که پیش از آن دارو یا واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته باشد. وقتی دارو یا واکسنی هنوز مورد تایید هیچ منبعی نیست، سازمان غذا و داروی داخلی نمی‌تواند آن را تایید و توزیع کند.»

محرز در ادامه خطاب به مسئولین سازمان غذا و داروی کشور گفت: «وقتی هنوز هیچ اطلاعاتی از این واکسن درز نشده، بر حسب چه فرآیندی آن را تایید کردید؟»(برای خواندن کامل این گفت و گو اینجا کلیک کنید)

محمد مهدی زمانی متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه در واکنش به این اظهارات محرز گفت: واکسن روسی کرونا سه مرحله بالینی را پشت سر گذاشته است و در فاز ۳، ۹۴ درصد موثر بوده است و به طور کامل توانسته از موارد شدید پیشگیری کند.

وی ادامه داد: مطالعات مربوط به فاز ۱ و ۲ این واکسن منتشر شده است و تنها نتایج فاز ۳ منتشر نشده است.

زمانی تاکید کرد: هرواکسنی که از فاز‌های مطالعاتی عبور کند و مطالعات آن در یک مجله معتبر منتشر شود حتما قابل تزریق است.

این پزشک متخصص در ادامه تاکید کرد: بنده بر خلاف دکتر محرز حتما واکسن روسی را تزریق میکنم و از خانم محرز به عنوان مسئول ارزیابی واکسن کرونای ایرانی درخواست می‌کنم که مطالعات مربوط به واکسن ایرانی را منتشر کنند.

انتهای پیام/

 
https://sobhshod.ir/vdcc.0qia2bqi1la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما